Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko411
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

To Znalezisko jest w archiwum
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się

Treści powiązane (3)

duplikat

szymi
z wykop.pl
  • 3

Obowiązek życia za wszelką cenę [obrazek]

DawidWarsaw
z opsychiatrii.pl
  • 2

Komentarze (209)

najlepsze

kubatre1
kubatre1
17.06.2011, 12:34:22
  • 134
Niestety, parę razy w tygodniu odwiedzam hospicjum i nie uważam takiego odejścia za coś jednoznacznie złego. W niektórych sytuacjach to raczej błogosławieństwo. Są stany w których ciężkie narkotyki już nie przynoszą ulgi.
  • 23
D.....w
konto usunięte 17.06.2011, 12:41:38
  • 76
@kubatre1: Też uważam że póki ma się świadomość człowiek powinien mieć możliwość podjęcia takiej decyzji. Jednakże ten filmik mnie poruszył. Trzeba mieć naprawdę silne przekonanie i silę woli by coś takiego zrobić.
w.....4
konto usunięte 17.06.2011, 12:38:18
  • 38
@kubatre1: tak, ale czy to musi dziać się na oczach milionów telewidzów?
emuw3p8bryw3an8
emuw3p8bryw3an8
17.06.2011, 12:54:26
  • 30
Było na głównej:

http://www.wykop.pl/link/779255/terry-pratchett-choosing-to-die-dlugo-zapowiadany-film-juz-na-yt/
  • 7
emuw3p8bryw3an8
emuw3p8bryw3an8
17.06.2011, 14:35:30
  • 29
Tutejsza społeczność chyba ocipiała do reszty. Udowadniam duplikat (film był ledwo trzy dni temu na głównej), zgarniam minusy, a user, który bezczelnie pisze bylo o Terrym Pratchecie, a to jest dokument o Peterze Smedleyu (czy Ty obejrzałeś ten film?) ma na tę chwilę 10 głosów poparcia. O co tutaj chodzi?
Andr3v
Andr3v
17.06.2011, 13:24:24
  • 25
@jawka77: Ale to tutaj, to właśnie fragment tamtego dokumentu. Dokładnie to prawie sam koniec.
marciniaq84
marciniaq84
17.06.2011, 13:58:18
  • 27
Niestety jest wielu takich ludzi,ktorzy roszcza sobie prawo do decydowania za ciebie, szczegolnie w Polsce maja silny glos. Na szczescie predzej czy pozniej prawo zmieni sie i u nas.
  • 4
sylwke3100
sylwke3100
17.06.2011, 14:02:56
  • 12
@marciniaq84: Każdy ma prawo decydować o swoim życiu, ma prawo wybierać drogi takie jakie mu się żywnie podoba. Jeśli ktoś ma już dość choroby, bólu i cierpień to ma prawo wybrać to co uważa za słuszne. Nikt w takich przypadkach nie ma prawa decydować za taką osobę bo jego życie jego wybór, jego odpowiedzialność.
fiLord
fiLord
17.06.2011, 16:42:17
  • 4
@sylwke3100: To nie jest takie proste. Owszem każdy powinien mieć prawo decydowania o swoim życiu, ale w chorobie, czy przypływie emocji można podjąć decyzję zbyt pochopnie.
N.....r
konto usunięte 17.06.2011, 13:28:11
  • 25

Komentarz usunięty przez moderatora

s.....r
konto usunięte 17.06.2011, 13:52:30
  • 24
możecie uważać mnie za mazgaja, ale po prostu się popłakałem. nie wiem nawet czemu.
  • 7
szymi
szymi
17.06.2011, 14:50:17
  • 6
@syskozor: a cały film widziałeś? przy nim to chyba nawet rambo by łzę uronił ;(
szymi
szymi
17.06.2011, 14:56:40
  • 4
@syskozor: faktycznie, lekki to nie jest, ale bardzo wartościowy i rzeczowy

szkoda że nie znalazłem na razie żadnych napisów (nawet angielskich) a niektóre wypowiedzi trudno zrozumieć (jeden z bohaterów chyba ze stwardnieniem rozsianym niestety mówił dość niewyraźnie, co jest oczywiście zrozumiałe, ale trudno wychwycić treść bez wybitnie dobrej znajomości mówionego angielskiego)
ocet
ocet
17.06.2011, 16:34:52
  • 20
I taką możliwość powinien mieć każdy. Byłem świadkiem śmierci dwóch członków rodziny, różne przypadki nowotworu złośliwego. Ja sobie tego cierpienia nie potrafię wyobrazić, umierali przez kilka tygodni prosząc o szybką śmierć. Po co człowieka męczyć przez tyle czasu, skoro wiadomo że jego stan się będzie tylko pogarszał?

Jacyś idioci sobie ubzdurali, że trzeba człowieka utrzymywać przy życiu jak najdłużej. Nie ważne czy tego chce, czy nie, trzeba go torturować do samego końca.
  • 3
DawidWarsaw
DawidWarsaw
17.06.2011, 18:44:09
  • 2
@ocet:

Powinniśmy jako Wykopowicze zrobić jakąś większą akcję na rzecz poparcia prawa do odejścia w ten sposób w asyście lekarza! Najwyższa pora na to. Nie pozwólmy, żeby nasza bierność spowodowała to, że gdy rak dopadnie nas samych, to znajdziemy się w takiej samej sytuacji, jak nasi dziadkowie torturowani obowiązkiem życia za wszelką cenę! Zapewnijmy sobie prawo do decydowania o zakończeniu własnego życia w sposób godny.

To nawet nie musi być eutanazja,
kemek
kemek
17.06.2011, 23:37:08
  • 1
@DawidWarsaw: Tak jak robimy akcje protestacyjne przeciw vat, zus itd... [;
DawidWarsaw
DawidWarsaw
17.06.2011, 18:00:26
  • 13
Brawo! Od lat jestem orędownikiem dania ludziom prawa do decydowania o zakończeniu własnego życia w sposób godny, z asystą lekarza.

Tego, że ktoś chce umrzeć, przeważnie nie rozumieją ci, którzy sami nie byli w takiej sytuacji, gdy dalsze życie jest cierpieniem bez perspektywy na poprawę.

Nie skazujmy osób cierpiących, chorych nieuleczalnie i bez nadziei na poprawę na obowiązek życia dlatego bo sekta katolicka wcisnęła społeczeństwu bajkę, że tylko bóg może życie odebrać.
  • 1
DawidWarsaw
DawidWarsaw
17.06.2011, 18:23:04
  • 3
P.S.:

Zazdroszczę temu mężczyźnie. Też chciałbym móc mieć taką możliwość jak on, zamiast na stare lata zdychać powoli w jakimś szpitalu, albo w psychiatryku (mam duże prawdopodobnieństwo znalezienia się tam na stare lata, bo mam żółte papiery).

Spójrzcie na tego mężczyznę - umiera otoczony kochającymi ludźmi, którzy szanują jego wolę. To musi być szczęśliwa śmierć. Bo szczęście nie polega na przedłużaniu sobie życia za wszelką cenę. Szczerze wielce mu zazdroszczę.
t.....n
konto usunięte 17.06.2011, 12:40:10
  • 12
Sam chciał odejść i wszystko jest w porządku. To lepsze niż wieszanie się gdzieś w kiblu.

Ja jednak na jego miejscu, o ile cierpiał z bólu, nie odmawiałbym sobie morfiny. (:
  • 10
Kramarz
Kramarz
17.06.2011, 12:50:56
  • 38
@teason: Nie cierpiał, doktor mówiła że nie ma bólu, po prostu zasnął.

Sorry że nie wykopie, ale wykopywać czyjąś śmierć, to tak trochę nie na miejscu jak dla mnie..
t.....n
konto usunięte 17.06.2011, 14:24:04
  • 24
@Kramarz: No to nie oglądaj. Kto Ci każe oglądać? A jak zabraniasz innym oglądać, to już dopuszczasz się cenzury. Facet sam chciał odejść. TO JEGO, pie przona, SPRAWA! Wam nic do tego. Mnie ten widok nie przeraża. To była jego suwerenna decyzja. Tak właśnie wygląda wolność. A wy po katolicku próbujecie narzucić ludziom własną wolę.
M.....h
konto usunięte 17.06.2011, 14:02:33 via iOS
  • 10
Ktoś wie na jaką chorobę on cierpiał? Obejrzałem cały dokument ale tego nie wychwycilem
  • 12
M.....h
konto usunięte 17.06.2011, 14:18:56 via iOS
  • 17
@Siedemsetter: nie wiem czy chcesz być śmieszny, ale powiem Ci, ze jak się nie ma nic ciekawych czy ważnego do powiedzenia, to lepiej milczeć. Co do choroby: "The motor neurone diseases (or motor neuron diseases) (MND) are a group of neurological disorders that selectively affect motor neurones,[1] the cells that control voluntary muscle activity including speaking, walking, breathing, swallowing and general movement of the body" jak to się po polsku nazywa?
debustrol
debustrol
17.06.2011, 14:33:16
  • 14
@Mikolah: MND to grupa chorób, a wszystkie łączy to, ze dotyczą degeneracji neuronów ruchowych. Najczęstszą chorobą z tej grupy jest choroba SLA - stwardnienie zanikowe boczne, niszczone są komórki rogów przednich rdzenia i jąder nerwów z rdzenia przedłużonego. Objawami są właśnie zaniki mięśniowe (na filmie widać utrudnione poruszanie), bezpośrednia przyczyna zgonu to najczęściej zanik funkcji mięśni oddechowych i uduszenie. I mimo że dotyczy to układu nerwowego, to chyba w większości zachowane
ciachoz
ciachoz
17.06.2011, 16:27:49
  • 8
Dlaczego nie podali mu wody?
  • 3
v.....s
konto usunięte 17.06.2011, 16:30:58
  • 13
@ciachoz: z tego co zrozumiałem woda mogła doprowadzić do zwymiotowania i wydalenia trucizny z organizmu
v.....s
konto usunięte 17.06.2011, 19:09:53
  • 5
@-18: ...no i ? Cała ta scena jest dla mnie jakaś surrealistyczna, tak jakby to był zwykły zabieg usunięcia kurzajki z palca czy czegoś podobnego. Ja nie oceniam, ale jako ateista mam trochę inne poglądy na życie i śmierć niż np. ludzie wierzący. Ta świadomość, którą teraz mamy to coś najcenniejszego co istnieje na świecie. Trudno tu zasądzać czy ktoś zrobił dobrze czy źle bo ja z aż tak ciężką przypadłością
AdrianV91
AdrianV91
17.06.2011, 15:42:18
  • 8
Może to bez różnicy, ale ja wolałbym zginąć inaczej np wyskoczyć z samolotu na 10 km i pooglądać sobie widoki, czy wziąć duża dawkę DMT i odpłynąć...
  • 6
POSTER
POSTER
17.06.2011, 16:39:44
  • 11
@AdrianV91: A jak byś zmienił zdanie w trakcie lotu ?
kemek
kemek
17.06.2011, 17:34:13
  • 10
@POSTER: A jakby koleś po wypiciu zmienił zdanie?
sin89
sin89
18.06.2011, 00:32:24
  • 3
Szok.

Śmierć stała się towarem dla telewizji.
  • 5
sin89
sin89
19.06.2011, 21:42:38
  • 1
@Ryu: musimy jednak odróżnić film od rzeczywistości

choć fakt poprzez film wkręca się ludziom jakieś niezdrowe stereotypy i tematy błahej śmierci
R.....u
konto usunięte 19.06.2011, 17:22:59
  • 0
@MrGrandma: Granice między rzeczywistością, a fikcją skutecznie się zacierają od lat. Śmierć i ogólnie zbrodnie spowszedniały i są towarem dla telewizji już daaawno temu. Doszlo do tego, że często taka prawdziwa śmierć przestaje na ludziach robić wrażenia, bo jest za malo widowiskowa.
M.....y
konto usunięte 17.06.2011, 18:05:22
  • 3
Brawo za odwage.
tenner
tenner
17.06.2011, 17:27:55
  • 3
Jeżeli próby samobójcze nie są karalne, to dlaczego eutanazja ma być karalna?
  • 1
DawidWarsaw
DawidWarsaw
17.06.2011, 17:57:49
  • 10
@tenner: Próby samobójcze teoretycznie nie są karane przez wymiar sprawiedliwości, ale w praktyce są karane wysokimi wyrokami przez psychiatrię. Psychiatria wprowadziła obowiązek życia za wszelką cenę, pod rygorem uwięzienia w psychiatryku i chemicznej pacyfikacji. Napisałem o tym artykuł: http://opsychiatrii.pl/smutek-i-samobojstwo-czy-ludzie-maja-do-nich-prawo/
prosiek
prosiek
17.06.2011, 16:29:51
  • 2
zakop, dlaczego? Bo banda idiotow, pod filmikiem urzadza sobie zarty, troche szacunku Panowie i Panie.
  • 1
sargonath
sargonath
17.06.2011, 16:46:59
  • 8
@prosiek: wykopujesz wtedy, kiedy uważasz treść WYKOPU/ZNALEZISKA za interesującą według Ciebie. Od oceniania komentarzy masz plusy i minusy ; )
c.....e
konto usunięte 17.06.2011, 19:27:55
  • 1
Eutanazja - jestem za ale w przypadku gdy człowiek już na prawdę cierpi albo podtrzymuje go aparatura.

To co najdziwniejsze to, to że jego żona to ta po naszej lewej, a przytulał potem tą drugą a ta jego żona siedziała sobie po prostu z boku z kamienną miną. ;F
  • 1
kpiegrzik
kpiegrzik
17.06.2011, 19:56:32
  • 3
@cooffee: A nie pomyślałeś o tym że ona się bała że jak go naprawdę przytuli to wpadnie w histerię i zacznie go błagać żeby tego nie robił? I że jedyną szansą na danie mu tego wyboru było dla niej właśnie siedzenie z, jak to nazwałeś, "kamienną miną"?

Mówię tak, bo wydaje mi się że sama czułabym się w takiej sytuacji dokładnie tak samo: za wszelką cenę starałabym się nad sobą zapanować
royback
royback
17.06.2011, 18:25:04
  • 1
Należy uszanować jego wybór.
S.....u
konto usunięte 17.06.2011, 17:57:00
  • 1
Uważam, że takich sytuacjach, gdy wiadomo że zostało komuś miesiąc-dwa życia i nic sensownego z tym czasem zrobić nie można jest to całkiem rozsądne rozwiązanie. Tym sposobem można się przygotować na śmierć bliskiej osoby i umierająca osoba też. Można sobie powiedzieć ostatnie słowa, których się nie powie gdy śmierć przyjdzie znienacka a zwykle tak przychodzi. Wie to każdy, komu umarł ktoś bliski w najmniej spodziewanym momencie, np. w nocy w śnie choć
c.....k
konto usunięte 17.06.2011, 17:04:13
  • 1
Facet miał szczęście, że mógł odejść w ten sposób. Odebrał sobie życie, które i tak miało się wrótce zakończyć, w takim stanie do niczego nie byłby przydatny innym ludziom, a jemu samemu na pewno od dawna nie chciało się trwać na tym świecie. Dlatego nie uważam za słuszne poczytywać eutanazji za coś złego. To nie jest samolbne odebranie sobie życia jako "pięknego daru od Boga, który trzeba wykorzystać dla dobra innych", tylko
  • 3
pilot
pilot
17.06.2011, 23:09:38
  • 1
@ponton: Dokładnie, to ma niewiele wspólnego z eutanazją, widać część osób (np. Lelo) myli pojęcia.
ponton
ponton
17.06.2011, 19:34:32
  • 1
@c_u_k: To jest samobójstwo, a nie eutanazja.
Luciferius
Luciferius
07.07.2017, 20:38:41
  • 0
Nie widzę nic w tym zdrożnego , odszedł z godnością zamiast się męczyć , widziałem ludzi cierpiących do końca , sami prosili o śmierć.
Xifa
Xifa
26.06.2011, 17:31:47 via iOS
  • 0
Szok ...
jawka77
jawka77
18.06.2011, 21:47:15
  • 0
nie osadzaj tak latwo. w stwardnieniu zanikowym bocznym sila bolu w skali od 0 do 10 to 10!!!
krecik000
krecik000
17.06.2011, 22:33:54
  • 0
pod filmem jest napisane ze niby odwazny?! slaby tchorz!
d.....3
konto usunięte 17.06.2011, 21:35:55
  • 0
ZUS wykupił wykop sponsorowany?
Bikiniarz
Bikiniarz
17.06.2011, 20:21:20
  • 0
Pogląd, zetrzeba zyc za wszelka cene jest stosunkowo nowy. Starozytni na przyklad za wartosciowe uznawali DOBRE zycie, a nie zycie "po prostu". Duzy szacunek i podziw dla tego pana oraz... jego żony. Za jej klasę, spokój, opanowanie i rowniez czułośc, która moze nie jest jakas ostantacyjna, ale którą autentycznie widać. Ze swiecą szukac tak racjonalnie myslacej, opanowanej kobiety, ktora w takim momencie nie robi scen.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (393)
  • Zakopujący (71)

Hity

tygodnia

18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Skandaliczna postawa policji. Odnalazł własny skradziony motocykl, a policja...
2822
PiS ukradł z funduszu solidarnościowego ponad 20 miliardów złotych
2778
Trolling rosyjskich onuc na Słowacji
2438
Pruszków: Nagrywali, jak znęcają się nad rówieśnikiem. Są zatrzymani
2359
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #technologia
  • #historia
  • #medycyna
  • #swiat
  • #biologia
  • #kosmos
  • #liganauki
  • #astronomia

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki