Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko258
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

422

WYKOP EFFECT: Fatalne standardy obsługi klienta ZEN i zerowa pomoc na wakacjach

WYKOP EFFECT: Fatalne standardy obsługi klienta ZEN i zerowa pomoc na wakacjach

tl;dr: ZEN brakiem wsparcia, beznadziejnym kontaktem z obsługą klienta i debilnymi procedurami popsuł mi urlop, utrudnia pracę, a przetrzymując moje pieniądze stawia w niewygodnej sytuacji życiowej. Znalezisko ku przestrodze dla innych.

moglbym_ale_nie_chce
moglbym_ale_nie_chce
moglbym_ale_nie_chce
z
wykop.pl
dodany: 28.01.2025, 09:51:00
  • #
    zen
  • #
    banki
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    wykopefekt
  • 233
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tl;dr: ZEN brakiem wsparcia, beznadziejnym kontaktem i debilnymi procedurami popsuł mi urlop, utrudnia pracę, a przetrzymując moje pieniądze stawia w niewygodnej sytuacji życiowej.

W środę podczas wyjazdu na krótki urlop do Włoch moja dziewczyna przez przypadek zablokowała moje konto ZEN przez nieudane próby logowania, co automatycznie zablokowało także karty płatnicze. Z ZEN korzystamy jako z karty międzynarodowej podczas wyjazdów, bo mają dobre przeliczniki kursowe i brak prowizji w większości bankomatów. No nic, zdarza się, trochę się na nią powściekałem, ale przecież to nie jest super poważny problem - a przynajmniej tak mi się wydawało.

Tak mi się wydawało, bo - zanim przejdę do opisu sprawy z ZEN - przedstawię jak wygląda proces w takich sytuacjach w normalnej instytucji finansowej. Tak się bowiem składa, że kupuję od czasu do czasu muzykę w serwisach z siedzibą w Stanach Zjednoczonych i zdarza się, że mój bank - Milenium - blokuje mi kartę przy płatności w dolarach uważając je za podejrzane. Stało się to nawet w ostatnią sobotę - od razu otrzymałem SMS z informacją o blokadzie oraz numerem do obsługi klienta, gdzie przedzwoniłem i po krótkiej weryfikacji kodem zabezpieczającym i PESELem przemiły pan odblokował mi konto w ciągu 5 minut. Szybka, fachowa, fajna obsługa - serdeczne pozdrowienia dla pana z Milenium!

Tymczasem w ZEN schody zaczęły się od razu, ponieważ w związku z podejrzaną aktywnością na koncie ZEN zablokował mi wszystkie możliwe funkcjonalności w aplikacji - łącznie z dostępem do FAQ (!), z którego chciałem dowiedzieć się co mam zrobić oraz do obsługi klienta (!!!), co jest dla mnie jakąś absurdalną abominacją. Próbując przeklikać w aplikacji cokolwiek by uzyskać jakąkolwiek informację wszędzie wyświetla się ten sam obrazek informujący o ograniczeniu funkcji konta i “dalszych informacja w mailu”. Problem w tym, że nie otrzymałem żadnego maila.

Wygrzebałem więc w sieci jakiś formularz kontaktu z obsługą klienta ZEN i napisałem, że jestem na wakacjach we Włoszech, przez przypadek zablokowałem konto i potrzebuję pilnej pomocy w jego odblokowaniu. Zrobiłem to od razu po blokadzie - jeszcze w środę.

Po kilku godzinach, w czwartek o 4:40 otrzymałem odpowiedź z linkiem do procesu weryfikacji. Niby prosta sprawa - trzeba przez specjalny system zrobić zdjęcie swojego dowodu oraz twarzy. Zrobiłem to od razu, w czwartek rano i napisałem do ZEN z informacją, że ogarnąłem temat. Tu powinno być już z górki, no nie?

Po weryfikacji nie otrzymałem żadnego potwierdzenia, odpowiedzi, informacji co dalej. Przypominam, że jestem na wakacjach za granicą pozbawiony pieniędzy i potrzebuję pilnej pomocy.

Odpowiedź nie przyszła w czwartek.

Odpowiedź nie przyszła też w piątek, więc napisałem do nich kolejny raz z pytaniem ile potrwa weryfikacja.

W sobotę rano otrzymałem krótką wiadomość, że moja sprawa została… przekazana do innego działu do dalszej weryfikacji. I to wszystko. Zero informacji na temat tego co dalej, ile to potrwa, kiedy mogę spodziewać się odblokowania konta, czy mogę jakoś przyspieszyć proces, udzielić dodatkowych informacji, wyjaśnień - COKOLWIEK. To była odpowiedź na zasadzie: "Mamy pana płaszcz, ale musimy się mu przyjrzeć. Do widzenia."

Olewka ze strony ZEN zmusiła mnie do korzystania we Włoszech z polskiej karty po niekorzystnych kursach i z prowizjami na każdym kroku (za płatności i wypłaty z bankomatów). Na dodatek na moim koncie nadal jest zablokowane 252 zł z którymi nic nie mogę zrobić - ZEN bez żadnej konkretnej informacji przetrzymuje moje pieniądze i nie mam do nich żadnego dostępu.

Ale idźmy dalej - z Włoch już wróciłem, a więc pora wracać do pracy. Jako że korzystam w robocie z kilku usług subskrypcyjnych płatnych w obcych walutach, opłacam je z ZEN. Tak się terminowo złożyło, że termin odnowienia jednej z tych subskrypcji - dla mnie absolutnie najważniejszej, bez której nie mogę pracować - przypadał na poniedziałek. Z powodu blokady ZEN subskrypcja została anulowana, przez co musiałem kombinować i specjalnie zakładać i opłacać inną kartę międzynarodową.
Jest wtorek, minął prawie tydzień, a ja nadal nie otrzymałem od ZEN żadnej pomocy, odpowiedzi, informacji ile potrwa blokada mojego konta, kiedy będę mógł znowu dysponować własnymi pieniędzmi, co mogę zrobić by przyspieszyć sprawę - w sytuacji, gdy potrzebowałem BŁYSKAWICZNEJ POMOCY, którą inne instytucje finansowe bez problemu oferują - to jest moim zdaniem absolutne abecadło obsługi klienta w banku czy fintechu. 
Obsługa klienta przestała odpowiadać na jakiekolwiek wiadomości, mam zablokowane 252 zł (a nie jestem jakimś specjalnie majętnym człowiekiem, jest koniec miesiąca i to dla mnie dużo pieniędzy - z głodu nie umrę, ale jest to dla mnie kłopot i wiąże się z koniecznością wypłaty środków z konta oszczędnościowego, co chyba dla każdego nie jest komfortowe).

A więc konkluzja jest taka - jestem klientem ZEN od wielu lat. Przeszedłem do nich z Revoluta, bo chciałem wspierać polski start-up. To mój pierwszy problem z nimi i od razu okazuje się, że na ZEN i ich obsługę klienta nie można jakkolwiek liczyć.

Wyobraźcie sobie sytuację, w której nie jesteście na kilkudniowym urlopie gdzieś w Unii i nie wzięliście dodatkowych kart debetowych, tylko polecieliście na miesiąc nie wiem, do Wietnamu, i ZEN to jedyne środki płatnicze którymi dysponujecie. Przez przypadek blokujecie sobie konto, zostajecie pozbawieni jakichkolwiek środków do życia, dostajecie blokadę dostępu do obsługi klienta (!!!), musicie kontaktować się przez jakiś formularz gdzie na maile odpowiada wam się po kilkunastu godzinach albo wcale, nie otrzymujecie żadnej informacji ile to jeszcze potrwa, co macie robić, zero formy wsparcia i empatii, mija tydzień... No naprawdę zajebista obsługa klienta. 

ZEN = HIV. Brakiem wsparcia popsuli mi urlop, utrudniają pracę, przetrzymując moje pieniądze stawiają w niewygodnej sytuacji życiowej. To jest DRAMAT. Ja wracam do Revoluta i nigdy więcej ZENa, a wam polecam to samo, bo w przypadku problemów nie możecie liczyć na jakąkolwiek pomoc.

Komentarze (233)

najlepsze

tak-nie-wiem
tak-nie-wiem
28.01.2025, 11:46:38 via Wykop
  • 232
Co za januszerka OPa wypływa z tego postu. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
1. Chwalisz Millenium Bank, ale nie korzystasz z ich usług kompleksowo, bo są za drodzy. No to zgadnij, dlaczego ich usługi są droższe od Zen. Podpowiem twoje słowa:

Z ZEN korzystamy jako z karty międzynarodowej podczas wyjazdów, bo mają dobre przeliczniki kursowe i brak prowizji w większości bankomatów

Udało ci się połączyć kropki? ( ͡°
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TwojaStaraTanczyMambe
TwojaStaraTanczyMambe
28.01.2025, 12:03:11 via Wykop
  • 92
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Pompejusz
Pompejusz
28.01.2025, 15:29:06 via Android
  • 38
@TwojaStaraTanczyMambe Co nie XD Cinkciarz też miał dobre przeliczniki.
  • Odpowiedz
pepedros
pepedros
pepedros
28.01.2025, 10:08:54 via Wykop
  • 71
i nie wzięliście dodatkowych kart debetowych


To jest proszenie się o kłopoty. Jak jadę nawet na drugi koniec Polski to zawsze mam po 2-3 karty z różnych banków dla pewności.
I na przyszłość polecam kantor Aliora. Kursy niewiele odstają od ZEN, a w przypadku problemów możesz sprawy rozwiązać w każdym oddziale banku. Zen używam tylko do cashbacków i wpłacam tam tylko tyle ile potrzebuje na transakcję.
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pepedros
pepedros
pepedros
28.01.2025, 10:24:54 via Wykop
  • 25
@moglbym_ale_nie_chce: to jest problem wszystkich fintechów, że jest fajnie dopóki coś się nie stanie i trzeba się przekopywać przez support. Ja z kolei miałem kiedyś trochę problemów z Revolutem dlatego zacząłem korzystać z ZEN. Dlatego najlepszym rozwiązaniem są fizyczne banki, gdzie zawsze w razie czego możesz podejść do placówki.
  • Odpowiedz
shymeck
shymeck
shymeck
28.01.2025, 21:46:38 via Wykop
  • 2
@moglbym_ale_nie_chce: Przyjrzyj się dokładniej ofercie Millennium. Niedawno uruchomili swój kantor, bez prowizji, z kursami zbliżone do Revoluta (tak było jak niedawno porównywałem, nie śledzę tego na bieżąco). Konto walutowe uruchomisz bez opłat z poziomu aplikacji, a podpiąć je możesz, znowu bez opłat, do posiadanej karty. Możesz odpalić trzy konta w EUR, USD i GBP (wiem, mniej elastyczne, ale jednak). Karta rozlicza płatność automatycznie z dostępnego konta. Wygląda na to, że
  • Odpowiedz
yeloneck
yeloneck
28.01.2025, 21:26:18 via Wykop
  • 70
W jaki sposób "przez przypadek" zablokowała środki ZEN? Jak to jest "przez przypadek"? Usiadła na telefon i niechcąco jej się kliknęło kilka razy błędne logowanie, czy jak?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dzek
dzek
dzek
28.01.2025, 22:04:13 via Wykop
  • 20
@yeloneck: myślała, ze to appka do SMS-ów i pewnie zablokował pinem bo chowa wiadomości z jakąś zdzirą i wpisała kilka razy błędny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Deska_o0
Deska_o0
Deska_o0
29.01.2025, 05:57:38 via Wykop
  • 13
@yeloneck: @dzek dostęp do aplikacji przez osoby trzecie jest niedozwolony, ZEN jak nigdy zadziałał prawidłowo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ale zmarnował OPowi wyjazd bo zablokował pisiąt ojro
  • Odpowiedz
bocznica
bocznica
28.01.2025, 13:47:18 via Wykop
  • 62
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TenNickNaPewnoNieBedzieZajety
TenNickNaPewnoNieBedzieZajety
TenNickNaPewnoNieBedzieZajety
28.01.2025, 22:30:51 via Wykop
  • 41
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
tomilipin
tomilipin
tomilipin
29.01.2025, 05:56:25 via Android
  • 5
@TenNickNaPewnoNieBedzieZajety

daje dostęp do konta osobą trzecim

osobom (╥﹏╥)
  • Odpowiedz
ryhu
ryhu
28.01.2025, 21:45:00 via Wykop
  • 59
Wyobraźcie sobie sytuację, w której nie jesteście na kilkudniowym urlopie gdzieś w Unii i nie wzięliście dodatkowych kart debetowych, tylko polecieliście na miesiąc nie wiem, do Wietnamu, i ZEN to jedyne środki płatnicze którymi dysponujecie. Przez przypadek blokujecie sobie konto

Tak wyobrażam sobie takich ludzi xD
ryhu - >Wyobraźcie sobie sytuację, w której nie jesteście na kilkudniowym urlopie gdz...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sylwek2k
sylwek2k
sylwek2k
28.01.2025, 13:46:36 via Wykop
  • 54
Opisujesz 2 rozne sytuacje, i na tej podstawie chwalisz polski bank xD

Zablokuj sobie wjazd na serwis www to zobaczysz, czy tak szybko odblokujesz go zdalnie w milenium :D

Roznica jest taka, ze w pierwszym przypadku bank zablokowal ci tylko platnosc (ale nie wynika to z twojego bledu), a w drugim masz zablokowany dostep do konta (i prewencyjnie zen zablokowal mozliwosc wyplaty karta) - bo udostepniles niezgodnie z regulaminem i przepisami dostep
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jerzyna-zeszczecina
jerzyna-zeszczecina
jerzyna-zeszczecina
28.01.2025, 21:50:31 via Wykop
  • 3
@sylwek2k: millenium nie jest polski btw
  • Odpowiedz
sylwek2k
sylwek2k
sylwek2k
29.01.2025, 13:15:15 via Wykop
  • 0
A skąd bank ma wiedzieć, że to nie właściciel się błędnie logował, żeby od razu wytaczać takie armaty? No, chyba że OP się sam przyznał, ale to już musiałby być wyższy poziom odklejenia.


@mietek79:

ze nie wlasciciel, to moze chocby na podstawie urzadzenia?
  • Odpowiedz
Lukowski
Lukowski
Lukowski
28.01.2025, 21:47:48 via Android
  • 35
xD Udostępnileś osobie trzeciej konto (co jest niezgodne w regulaminem) i teraz płaczesz xD
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AlbertFettel
AlbertFettel
29.01.2025, 07:38:26 via Wykop
  • -1
@Lukowski: oczywisty bład, ale blokada FAQ jest mimo wszystko absurdalna.
  • Odpowiedz
amok88
amok88
amok88
28.01.2025, 21:40:42 via Wykop
  • 31
To płać kartą dziewczyny, chyba, że pojechałeś tam jako bankomat.
Z resztą skoro to tylko dziewczyna to po kiego pcha się do twojej aplikacji bankowej na twoim telefonie?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

xaviivax
xaviivax
28.01.2025, 21:53:35 via Wykop
  • 22
po kiego pcha się do twojej aplikacji bankowej


Żeby sprawdzić, czy warto jeszcze z nim być. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
TwojaStaraTanczyMambe
TwojaStaraTanczyMambe
29.01.2025, 12:49:27 via Wykop
  • 3
@xaviivax: Miał 252PLN to chyba nie specjalnie...
  • Odpowiedz
JaroSubaru82
JaroSubaru82
28.01.2025, 22:43:52 via Wykop
  • 26
ehhh niestety doczytałem do końca

sytuacja jakby 9000 koła mu zablokowli a tutaj mega 252 pln. Nie jest majętny jak pisze jednak na kartę ZEN i jej obsługę już go stać więc równie dobrze stać go na kartę w zwykłym banku gdzie transakcje zagraniczne w innych krajach nie są obciążone opłatami. i zen nie będzie mu potrzebny. Banki się ucza szybko od takich ZENów itp. że warto wyjść naprzeciw klientowi i dają
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Piotrek6312
Piotrek6312
Piotrek6312
29.01.2025, 08:29:46 via Wykop
  • 10
@JaroSubaru82: Chłop pojechał na wakacje mając na koncie 252 zł i płacze, bo zablokowali i nie ma za co żyć xD Czegoś takiego dawno nie czytałem xD
  • Odpowiedz
Johnny007pl
Johnny007pl
29.01.2025, 09:36:07 via Android
  • 1
@hoodoovoodoo wow, ciekawe liczby. Ciekawi mnie skąd spadek liczby postępowań?

Co do tv - mam prawo sprzedać przecież komornik nie musi wiedzieć że go mam.

Co do zena - jak komornik ma go znaleźć skoro nie widnieje w systemie że jestem właścicielem rachunku.
  • Odpowiedz
StulejkowyPotwor
StulejkowyPotwor
StulejkowyPotwor
28.01.2025, 21:51:04 via Wykop
  • 25
Instytucja finansowa blokuje Ci 252zl. Nie miej na życie. Sięgaj po zaskórniaki z konta oszczędnościowego. Udaj się na wycieczkę do Włoch. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

g455
g455
28.01.2025, 23:07:10 via Android
  • 2
@jurek-gagarin posiada litewską licencję
  • Odpowiedz
Deska_o0
Deska_o0
Deska_o0
29.01.2025, 06:01:12 via Wykop
  • 1
posiada litewską licencję


@g455: podzielisz się jakimś źródłem? Przecież jest on zarejestrowany na litwie jako instytucja finansowa, licencji bankowej chyba w dalszym ciągu brak
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >

Hity

tygodnia

Pamiętacie policjantkę zatrzymaną po imprezie w klubie?
Pamiętacie policjantkę zatrzymaną po imprezie w klubie?
3356
Rodzina Majtczaka opłaciła ucieczkę do Dubaju? Śledztwo zamknięte
Rodzina Majtczaka opłaciła ucieczkę do Dubaju? Śledztwo zamknięte
2432
Policyjny agresor atakuje spokojnego kierowcę podczas kontroli drogowej. A ten w
Policyjny agresor atakuje spokojnego kierowcę podczas kontroli drogowej. A ten w
2442
Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec.
Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec.
1927
Zachowanie sędziego zdumiewa. Obok nie da się mieszkać.
Zachowanie sędziego zdumiewa. Obok nie da się mieszkać.
1914
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #revolut
  • #buddyzm
  • #medytacja
  • #finanse
  • #filozofia
  • #banki
  • #cashback
  • #budda
  • #japonia
  • #zencom
  • #mastercard
  • #podroze
  • #letyshops
  • #wise
  • #zenpro

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking