TL;DR Dożywotnia gwarancja od firmy Targus obejmuje wady fabryczne produktu ale jedynie w przypadku, jeśli produkt nie był używany. Nawet niewielkie ślady normalnego użytkownia są pretekstem do odrzucenia reklamacji ewidentnej wady fabrycznej występującej u wielu użytkowników.
Tytułem wstępu. Sprzęt i akcesoria komputerowe zawsze staram się kupować od renomowanych firm - jak wiadomo - "gorycz słabej jakości pozostaje na dłużej, niż słodycz niskiej ceny". Dotyczy to również serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego na który zwracam uwagę decydując się na daną firmę. Z osobistych doświadczeń mogę polecić firmę Logitch - po zagubieniu odbiornika myszy wystarczyło przesłanie do serwisu zdjęcia myszy/dowodu zakupu i całkowicie za darmo otrzymałem nowy odbiornik. Dla firmy to znikome koszyty a zyskują klienta na długie lata.
Wracając do tematu. Na podstawie opinii z internetu, jak również np. z wykopu: https://wykop.pl/artykul/1989088/moja-przygoda-z-firma-targus-producentem-plecakow-i-toreb-na-laptopy zdawało się, że firma Targus ma podobne podejście do klienta. Niestety, okazuje się, że na ten moment Targus traktuje klientów zupełnie inaczej.Plecak Targus Drifter 16" TSB238EU zakupiłem w sklepie x-kom 4 lata temu: https://www.x-kom.pl/p/74171-plecak-na-laptopa-targus-drifter-16-czarno-szary.html na stronie widnieje zachęcający akapit:

Niestety, po niedługim czasie normalnego użytowania (noszenie do i z pracy laptopa oraz akcesoriów) zamek komory laptopa zaczął się odpruwać - na początku była to niewielka dziurka która z czasem stawała się coraz większa. Nie spieczyłem się ze zgłoszeniem, w kończu gwarancja jest dożywotnia. Ogólnie, plecak był używany raczej sporadycznie. W tym roku zacząłem używać go na co dzień i niestety - rozprucie wzdłuż zamka zaczęło powiększać się w tempie geometrycznym. Przyszedł więc czas na reklamację. Otrzymałem szybką odpowiedź, proszą o podanie szczegółów uszkodzenia i zdjęć plecaka z każdej storny.
Wysyłam następujące zdjęcia plecaka:




Po niecałych 2 godzinach odpowiedź - odmowa uznania rekalamcji:

Dopytując, gdzie dokłdnie są widoczne uszkodzenia wskazujące na niewłaściwe użytkowanie powodujące odrzucenie reklamacji otrzymuję następującą odpowiedź:

Czyli reklamacja zamka została odrzucona z powodu tych przetarć:

Ostatecznie, pytam czy:

Na co otrzymuję odpowiedź:

Po tej odpowiedzi zostaję zablokowany. Czy uszkodzenie które zgłaszam to rzeczywiście wada fabryczna, czy wynik mojego niepoprawnego użytkownania? Poniżej kilka przykładowych opinii (jest ich duuużo więcej) dla dokładnie tego modelu z popularnych stron. Ja osobiście skreślam firmę Targus z listy firm którym można zaufać zarówno jeśli chodzi o jakość jak i o obsługę klienta. Jeśli ktoś będzie w przyszłości szukał opinii o tej firmie lub konkretnie o tym modelu plecaka (nadal jest w sprzedaży) to być może mój wpis będzie przydatny.



Komentarze (98)
najlepsze
źródło: plecak
PobierzJakby ktoś szukał takiego super plecaka, to marka się nazywa "背包 KEEP AWAY FROM FIRE".
*do plecaka mieści się latający dywan.
**dożywotnia gwarancja na właściciela."
Gdzieś w Polsce mam nawet jakiegoś starego targusa (ma tak z 10 lat już) i nadal "sprawny" aczkolwiek już brzydki. Sam
-przedmiot nieużywany
-stwierdzenie wady przed jej wystąpieniem
-zgłoszenia reklamacyjne przyjmowane tylko 30 lutego
-odesłanie przedmiotu na koszt nadawcy pod adres Murzyńska wioska 66 Afryka Zachodnia
Miałem dokładnie taki sam plecak. Dokładnie tak samo rozerwał się przy zamku.