Ciekawostka - jak zbudowane jest zawieszenie czołgu M1 Abrams.
Zawieszenie czołgu M1 Abrams jest oparte na bazie wałków skrętnych. Jest to bardzo prosta konstrukcja, która pozwala 'unieść' cała masę czołgu. Wałek skrętny to 'pełna rura' do której przykładana jest siła skręcająca go. Wałek próbuje 'się wyprostować', dzięki czemu działa jak klasyczna sprężyna.
SympatycznyWiewior z- #
- #
- #
- #
- #
- 15
Komentarze (15)
najlepsze
@bialy100k: Od dłuższej chwili zastanawiam się dlaczego @SympatycznyWiewior wstawił taki tytuł?
Zawieszenie czołgu Leopard 2 oparte jest też o wałki skrętne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Leopard_2
T-72 ma zawieszenie oparte o wałki skrętne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/T-72
Pantera z czasów II WŚ miała zawieszenie oparte o ... no wyobraźcie sobie, że wałki skrętne.
http://opisybroni.pl/sdkfz-171-pzkpfw-v-panther/
Od dawna większość czołgów ma takie zawieszenie. To jaka
#gruparatowaniapoziomu
@abomito: Opowiadasz bajki, oczywiście że się daje. K2 ma zawieszenie hydropneumatyczne. Wałki skrętne to stare rozwiązanie stosowane już w czasach II WŚ.
co więcej , wałki uważane są dziś za zawieszenie niebezpieczne w przypadku eksplozji pod pojazdem.