Najciekawszą nowością jest dla mnie porządny bokeh. ;) Zawsze ta głębia ostrości w grach była bardzo sztuczna i wyglądała naprawdę słabo - na prezentacji wygląda to obłędnie. Jak zresztą całość...
@thewickerman88: w takich chwilach jestem za przywróceniem rejestru ksiąg zakazanych.
Rozumiem jakby zamiennie stosować: bump / parallax / displacement , bo one wszystkie są w odcieniach szarości¹ i każdy pixel mapuje wypukłość w danym punkcie, czyli mówi ile dany punkt jest wysunięty względem trójkąta, na którym leży.
Normal mapa za to mapuje nachylenie danego punktu², żeby shader wiedział jak światło rozświetla dany punkt. Dlatego są trójkolorowe, po 1 kolorze na każdą
Komentarze (17)
najlepsze
http://i.imgur.com/N2XFL.png
Mam nadzieję, że już więcej nie popełnisz takiego BŁĘDU! ;-)
Rozumiem jakby zamiennie stosować: bump / parallax / displacement , bo one wszystkie są w odcieniach szarości¹ i każdy pixel mapuje wypukłość w danym punkcie, czyli mówi ile dany punkt jest wysunięty względem trójkąta, na którym leży.
Normal mapa za to mapuje nachylenie danego punktu², żeby shader wiedział jak światło rozświetla dany punkt. Dlatego są trójkolorowe, po 1 kolorze na każdą