CWS T-1 – niedoceniona legenda polskiej motoryzacji II RP
Silnik 3 litrowy R4 o mocy 61 KM przy 3000 obr/min oraz 45 KM przy 2500 obr/min. Cały samochód można było złożyć 1 kluczem. Wszystkie śruby i nakrętki miały jednakowy rozmiar M10. Dotyczyło to również silnika a jedynym wyjątkiem były świece zapłonowe mające gwint M18.
bajlando z- #
- #
- #
- #
- 1
Komentarze (1)
najlepsze
Polski rząd w 1932 r podpisał umowę z włoską firmą FIAT na produkcję samochodu Fiat 508, który miał być a następnie był produkowany w Państwowych Zakładach Inżynierii (dawne CWS). Umowa ta wymagała zaprzestania produkcji samochodów konkurencyjnych wobec modelu licencyjnego.
Warto wspomnieć, że konstruktor CSW T-1 Tadeusz Tański, w 1916 roku zbudował dwunastocylindrowy silnik o mocy 520 KM, a dwa