Gdyby konwersja z konsol była 1:1 było by inaczej, oni jednak zwiększyli znacznie pole rysowania obiektów co strasznie obciąża GPU jak i procesor. Ograj tytuł na konsoli, zobaczysz jaki mały obszar dokładnego rysowania obiektów zostawili by gra działała w miare stabilnie. Pisze to jako człowiek który miał stabilną ilość klatek w gta 4 na PC, oraz ogrywałem tytuł na xbox360.
@play4off: DirectX wygrał tylko z powodu marketingu monopolisty Microsoftu.
Po za tym DirectX był robiony raczej pod łatwość programowania niż pod jakość i wydajność. Jak wiemy do dzisiaj OpenGL wersja już chyba 4.0 niewiele zmieniła w swoim API rodem sprzed 20 lat.
Z artykułem zgadzam się tylko dlatego że nie podoba mi się wizja Windowsem/DirectX jako platformy do gier na PC. Tak naprawdę gry pod PC są po prostu słabo optymalizowane
Wszystkiemu winna jest optymalizacja która robiona jest po łebkach, ze względu na cięcie kosztów.
Gdyby dla komputerów gry były by tak optymalizowane jak przy konsolach, to najnowsze gry nie było by problemu. Cały kłopot jest w tym, że kombinacji konfiguracji sprzętowej PeCetów jest miliony, a optymalizacja kodu gry bardzo dużo kosztuje. Więc nie zawsze się to opłaca.
@MarekZ: Zobacz jak zoptymalizowany jest Crysis 2. Na Dual Core E2180 2GHz, 2GB ramu i 9600gt ta gra śmiga w 25-30 klatkach w 720p na ustawieniach extreme a to przecież dosyć antyczny sprzęt. Na high to już w ogóle lata jak f16. To bardzo dobry znak, bo może więcej gier będzie miało taką kosmiczną optymalizację
Problem jest taki, że DIrectX nie umożliwia na PCtach dostępu do niskopoziomowych funkcji kart graficznych. OpenGL umożliwia, ale i tak nikt z tego nie korzysta. Dlaczego? Bo kart graficznych jest pierdyliard i gdyby zacząć to deweloperzy musieliby sprawdzić czy ich sprzętowe optymalizacje działaja z każdą (też przyszłą!) konfiguracją i to byłoby piekło. Jak kilkanaście lat temu. Na konsolach można, bo jest znana konfiguracja sprzętowa. Jednym słowem - nothing to see here, move
Pamiętam czasy jak można było odpalić "prince of persia - dwa trony" na 700Mhz athlonie i radeonie 9200, a grafika mimo to powodowała opad kopary. Tak, kiedyś potrafiono dobrze zrobić grę.
A co z argumentem, że gry na pc nie rozwijają się technicznie gdyż tytuły muszą uwzględniać techniczne, sprzętowe możliwości konsol?
Tak, wiem, że teraz aby gra odniosła finansowy sukces musi być sprzedawana także na konsole. Po prostu pytam się jak to jest z tymi możliwościami konsol gdyż nie siedzę w temacie. To jak, wyczerpane, są jeszcze rezerwy?
Komentarze (82)
najlepsze
To dopiero była podróż przez krainę małej liczby FPS'ów.
Gdyby konwersja z konsol była 1:1 było by inaczej, oni jednak zwiększyli znacznie pole rysowania obiektów co strasznie obciąża GPU jak i procesor. Ograj tytuł na konsoli, zobaczysz jaki mały obszar dokładnego rysowania obiektów zostawili by gra działała w miare stabilnie. Pisze to jako człowiek który miał stabilną ilość klatek w gta 4 na PC, oraz ogrywałem tytuł na xbox360.
Grałem i zwiechy są jedynie podczas superszybkiej jazdy przez miasto, po za tym jest bardzo stabilnie, szczególnie po tych wszystkich aktualizacjach.
2000 albo 2k
Po za tym DirectX był robiony raczej pod łatwość programowania niż pod jakość i wydajność. Jak wiemy do dzisiaj OpenGL wersja już chyba 4.0 niewiele zmieniła w swoim API rodem sprzed 20 lat.
Z artykułem zgadzam się tylko dlatego że nie podoba mi się wizja Windowsem/DirectX jako platformy do gier na PC. Tak naprawdę gry pod PC są po prostu słabo optymalizowane
Gdyby dla komputerów gry były by tak optymalizowane jak przy konsolach, to najnowsze gry nie było by problemu. Cały kłopot jest w tym, że kombinacji konfiguracji sprzętowej PeCetów jest miliony, a optymalizacja kodu gry bardzo dużo kosztuje. Więc nie zawsze się to opłaca.
Optymalizacja? Prawdopodobnie usunęli efekty, z którymi nie dawały sobie rady konsole - więc ograniczenie do nich. A PC są niestety od nich szybsze...
http://www.youtube.com/watch?v=ug78aVtkuVI
Zdecydowanie.
Krowa jest winna, że szewc źle uszył buty dla konia ?
Gdyby DirectX był taki słaby, to by producenci gier korzystali z czegoś innego.
Gry na Maca nie chodzą wyraźnie szybciej, niż na PC
Odmiana DirectX w X360 jakoś nie przeszkadza producentom.
Tak, wiem, że teraz aby gra odniosła finansowy sukces musi być sprzedawana także na konsole. Po prostu pytam się jak to jest z tymi możliwościami konsol gdyż nie siedzę w temacie. To jak, wyczerpane, są jeszcze rezerwy?