"Te klocki testowałem jak było sucho, a tamte jak było mokro". Super metodologia. Idź pan, panie z tak gównianymi "testami z jutuba". Żeby nawet głupia baba zauważała takie kwiatki...
@Monialka: nie o to w tym filmie chodzi, zresztą dlatego robił testy w różne dni i liczby sie w końcu obroniły. Generalnie przesłanie jest takie aby nie oszczędzać groszowych kwot na czymś, co może zaważyć na naszym być albo nie być. Od profesjonalnych testów są specjalne instytucje, które mają ogromne budżety na takie zabawy. Także nie krytykuj
Taki test ma sens jeśli za kierownicą nie siedzi człowiek, który wie na czym jedzie, tylko hamulec wciska maszyna z zadaną siłą. Tak samo debilne są testy opon robione w podobny sposób. Dziwnym trafem na rolkach wszystkie równo ;)
Jakość tarcz hamulcowych jest obecnie taka, że jak złożyłem zestaw premium na literę T to pogięły się po 3 tys. km, więc wymieniłem na zestaw na literę Z, podobno też premium i te wytrzymały 2,5 tys. km, a jak założyłem producenta co robi zamienniki tylko dla aut azjatyckich na literę K to jeżdżę już 5kkm, byłem w Alpach na nich i są ok, nie biją jak poprzednie "premiumy".
@wrocilem_bo: Bo wymieniałeś, albo ktoś Ci wymieniał niezgodnie ze sztuką. Masz pokrzywione piasty kół i dlatego jakiej tarczy byś nie włożył to po kilku tkm będzie pokrzywiona. Piasty krzywią się z różnych powodów ale najczęściej przez dokręcanie szpilek z za dużym momentem obrotowym. Ktoś raz nie użył klucza dynamometrycznego tylko "#!$%@?ł" pneumatem i takie są tego efekty. Bez pomiaru i wymiany piast każdy komplet pokrzywi się prędzej czy później, bicie piast
Tarcza budżetowa wygląda ok, a premium przegrzana i nadaje się na śmietnik. Nawet nie podał jakie locki i tarcze były. Tarcza premium nawet mniejsza od budżetówki. Bez abs to noga w podłogę a nie żadne pulsacyjne (na suchym).
@molksiazkowy1111: nogą w podłodze to jedziesz bez kontroli na krechę a jak wynika z ruskich filmików czasem tez tył zaczyna uciekać. nawet jak nie zginiesz przy takim hamowaniu to masz flatspoty na oponach jest tez róznica w tarciu kinetycznym i statycznym ale to sie musi jakis znawca tematu wypowiedzieć
@wycz: w każdym aucie jest korektor siły hamowania, jak dupa się podnosi przy hamowaniu, to zmniejsza siłę przekazywaną na tylne koła, albo esp przymyka zaworki od tylnych kół
Komentarze (14)
najlepsze
https://youtu.be/NTtMSD79moc?t=781
Dziwnym trafem na rolkach wszystkie równo ;)
jest tez róznica w tarciu kinetycznym i statycznym ale to sie musi jakis znawca tematu wypowiedzieć