@Bardak: I to jest właśnie straszne. W imię poprawności politycznej zabiliśmy humor. Grupka oszołomów bierze wszystko do siebie i przez takich właśnie świat cofnął się w mentalnym rozwoju. Wszystko jest miałkie, nijakie, byle jakie i jednakowe. Powiem szczerze, że chętniej oglądałbym blok reklamowy gdyby tylko wrócimy reklamy sprzed lat, niejednokrotnie byłoby to lepsze kino niż obecnie kręcone hity kinowe.
Ale i tak numerem jeden jest "zadzwoń do mamy". Super ponadczasowa, z dobrym tekstem, zdjęciami, prostym ale dobrym i skutecznym montażem i rewelacyjną muzyką. dziś też by przeszła i byłaby chętnie oglądana. Inne nie mają podjazdu Aż zadzwonię do mamy
Era, TakTak, POP, Idea... jprdl ile nostalgii w tych krótkich słowach.
Zrozumie to tylko ten, kto się wtedy wychowywał, bo dziś nie do odtworzenia jest sytuacja, gdy żyjesz sobie X lat w świecie, gdzie szczytem technologii telekomunikacyjnej jest budka telefoniczna, a tu nagle w reklamach w telewizji i u co bogatszych kolegów pojawiają się "magiczne" urządzenia przez które można dzwonić i pisać skąd się chce XD
@skitarii: Rok temu odkopałem u siebie ( ͡°͜ʖ͡°), pakiety 600 sms za 6 PLN to było błogosławieństwo albo 'puszcze strzałkę to nie odbieraj' - fajne czasy.
@mateusza: Właśnie to było fajne, że w wielu reklamach z tamtych czasów nagrywano też dla jaj takie śmieszne wersje a później to gdzies wypływało. Słynne słodkie "#!$%@?ć" pani ekspedientki w banku albo reklama z Gazdą i czy bedzie padało.
Stare dobre reklamy, jest ich znacznie więcej. Stawały się kultowe. Teraz jakieś media experty niskie ceny i inne przaśności. Nawet taka algida robiła coś co zostawało w głowie
Swoją drogą da się wyczuć coraz większą "fast-foodyzację" reklam. Dawniej często gęsto pomysły na reklamy wymagały szerokiego przygotowania - kostiumy, scenografia, jakaś lokacja... Dzisiaj ma być szybko i na krótko, więc powstaje coraz więcej generycznych reklam łatwych do zagrania na green screenie gdzie można szybko zebrać aktorów, nakręcić i niemal od razy wrzucić do TV czy internetu i zapomnieć. Coraz mniej bowiem taki reklam wizerunkowych które wymagały właśnie większego dopracowania i unikalności,
Komentarze (167)
najlepsze
@Bardak: a ta by przeszła? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aż zadzwonię do mamy
Zrozumie to tylko ten, kto się wtedy wychowywał, bo dziś nie do odtworzenia jest sytuacja, gdy żyjesz sobie X lat w świecie, gdzie szczytem technologii telekomunikacyjnej jest budka telefoniczna, a tu nagle w reklamach w telewizji i u co bogatszych kolegów pojawiają się "magiczne" urządzenia przez które można dzwonić i pisać skąd się chce XD
Jak ktoś się jeszcze wychował w
https://www.youtube.com/watch?v=b0bk0RDsLHU