mBank nie chce udzielić mi danych odnośnie wykonanego przelewu zasłaniając się tajemnicą bankową. Przelew na numer telefonu poszedł na obce konto, mBank nie chce podać numeru telefonu na który było zlecenie przelewu blik.
tldr:
Dokonywałem przez mobilną aplikację mBank przelew na kwotę 1000zł (obecny max dla 1 przelewu blik) na własny nr telefonu. Nr ten mam podpięty w innym banku i chciałem skorzystać z szybkiego i darmowego sposobu transferu pieniędzy pomiędzy bankami. Przelew nie dotarł i zacząłem sprawdzać co się stało..
Pieniądze poszły na nieznane mi konto w innym niż mój banku.
Zapytałem mBank co z tym fantem zrobić, poza standardową procedurą próby odzyskania pieniędzy w skutek błędnie zaadresowanego przelewu (z której skorzystałem) bank nie chce mi wyjawić danych na które ów przelew był zlecony. Przelew był zlecany w aplikacji mobilnej gdzie jedyną daną definiującą odbiorcę jest nr telefonu (również w oknie potwierdzenia widać tylko nr telefonu odbiorcy).
Jedyne informacje które posiadam i które wyświetlają się w historii transakcji to nr konta bankowego odbiorcy. Nie omieszkałem zgłosić dyspozycję odnośnie tego problemu aby bank ujawnił mi numer telefonu który został wprowadzony. Bank odpowiedział, że rzeczywiście przelew został zaksięgowany na nie znany mi nr konta bankowego i że NIE podadzą mi numeru telefonu zasłaniając się tajemnicą bankową... ;(
Tylko problem jest jeden, dlaczego to robią skoro jedyną "daną" definiującą odbiorcę wprowadzoną do przelewu był ów nr telefonu o który proszę. Robiąc przelewy BLIK na nr telefonu, mam możliwość podania tylko nr telefonu i to on definiuje odbiorcę. Do końca nie znam numeru konta bankowego, który jest z tym numerem telefonu powiązany, wyświetla się on dopiero po dokonaniu przelewu.
Innymi słowy bank nie daje mi możliwości zweryfikowania poprawności dokonywanej przeze mnie transakcji i nie chce wyjawić mi tych danych zasłaniając się tajemnicą bankową. Udostępnia mi tylko numer konta bankowego który sam rozwinął na podstawie nr telefonu.
Skąd mam teraz wiedzieć:
1. Czy popełniłem rzeczywiście "czeski" błąd np. zamieniając kolejność cyfr wpisując mój 9 cyfrowy nr telefonu.
(Choć tutaj musiał by zajść dziwny zbieg okoliczności, taki nr musiał by po pierwsze istnieć, a po drugie musiał by być podpięty do systemu BLIK)
2. Czy nie mam zainstalowanego jakiegoś "złośliwego oprogramowania" które w locie podmieniło mi mój nr tel. na jakieś konto przestępców (pieniędzy już raczej nie zobaczę i powinienem się dodatkowo martwić o bezpieczeństwo dalszego używania telefonu)
3. Czy system Blik nie miał jakiejś awarii i ŹLE rozwinął poprawnie wprowadzony nr telefonu na błędny numer konta bankowego (przez co mój poprawnie definiowany przelew trafił do obcej osoby i to teraz jest błąd banku a nie mój)
4. Czy system bankowy w wyniku błędu ŹLE dokonał przelewu na niewłaściwy numer konta (tego też nie mogę sprawdzić, bo zlecałem przelew na nr telefonu a nie jakiś numer konta)
Podsumowując nie jestem w stanie zweryfikować poprawności wprowadzanych przeze mnie danych do operacji przelewu - bank ich nie chce tych danych udostępnić.
Rozumiem błędy ludzkie, błędy systemów, ale nie rozumiem dlaczego mBank nie chce podać danych na które dokonywałem operacji przelewu (gdzie jedyną daną określającą odbiorcę był właśnie nr telefonu o który proszę). A może nawet tego numeru telefonu nie logują ufając w 100% systemowi blik..
Szybki reserch....
PKO BP - pokazuje nr tel
Milenium - pokazuje nr tel
ING - pokazuje kilka cyfr nr tel
PKO SA - jak w mBanku, pokazuje nr konta bankowego na który nr tel został rozwinięty.
Komentarze (22)
najlepsze
U mnie kiedyś zrobili przelew moich środków nie wiadomo dla czego i po co. Po mojej reklamacji najpierw zablokowali mi wszystkie środki, bo twierdzili że ktoś obcy ma dostęp do serwisu transakcyjnego, potem jakby nigdy nic odblokowali wszystko bez jakichkolwiek wyjaśnień. Później wmawiali mi, że sam zleciłem przelew, ale sami nie wiedzieli jakim kanałem (sms, aplikacja, czy serwis transakcyjny), po 3 czy 4 następnych reklamacjach kiedy wciąż
@sprawdzajacy: No oddał, to chyba nie do końca. Tu nawet nie chodzi o to, że popełnili błąd, bo to każdemu się zdarza, ale za to że od samego początku robili ze mnie głupka i wmawiali moją winę będę im robił czarny PR i każdego odwodził od pomysłu trzymania u nich pieniędzy.
Komentarz usunięty przez moderatora
To jest dla mnie jasne, chce jednak wiedzieć czy to ja popełniłem błąd
1. skoro sam wprowadziłem numer telefonu (swojego który mam x-lat bo gdybyś czytał całość to doczytał byś że przelewałem pieniądze sobie pomiędzy bankami) to czemu to ma być tajemnica bankowa
2. to jedyna możliwość aby sprawdzić czy przelew został poprawnie wykonany - innej możliwości nie masz i bank odmawia ci możliwości weryfikacji co zrobiłeś
3. konta bankowe są długie, mają liczby kontrolne więc naprawdę trzeba się postarać aby pomylić numer
W PKO BP normalnie pokazują, zarówno numer telefonu jak i rozwinięty numer konta bankowego.
Komentarz usunięty przez moderatora