Dune II - ojciec gier RTS
Dune II: The Building of a Dynasty praktycznie stworzyło cały gatunek gier RTS. Choć nie była to pierwsza strategia, to właśnie ona dała podwalinę pod wszystkie wykorzystywane dzisiaj mechanizmy tego gatunku.
![SynGromu](https://wykop.pl/cdn/c3397992/SynGromu_2WVg6JGVYd,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 140
- Odpowiedz
Komentarze (140)
najlepsze
źródło: comment_1634585216aoJvsbGvnJleVFdGDUigCI.jpg
PobierzTrzeci był taki, że jak straciłeś ostatniego to ci natychmiast przysyłali nowego. Wystarczyło zbudować deviatora inną frakcją niż ordos i zaatakować harvestera. Zamieniał się w zielonego i dostawałeś nowego. A po chwili miałeś 2. Ale to raczej ciekawostka, bo dużo pierdzielenia się było, trzeba było zająć bazę przeciwnikowi.
Też swoją drogą
Pamiętam jak ogrywałem ją godzinami na zmianę z Another World i Wolfensteinem 3D.
Piękne czasy. Człowiek przesiadł się z 8 bitów, i miał możliwość zetknąć się z zupełnie innym światem.
Przez jakiś czas gdzieś mi temat RTSów umknął, aż do roku 1995, i pamiętnego Command & Conquer.
W C&C spędziłem najwięcej czasu, ale to Dune 2 wspominam z większym
Tyle że wtedy nawet nie zwracało się uwagi na ten prymitywny system, bo Dune 2 było pierwszym RTSem i nie było go z
@baronio: bo jest, tak samo jak iphone to pierwszy prawdziwy smartfon.
@baronio: nikt nie sugeruje ze to był pierwszy Rts.
Choć nie była to pierwsza strategia, to właśnie ona dała podwalinę pod wszystkie wykorzystywane dzisiaj mechanizmy tego gatunku.