Ośmiolatka exploituje zabezpieczenie zooma żeby uniknąć lekcji

Mała i niewinna luka w Zoomie umożliwiła dziewczynce unikanie lekcji przez trzy tygodnie, podczas gdy ani support ani szkolni spece nie mogli rozgryźć co jest nie tak. Lekcja z UX w praktyce.
- #
- #
- #
- 141
- Odpowiedz





Komentarze (141)
najlepsze
@zetisdead: Ani rodzice, ani szkoła, ani pomoc techniczna Zoom nie mogli znaleźć przyczyny, bo komunikat przy logowaniu głosił "Złe hasło" zamiast "Konto zostało zablokowane".
a tak przy okazji, to była taka historia chłopaka z Polski, który otwierał źródło strony dziennika elektronicznego i podmieniał stopnie na lepsze zanim zawołał rodziców żeby sobie obejrzeli jego osiągnięcia. ciekawe, czy pracuje dzisiaj w IT?
źródło: comment_1613976806CSd3MfgN3Y8wa9lWxCfVal.jpg
Pobierz@thority: Uwielbiam to, że starsze pokolenie myśli, że jak ktoś siedzi kilka godzin dziennie przed komputerem to automatycznie musi być informatykiem.
Nie podaje się prawdziwej przyczyny żeby nie można było stwierdzić czy kto ma gdzieś już konto.
Prawidłowy komunikat to: podałeś niepoprawny login lub hasło. I tyle. Każda kolejna wskazówka to potencjalne ryzyko.
Utrudnia
źródło: comment_16139910172zKOOpky5ipuseJyqMUeHA.jpg
Pobierz1. Dla bezpieczenstwa wyswietla sie jak najbardziej skape komunikaty o bledzie, tu akurat tak skape, ze az bledne. Zamiast konto nie istnieje/konto zablokowane tu wyswietlali nieprawidlowe haslo.
2. Gowniara blokowala konto wpisujac zle haslo, zoom blokowal konto na x czasu.
3. Suppor zooma, odblokowal konto, ale ona znowu zablokowala.
4. Dopiero jak przestali jej wierzyc, sprawdzili, ze to faktycznie ona blokuje celowo to konto.