Gada gada o silniku i chlodnicy i nawet nie wspomnial ze to brat blizniak wartburga - oba wywodza sie z DKW. Chlodnica za silnikiem tez jak w wartburgu
łał! kupel ojca miał to auto, przywiózł kiedyś ze Szwecji. robiło super ważenie, nie było czuć, że to dwusuw. kiedyś pojechaliśmy tym na lotnisko odebrać starych, prowadziła baba, zalała silnik, ktoś chciał pomuc to odpalić na hol. zaczepili o tłumiki... wrażenia niezapomniane.
@pszekotcur: To auto miało silnik dwusuwowy tylko do 1967, potem do końca produkcji w 1980 czterosuwowy silnik z Forda. Może to był nowszy egzemplarz, skoro "nie było czuć", że to dwusuw? ( ͡°͜ʖ͡°)
@Ikarus_260: może być coś na rzeczy. pamiętam, że silnik wymieniał, ale pamiętam też, że paliwo trzeba było mieszać z olejem, kiedyś na cpn były do tego takie specjalne "konewki". część wydechu i tłumiki, takie kulki, były z przodu, zahaczyli o to hol i wszystko wyrwało.
Intryguje mnie to wywalanie starych samochodów do morza zamiast przetapiania ich w hucie, nie ładnie tak robić, to trochę tak jakby wywalić skrzynkę pustych flaszek po piwie do lasu, zamiast oddać je w sklepie i otrzymać kaucję. Są jakieś inne źródła, że faktycznie Szwedzi w latach 60 tak robili?
Komentarze (7)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora