<p><b>Porady dla managerów kultury i muzyków. Jak artysta zostaje w kontakcie z fanami - DJ Shadow w trasie.</b></p><b>"On the Road with Dj Shadow"</b> to cykl tekstów dedykowanych muzykom
oraz managerom kultury, które można przeczytać w formie bloga na
stronach Hypebot.com. Swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi działań
mających na celu zwiększyć stały kontakt z fanami dzieli się <b>Michael
Fiebach</b> - obecny project, marketing oraz merchandise manager DJ
Shadowa.
<br />
Michael zajmuje się wszystkim, co związane jest z promocją artysty, od
moderowania strony internetowej po sprzedaż koszulek, projekty specjalne
i trasy koncertowe.
<br /><br />Oto kilka działań, na które zdecydował się Fiebach:
<br /><br /><b>1.Geo-targetowanie, promocja poprzez aplikacje na iPhone. </b>
<br /><br />Wiadomość tekstowa wysyłana do fanów wybierających się na koncert
artysty w klubie X lub Y informująca o możliwości robienia zdjęć podczas
koncertu. Każdy z fanów otrzymuje adres URL 'danego koncertu X lub Y'
na stronie djshadow.com/tour, gdzie może wrzucać zdjęcia praktycznie już
podczas koncertu. W ten sposób powstaje niesamowita i wielka galeria
zdjęć z wydarzenia X, Y, Z odświeżana na bieżąco. Fani nie posiadający
iPhonów mogą skorzystać z możliwości zapisania się do wydarzenia na
stronie artysty, potwierdzenia wyboru klikając na button "Idę", a
następnie mogą już wrzucać swoje zdjęcia.
<br /><br /><b>2. SMS za darmową muzykę.</b>
<br /><br />Fani mogą również wysłać SMSa o treści "Shadow", który po wstępnej
weryfikacji i potwierdzeniu mailowym (sprytnie) pozwala na ściągniecie
darmowego utworu ze strony DJ Shadowa.
<br /><br />Pozostaje tylko pytanie, czy tekst SMSa nie jest droższy od samego
utworu do ściągniecia na stronie www?
<br /><br /><b>3. Akceptacja kart kredytowych przy stoiskach z płytami i
gadżetami zespołów.</b>
<br /><br />Płacenie kartą w klubach nie jest jeszcze tak popularne w Polsce jak
"zagramanicą". Jest to jednak doskonała forma płatności, umożliwiająca
sprawny i szybki przepływ pieniędzy między artystą a fanem. Nie zawsze
nosimy ze sobą rulony kasy w kieszeniach, karta jest zdecydowanie
wygodniejsza, a i o resztę nie trzeba się martwić.
<br /><br /><b>4. Staroświecki motyw z kartką do zapisywania adresów e-mail.</b>
<br /><br />Michael uważa to za starą, aczkolwiek bardzo sprawdzoną metodę na
zwiększenie kontaktu z fanem. Wystarczy, że osoba zainteresowana wpisze
swój e-mail na listę adresów (dostępną np. przy stoliku z gadżetami) i
voila - kontakt został umożliwiony. Każda osoba zapisana na liście
otrzymuje oczywiście darmowy utwór do pobrania w Internecie.
<br /><br /><b>5. Button, guzik, zaczepka.</b>
<br /><br />Nazywajcie to jak chcecie. Chodzi o przypinkę informującą innych:
"Widziałem Shadowsphere, data oraz miasto", która rozdawana jest za
darmo 50 pierwszym uczestnikom na koncertach artysty. Taka wiadomość
trafia do ludzi, którzy mogą zainteresować się hasłem i wybrać się na
koncert Shadowa w innym mieście, lub zwyczajnie doprowadzi ich do strony
muzyka.
<br /><br /><b>6. Facebook, Twitter, Myspace etc.</b>
<br /><br />Blogowanie oraz informowanie fanów o tym, co dzieje się podczas
trasy.
<br /><br /><br />To tylko część działań, które opisuje Michael Fiebach na swoim
blogu: "On The Road With DJ Shadow - An Exclusive Look At How One Artist
Stays Connected To His Fans". Zapraszam do lektury.
<br /><br />Więcej o muzyce i nie tylko na blogu Fristajlove Musiclove: <a href="//www.mmbydgoszcz.pl/blog/entry/3845/Ninja+Tune+-+Coldcut-+%27Journeys+By+DJ+-+free+download.html" rel="nofollow" >//www.mmbydgoszcz.pl/blog/entry/3845/Ninja+Tune+-+Coldcut-+%27Journeys+By+DJ+-+free+download.html</a><br /><br />