Udało się zebrać trochę materiału na uzupełnienie i tak powstała kolejną część. Wszystkie 3 gry zostaną opisane w jednym poście.
Na pierwszy ogień idzie Mortal Kombat:
Baraka - Charakterystyczne zęby Baraki stworzono poprzez doczepienie do maski bardzo długich sztucznych paznokci. Początkowo twórcy odeszli od charakteru Nosferatu by Baraka miał charakter japoński, lecz ostatecznie usunięto mu samurajską fryzurę z kitką oraz okrągły czerwony znak na pasku mający kojarzyć się z flagą Japonii i skierowano się w pełni w kierunku Nosferatu. Wszystkie postacie z Outworld miały być początkowo tej samej rasy co Baraka, nawet Shao Kahn, który miał być bez maski i mieć takie same duże zęby (nawet miał mieć pelerynę). Swoją drogą Shao Kahn, a raczej aktor grający postać do gry był mały i musiał być cyfrowo powiększany by górować nad resztą zawodników.
Kabal to pierwsza postać w serii MK, która łamie zasadę czwartej ściany. Charakterystyczne chińskie miecze które posiada Kabal, wpierw posiadać je miał (we wstępnym koncepcie) Baraka, jednak ostatecznie otrzymał wysuwane ostrza wzorowane na Wolverinie, a zagięte miecze otrzymał Kabal.
Wstępny koncept maski Kano był wzorowana na kształcie maski z "Upioru w operze".
Sheeva wprowadzona w trzeciej części turnieju za bazę do tworzenia postaci wzięła Shivę - indyjskie bóstwo (tak po prostu).
Kenshi - twarz, opaska, ślepota, moc wyczuwania i telekinetyczne moce - wygląda to wzorowane na Neo po utracie wzroku oraz posiadaniu przez niego mocy telekinetycznych poza Matrixem. Jednak tylko wygląda, ponieważ Kenshi został wprowadzony do serii MK przed tymi wydarzeniami filmowymi, więc popularna plotka nie jest prawdziwa, a to wszystko to zbieg okoliczności. W następnych częściach Kenshi dostaje zarost niczym Keanu :) Być może Kenshi brał jakieś elementy od Neo z pierwszej części filmu, a w późniejszych odsłonach turnieju od Keanu, jednak nie ma tutaj żadnego potwierdzenia.
Postać Sindel podczas produkcji nosiła nieoficjalną nazwę - The Bride, co odnosi się do bazowania postaci na po roli Brigitte Lin jako Lian Nichang, z filmu Bride with White Hair, która po zdradzie ukochanego zmienia się w białowłosą morderczynię.
Smoke tak jak Cyrax i Sektor ma wzorowane techniki na łowcach z Gwiezdnych Wojen oraz Predatorze jak niewidzialność czy lina.
Skarlet - postać wprowadzona w MK9 w 2011 roku, żyła jako miejska legenda od czasów MK2. Została wymyślona przez fanów, w sposób podobny do Ermaca, czyli na podstawie błędu w kodzie, który miał niby wprowadzać czerwony strój Kitany i tym samym nową postać jako Skarlet. O ile twórcy szybko Ermaca dokoptowano do gry to wojowniczka stworzona w głowach fanów, musiała czekać lata by stanąć do walki w turnieju.
Wprowadzony w części X turnieju Kotal Kahn wzorowany był na Bogu Wojny Majów - Buluc Chabtan.
Fujin wprowadzony w MK Mythologies: Sub-Zero jest wzorowany na postaci jednego z trzech wojowników natury - Thunder'a z Wielkiej draki w Chińskiej Dzielnicy.
Imię Scorpiona - Hanzo, może nawiązywać do legendarnego shinobi Hanzo Hattoriego.
Pomimo, że Johnny Cage był pierwszą stworzoną w grze postacią, jego fatality było stworzone jako ostatnie i wymyślane na szybkości, przez co przy wykonywaniu kończącego ciosu co jakiś czas pojawiają się błędy. W ostatniej odsłonie cios kończący nawiązuje do błędu z pierwszej części.
Kilka ciekawostek na szybko:
-Imię Sonya Blade jest po siostrze jednego z twórców Eda Boona (tak samo Tanya).
-Postać Motaro była inspirowana zabawką z serii The Micronauts którą posiadał Tobias.
-Postać Nightwolfa była tworzona w dużej części z konkursu na postać prowadzonego przez Midway, a strój postaci był tak fajny, ze aktor grający wojownika określił go mianem - dobrze wyglądał na papierze.
-Tremor był planowany by wprowadzić go w MK Trilogy, jednak jego miejsce zajął Rain.
-Odnośnie postaci Noob Saibota wg wiadomości z Tweetera od Boona, Noob to postać a Saibot to klon wypuszczany przez postać
W drugim rzucie leci Street Fighter:
C.Viper - wstępny koncept postaci powstał gdy twórca widział samotną matkę która sobie szła (tak po prostu). Postać zawiera połączenie elementów kilku postaci z bijatyki SNK.
Ojciec Dana Hibiki, Go Hibiki wzorowany jest na postaci z gry SNK ojca Ryo Sakazaki - Takumie, nosi taką samą maskę Tengu.
Wprowadzony w pierwszej części serii Joe - wzorowany jest na Joe Lewisie, ale tylko od strony kariery w kickboxingu, ponieważ Ken który jest wzorowany na tej samej postaci, zawiera stronę jego kariery w karate (a zwłaszcza przeprowadzonej sesji w magazynie Black Belt w czerwonym kimonie).
Reżyser Fei Longa wzorowany jest na Spielbergu.
Hakan - twórcy szukając czegoś nowego, czego nie było do tej pory w serii weszli na Youtube i zobaczyli tureckich zapaśników w oleju (i to tyle, koniec).
Tom przyjaciel Alexa z SF3 inspirowany z wyglądu jest Jeanem Reno.
Cammy - wzorowana na jest na postaci z Battle Angel Alita (manga) - podobna historia z amnezją i ulepszonym przez robotykę ciałem czyniącą je super żołnierzem dla organizacji którym służą.
Elena - wzorowana na Nadia z mangi/anime Nadia – The Secret of Blue Water, obie pochodzą z Kenii, noszą podobną biżuterię, podobnie ubrana Elena w zakończeniu 3 części, podobne zainteresowania - rower podróże, przyjaciele zwierzęta. Plansza Eleny podobna do tych z mangi o Nadii.
Charlie Nash - głowa postaci wzorowana na pomocniku postaci Devilotte (Dave) z gry Cyberbots: Fullmetal Madness.
Sodom - gościnnie występujący w serii SF, jest częściowo wzorowany jako Amerykanin w japońskiej kulturze na na postaci granej przez Kurta Russela z filmu Wielka Draka w Chińskiej Dzielnicy, a zwłaszcza jeansy oraz ochraniacze na nogi oraz sytuacje związane z ciężarówką.
Guy, pisany w języku kanji można przeczytać jako Victory Song - jest to też piosenka grupy Fugazi, której liderem jest Guy Pichiotto, ale o związku tych dwóch postaci pisałem w poprzedniej części.
Seth wprowadzony w IV części SF wzorowany jest z wyglądu na Dr Manhattanie występującym w komiksach DC Comics, jego imię nawiązuje do egipskiego boga. Postać ta nawiązuje również do plotki, jakoby w serii SF byłą ukryta postać szefa posiadająca zakres specjalnych technik wziętych od wszystkich postaci (Seth posiada zestaw technik innych postaci z serii SF).
Imię Dhalshima pochodzi od indyjskiej restauracji Dhal's w Osace.
Intro do SF2 - w intrze powinni być Mike oraz Joe z SF1, tylko Joe jest już częściowo zmieniony na Codiego z Final Fight, ponieważ intro miało być użyte jednak do gry z serii FF lub planowanego Street Fighter89, jednak zostało użyte ponownie przy SF2 prezentując postać stworzoną ze wzoru pomiędzy Joe a Codym.
W ostatnim rzucie na koniec serii wykopkowej leci Tekken:
Praktycznie tutaj nic nie zostało do dodania więc tylko udało wyszukać się dwie informacje. Jedna oczywista, druga mała bomba dla fanów na zakończenie serii jak i ostatniej części.
Angel, jak nazwa wskazuje tak i wygląda - wzór anioła zaczerpnięty z religii chrześcijańskiej, taki standard.
Yukio Mishima, jeden z największych pisarzy Japonii XX wieku, kandydata do nagrody literackiej Nobla. To jego twarz została wzięta na wzór głównej postaci Tekkena jaką jest Kazuya Mishima, a nazwisko pisarza posłużyło jako nazwa rodu wkoło którego toczą się główne wydarzenia z gry.
Dzięki za poświęcony czas. Mam nadzieję, że fani tytułów jak i osoby które tutaj przypadkowo trafiły dowiedziały się ciekawych rzeczy. Pozdrawiam.
Komentarze (3)
najlepsze