A jakie są minusy? Muszą być bo w przeciwnym razie wszystkie statki miałyby taką konstrukcję. To troche jak z blatem kuchennym betonowym. Materiał za cenę obiadu dla 4 osobowej rodziny a końcowa cena prawie jak granit.
@benzene: Rozmawiałem dziś z Moniką, która płynie dookoła świata, znaczy jest na etapie planowania. Minusem jest to, że siatkobetonów nie da się puścić w czarter. Problem polega na ubezpieczeniu. W Polsce dochodzi jeszcze pewnie brak norm PRS dla tego typu konstrukcji. No i źle zrobione mogą być raczej niebezpieczne.
to wynika z niemożliwości uzyskania jednolitej powłoki - przy stali masz prostą sprawę, spawasz z blachy typu xxx grubości xy przy laminacie podobnie, x warstw maty gramatury xxx + x warstw tkaniny i tyle
@benzene: problemem jest uzyskanie powtarzalności oraz przede wszystkim - opłaca się przy jednostkowej produkcji
jak chcesz klepać jachty jednej linii to robisz kopyto i trzaskasz z laminatu -
Co do wagi- parze małżonków spłonął drewniany, 16 metrowy jacht na pacyfiku. Postanowili go odbudować z siatko-betonu. W ciągu 7 miesięcy skończyli, i na dodatek kadłub był lżejszy o 10% od konstrukcji drewnianej. Poszycie było grubości 22 milimetrów.
Komentarze (15)
najlepsze
Minusem jest to, że siatkobetonów nie da się puścić w czarter.
Problem polega na ubezpieczeniu. W Polsce dochodzi jeszcze pewnie brak norm PRS dla tego typu konstrukcji.
No i źle zrobione mogą być raczej niebezpieczne.
to wynika z niemożliwości uzyskania jednolitej powłoki - przy stali masz prostą sprawę, spawasz z blachy typu xxx grubości xy
przy laminacie podobnie, x warstw maty gramatury xxx + x warstw tkaniny i tyle
@benzene: problemem jest uzyskanie powtarzalności oraz przede wszystkim - opłaca się przy jednostkowej produkcji
jak chcesz klepać jachty jednej linii to robisz kopyto i trzaskasz z laminatu -
@PMV_Norway