90 proc. towarów wiezionych z Chin do UE przejeżdża przez Polskę
W 2018 roku na trasie z Chin do Europy uruchomionych zostało ponad 6300 pociągów, obsługujących 68 połączeń. Ok. 90 proc. z nich przejechało przez terytorium Polski. (...) PKP LHS może wkrótce uruchomić stałe, alternatywne połączenie z Chin do Europy.
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 65
- Odpowiedz
Komentarze (65)
najlepsze
Ciekawe co za brygada płatnych trolli zakopuje tę uwagę. Moim zdaniem bardzo trafna. Ciekawe co im tu nie gra? Że PiS nie jest na pasku USA niby? Czy może nie gra, że możemy stać się dystrybutorem towaru z Chin na UE? Wg mnie jedno i drugie prawdziwe.
Aczkolwiek kolej jest u nas dość sprywatyzowana. Jasne, że w tych spółkach daleko do rynkowej normalności, ale zawsze lepiej to działa niż
@the_revenant: Obecna narracja jest taka, że Chińczycy niedobrzy, bo w Hong Kongu* zły komunistyczny reżim pałuje* protestujących. Z tego powodu Polska w żadnym wypadku nie powinna z nimi handlować i na tym zarabiać****. Lepiej bezkrytycznie trzymać z usańcami, czyszcząc im buty i dokładając im do utrzymania dolara.
* - Ciekawy jestem czy przypadkiem nie okaże się, że sponsor jest ten sam co na Ukrainie...
- Nie, nie jestem zwolennikiem ani
te 'perony' i 'centra' nie będa polskie i są tylko kijem na marchewce - każdy kto wie co się dzieje 'na pasie i szlaku' wie, że chińczycy przejmują wszystko, wykupują i rozkładają sidła na słabsze państwa - ich celem są rynki zbytu w EU zachodniej a pociągi pełne nie 'polskich produktów' tylko niemieckich
@szuli12: xD No na pewno staną jak nie rzadko te interesy się źle dla nich kończą. Ja nigdzie nie widzę lobbingu politycznego, no ale wyjątki może się zdarzają.
No i na pewno taki jest długofalowy cel Chin, tak jak piszesz. Ale na pewno nie poprzez lobbing polityczny.
@Cichociemny: Małaszewicze
Do tego dochodzi plan żeby położyć druty 25KV AC (nie potrafię teraz znaleźć źródła) nad LHS i dobudować kilka mijanek w krytycznych miejscach (podobno były przymiarki żeby trzasnąć drugi tor ale miejscami nie bardzo jest gdzie, więc byłyby "wąskie gardła", dlatego stawiają na mijanki)
@Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie
Teraz PLK odciąża Małaszewicze. Kończy się rewitalizacja linii Siedlce-Siemianowka. Siedlce są 80km od Warszawy, a w Siemianówce jest przejście graniczne. Dodatkowo w tym roku będzie otwarte nowe przejście w Czeremsze, która leży na tej linii, a dodatkowo na linii do Białegostoku, która też została całkowicie odnowiona. Dodatkowo od Siemianówki idzie w głąb Polski krótki odcinek szerokotorowy, na którym zbudowano rok temu terminal kontenerowy z toru szerokiego na normalny.
Słowo klucz to "przejeżdża". Pozostałe 99% importu z Chin przypływa na statkach do portów w Europie zachodniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
@starypijany123: https://www.radiolodz.pl/posts/27636-halas-z-terminala-kolejowego-nie-daje-spac-mieszkancom-chojen
A co do Małaszewiczów, to priorytetem powinnao być wybudowanie tam jakiejś drogi ekspresowej, bo taki terminal teraz to o dupę rozbić. W tej chwili to raczej przeładunkowy na pociągi na Zachód a nie rozładunkowy na transport kołowy np. w kierunku południowym.