Polscy drogowcy testują nowy typ asfaltu. „Ma wytrzymać nawet 30 lat”
Nowe drogi w naszym kraju będą powstawały przy udziale asfaltu nowej generacji, który będzie wzmocniony najnowocześniejszymi polimerami. Dzięki temu ich sprawność wydłuży się z 20 do 30 lat, a nawet 50 lat.
future21 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 194
- Odpowiedz
Komentarze (194)
najlepsze
To, o czym piszesz to wymiany ścieralnej na drogach bez przebudowanej podbudowy, które cały czas osiadają i stąd pęknięcia po 2-3 latach.
Najczęściej problemem są kilkusetmetrowe odcinki, które zapadają się, bo przeprowadzono błędne badanie gruntu. Dopiero w trakcie (szczęśliwie) lub po budowie (nieszczęśliwie) okazuje się, że jest torf pod spodem i trzeba bić pale po 8 metrów w głąb. W takich miejscach są problemy, ale to są problemy punktowe. Jako całość drogi obecnie są budowane prawidłowo, ale oczywiście
Ciekawe jak odporność na mlecze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Acha.. baju baju... 20 letnia droga asfaltowa powinna byc przynajmniej po jednej wymianie nawierzchni. Albo wyglada mniej wiecej tak:
tekst 1
tekst 2
Druga sprawa to dziury, które tworzą się w drogach zimą. Problem stanowi tu wahanie temperatury wokół 0 stopni. Gdy temperatura jest dodatnia, to woda wpływa w szczeliny asfaltu. Następnie temperatura spada poniżej 0 i woda ta zamarza, rozsadzając
2 lata temu byłem w Holandii zimą i przejść przez 0 było kilkanaście w miesiącu jakoś ich drogi są równe jak stół
Ba, czasami 70, gdzieniegdzie 90 a rekordowo nawet o 110!
A, to bez kozery powiem: Pińcet!
W przypadku nowych dróg propozycja wyrzucenia rewizji poza pas ruchu jest genialna w