Autostrada "Słońca" połączy Azję z Europą
Start w Hamburgu, a meta w Szanghaju. Ta gigaautostrada ma ponad 8 tys. km i biegnie m.in. przez Mongolię, Kazachstan i Ukrainę(?). Rosja dała zielone światło na powstanie ostatniego odcinka. Współczesny Jedwabny Szlak będzie najszybszym sposobem na transport produktów między Chinami a Europą (...)
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 210
- Odpowiedz
Komentarze (210)
najlepsze
A tak z innej beczki, to bardzo bym się ucieszył jakby sie ucywilizowały prawne ograniczenia do prowadzenia samochodu w Chinach przez nie-Chińczyka. Obecnie to dość upierdliwa procedura. A mogło by być tak pięknie i łatwo jak w Tajlandii, Malezji, Korei itp.
W Chinach tez zdarzyło mi się jeździć samochodem (służbowy pool-car) ale potem okazało się że to jest przypałowe bo trzeba mieć chińskie prawko i ogólnie nie da się.
Raczej tutaj chodzi o zabezpieczenie się przed przerwaniem szlaków handlowych w razie wojny z USA, podobnie budują połączenia przez Birmę i Pakistan. No i teroretyczenie pobudzenie gospodarcze zachodniich Chin.
@konradpra: Jasne ze transport morski jest tanszy. Ale wolniejszy. Z kolei transport lotniczy jest bardzo drogi. Zwroc uwage ze w Europie jednak wieksxosc trznspotru leci ciezarowkami, nawt na dalekich trasach
Dlatego prędzej, między A4 i A2 powstanie całkiem nowa autostrada, od razy po 4 pasy w każdą stronę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Da się to na spokojnie wykazać co niniejszym uczynię.
Jeden współczesny duży kontenerowiec przewozi około 10 tysięcy standardowych kontenerów 20-stopowych.
Statek taki podróżuje z prędkością, liczmy ostrożnie około 35 km na godzinę ale w przeciwieństwie do tira podróżuje non-stop, 24 godziny na dobę bo załoga działa w systemie zmianowym. Przyjmijmy że w ciągu doby taki statek pokona efektywnie