Hyundai ogłosił pierwsze na świecie silniki CVVD
Mowa dokładnie o Continuously Variable Valve Duration silniki (CVVD), czyli pierwszą na świecie technologią bezstopniowej regulacji czasów otwarcia zaworu.
Mudzin3K z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 22
Mowa dokładnie o Continuously Variable Valve Duration silniki (CVVD), czyli pierwszą na świecie technologią bezstopniowej regulacji czasów otwarcia zaworu.
Mudzin3K z
Komentarze (22)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=jQThMycshTY
dual vtc z 2016
https://www.youtube.com/watch?v=rqAITkzfDbk
"Jednak Hyundai przesadził odrobinę ze swoją rewolucyjnością, bo na rynku funkcjonuje już np. FreeValve firmy Koeniggsegg, który wykorzystuje sterowane cyfrowo systemy zawrowó, aby precyzyjnie kontrolować nie tylko czasy otwarcia i zamknięcia każdego z zaworów, a na dodatek potrzebną siłę. Tak pełnej kontroli CVVD nie oferuje, bo wygląda na to, że Hyundai postawił w tej technologii na przesunięcie rozrządu nieco poza środek, aby kontrolować długość czasu otwarcia zaworu."
Zresztą system TwinAir fiata wydaje mi się bardziej przemyślany.
@polaninPL: pewnie, żeby mieć co sprzedać przez te kilkanaście następnych lat albo i więcej. Poza tym o 12% niższa emisja (według producenta).
Nawet gdyby okazało się jutro, że jakiś pierdylianek kobaltu umożliwia produkcję superkondensatorów o pojemności równej dotychczasowym bateriom w samochodach elektrycznych ale czasem ładowania < 1 s i kosztujących 1/100 tego co baterie oparte o lit, to uważam, że 10 lat to najbardziej optymistyczny wariant rozbudowy sieci ładowarek