Najszybsze pociągi świata TGV- pod maską.
Na drodze pomiędzy pantografem, a silnikami TGV istnieje system elektroniczny którego zadaniem jest przetworzenie napięcia z trakcji (jednofazowa AC lub DC) na energię mechaniczną podawaną na koła. Zajmuje on całkiem sporo miejsca w lokomotywie.
- #
- #
- #
- #
- #
- 27
Komentarze (27)
najlepsze
(i nie przetwarza napięcia ani innych parametrów, tylko energię)
Elfik32 jest kobietą
In the french high speed train (TGV) the electric motors are rigidly mounted in the bogie. The torque of 3000 Nm, is transmitted GI joint for length compensation
...co możnaby przetłumaczyć jako: "Dużo w ch#!."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Falownik
Jest AC/DC jest wykop !
Rama - polskie pociagi tez posiadaja.
Mechaniczne przeniesienie napędu - nie wyobrazam sobie skladu z przeniesieniem mentalnym np.
coś jednak mieszasz:
- hamowanie rekuperacyjne - energia kinetyczna -> energia elektryczna (zwracana do sieci - ładowanie akumulatorów jest raczej nie realne, akumulatory nie mogą być ładowane taką