Z tego co wiem to jest zaj!%ista, pracuje sie 15 dni w miesiacu, obowiazkowe dlugie przerwy itd.
Bylem raz na naborze (w powiazanych jest link do strony gdzie co roku (kolo czerwca) pojawia sie info o rekrutacji) i musze powiedziec, ze testy sa naprawde ciezkie. Ja sie nie dostalem, ale z ciekawosci sprobuje w kolejnym, juz z przygotowaniem.
@mrsmile: a ciotka znajomego rozmawiała w tramwaju z gościem, którego wujek kiedyś pracował z kobietą która znała mężczyznę pracującego w sortowni makulatury i on czytał w artykule że jednak nie zarabiają 20 tys. zł. Tylko że ten mężczyzna nie był pewny czy artykuł był właśnie o tym ;)
@McCool: "Co sie stanie gdy dwa punkciki na mapie sie ze sobą stykną"
Te punkciki często się stykają -- to normalna rzecz, że czasem jeden samolot przelatuje nad drugim -- poobserwuj sobie czasem ruch powietrzny na http://www.flightradar24.com/ . Nie jestem pewien, ale chyba istnieje wymuszona separacja pionowa dla samolotów lecących w różnych kierunkach - np. A leci kursem 220 i ma FL 370 (37 tys. stóp), a B kursem 43, więc
@icehotbiker: Sami młodzi bo trzeba bo tą pracę są w stanie wykonywać tylko ludzie, którzy są u szczytu swoich możliwości intelektualnych. Taki ATC musi być non-stop maksymalnie skoncentrowany, umieć bardzo szybko dokonywać obliczeń matematycznych w głowie jednocześnie wszystko sobie w wyobraźni wizualizując przestrzennie plus na to wszystko komunikować się po angielsku. Jak ktoś nie wierzy to niech sobie wejdzie na stronę PAŻPu i poszuka ogłoszeń o pracę jako ATC. Rekrutacja jest
Rozumiem, że nadzorowanie startów i lądowań może być skomplikowane i niebezpieczne, natomiast nie widzę wielkiej filozofii w kontroli samego lotu. Byłem przekonany, że konflikty w trasach samolotów rozwiązują się automatycznie. Przecież te ich programy chyba mają dane wszystkie samoloty oraz ich pozycje, prędkości i trasy, zatem co to za filozofia napisać algorytm który automatycznie rozwiąże takie konflikty? Z tego co mówią w reportażu, to kontroler sam musi 1. wypatrzyć gdzie są konflikty,
@zosiaa: "Praca przy połowie krabów jest ciężka i śmiertelnie niebezpieczna, ale można zarobić naprawdę niezłe pieniądze, które pozwolą utrzymać rodzinę przez cały rok! Na łodziach do połowu krabów nie ma nikogo, kto nie padłby ofiarą jakiegoś wypadku. Wskaźnik obrażeń wynosi tutaj 100 proc. Przyczyną tego stanu rzeczy jest niebezpieczeństwo związane z pracą na nieustająco kołyszącym się pokładzie, obsługą ciężkiego, stalowego sprzętu, permanentny brak snu oraz szalejący wiatr, który rzuca poławiaczami po
@Jarons: Możesz napisać coś więcej na temat swojej pracy? Czy latasz w lotach transatlantyckich? Wprawdzie pilotem, ani kontrolerem nie będę, ponieważ kształcę się w innym kierunku, ale rozważam zajęcie się lotnictwem od strony mojego przyszłego zawodu, dlatego mnie to ciekawi.
No, zwariować by można, gdyby pomyśleć pod Smoleńskiem rozwalił się samolot prezydencki z całą kupą ludzi. Rozwalił się źle odseparowany od gruntu punkt - toćka, i tego się trzymajmy riebiata! ;)
Komentarze (93)
najlepsze
Apropo samej pracy:
Z tego co wiem to jest zaj!%ista, pracuje sie 15 dni w miesiacu, obowiazkowe dlugie przerwy itd.
Bylem raz na naborze (w powiazanych jest link do strony gdzie co roku (kolo czerwca) pojawia sie info o rekrutacji) i musze powiedziec, ze testy sa naprawde ciezkie. Ja sie nie dostalem, ale z ciekawosci sprobuje w kolejnym, juz z przygotowaniem.
Podsumowujac, duzy prestiz,
Te punkciki często się stykają -- to normalna rzecz, że czasem jeden samolot przelatuje nad drugim -- poobserwuj sobie czasem ruch powietrzny na http://www.flightradar24.com/ . Nie jestem pewien, ale chyba istnieje wymuszona separacja pionowa dla samolotów lecących w różnych kierunkach - np. A leci kursem 220 i ma FL 370 (37 tys. stóp), a B kursem 43, więc
pewnie chcieli uwypuklić jak bardzo dużo tam się dzieje, a wyszło jak zawsze, byle efekciarsko.
Najbardziej stresujący zawód świata.
http://www.youtube.com/watch?v=lAly4pJBASI
Komentarz usunięty przez moderatora
Ci to dopiero stresa mają przy liczeniu prowizji od udupionych i zlikwidowanych firm
(guitarmen pomyślał o tych samych kontrolerach co ja, tylko, że wcześniej)
http://www.youtube.com/watch?v=GeI5ke0BENw
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora