Witam. Dzisiaj recenzja zakupionej w kauflandzie hulajnogi elektrycznej TW-JOTKA, która jest rebrandingiem citycoco i innych harleyów z aliexpress. #itemyzchin #recenzja #chinskiecuda
Bateria ma 60v/12aH, silnik to chiński, nonamowy produkt o oznaczeniu SJxxxxxxxxW50C, gdzie x to rok-miesiac-dzień produkcji. Na silniku nie ma producenta.
tl;dr - 7/10, jak za 2200zł za które zostało zakupione, jest bardzo dobre, jedyne co mogłoby być lepsze to zasięg oraz wbudowany głośnik.
Test dystansu wykonany po naładowaniu baterii do 100%.
KILOMETR TRASY | NAPIĘCIE BATERII
0 km - 59.3v, 3 bieg 38km/h, 2 bieg 32km/h, 1 bieg 25km/h.
10 km - 56.4v, 3 bieg 34km/h, 2 bieg 31km/h, 1 bieg 23.4km/h.
20 km - 54.2v, 3 bieg 32km/h, 2 bieg 30.6km/h, 1 bieg 22km/h.
25 km - 53.0v, 3 bieg 30km/h, 2 bieg 30km/h, 1 bieg 21km/h.
28km - 52.5v, maks prędkość 23km/h niezależnie od biegu
30km - 48.3v, maks prędkość 11km/h niezależnie od biegu
30.4km - 48v, maks predkość 0 - nagłe wyłączenie urządzenia.
Średnia prędkość podczas testu to 23.6km/h, maksymalna 38.6km/h, zsumowana zmiana wyskości wynosiła 205m.
Odcięcie zasilania przy 48v.
Wygląd - Z doświadczenia: gdy wyjedziemy czymś takim gdziekolwiek, wszystkie oczy będą skierowane na nas.
Jakość wykonania - dobra, natomiast hamulce tarczowe piszczą już od poczatku, nagrzewają się (tylko tylny), tylny hamuje leciutko przez cały czas, przez co nawet na lekkiej górce pojazd i tak zatrzyma się do zera. Lusterka mają beznadziejne gwinty, już po dwóch trasach trzeba było wymyślić, jak je dostosować do siebie, ponieważ nie dało się ich normalnie przykręcić. Zastosowanokilka idiotycznych rzeczy, typu przewody poprowadzone od dołu pojazdu, bez zadnej ochrony, przez co każdy kamień może oznaczać śmierć dla elektroniki lub hamulców z tyłu. Bałbym się tym wjechaćw kałuże, a nawet wyjechać po deszczu.
Zamontowany głośnik BT - słaby zasięg; wystarczy odejść na 5 metrów, a połączenie jest zrywane. Jakość nie powala, gra jak typowe radyjko z chin za 15 zł. Głośność jest ok, przy 40km/h usłyszycie tekst, o detale nie musicie się martwić, ponieważ, jak już wspomniałem, muzyka brzmi jakby była w jakości 90kb/s.
Silnik - 1000w, cichy, praktycznie go nie słychać, jadąc lasem koło kogoś zauważy nas dopiero, jak będziemy go mijać. Nagrzewa się po około 5 minutach jazdy z maksymalną prędkością, ale nie do stanu, gdy nie można go dotknąć. Nie rozgrzeje się powyżej temperatury "letniej". Masymalna prędkość na kontrolerze, który jest fabrycznie to 38 km/h. Na baaaardzo stromej górce rozpędzisz się do 40km/h.
Komfort jazdy - zamontowane siedzenia są dobre, po 2h jazdy nadal będzie wam wygodnie, po 3h zacznie robić się niewygodnie; nie nagrzewają się od siedzenia, są dosyć miękkie, są po prostu dobre. Kierownica jest na idealnej wyskości zarówno dla kogoś, kto ma 165cm, 175cm i 185cm. Lusterka można ustawić jak się chce, wychylić je bardziej, mniej. Miejsca na nogi jest dostatecznie dużo. Gdy jedziemy sami i mamy plecak, możemy go położyć na tylnym siedzeniu. Gdy jedziemy w 2 osoby, druga osoba ma nóźki, na których może bez problemu położyć nogi.
Ekran, centrum zarządzania, kontroler - Ekran wyświetla: prędkość, pokonany dystans (który resetuje się, gdy wyciągnie się kluczyk), poziom baterii (podzielony na 4 kreski), czy są włączone światła oraz kierunkowskaz. Gdy wyłączymy pojazd, z głośników nieprzyjemnym głosem jesteśmy za każdym razem informowani, że BLUETOOTH DEVICE IS READY TO CONNECT.
Jasność ekranu jest b. dobra, w jasnym otoczeniu bez problemu odczytamy prędkość.
Wyświetlana prędkość jest przekłamana, jadąc 25km/h wyświetla 36km/h, jadąc 38km/h wyświetla 51km/h, co oznacza także, że pokonany dystans jest zakłamany. Gdy hamujemy, zasilanie do silnika jest odcinane. Hamulce włączają światła z tyłu. Film prezentujący jak to działa:
Kontroler rzeczywiście podaje 1000w. Moc podawana jest rosnąco, co oznacza, że gdy obrócice manetkę do końca, to moc będzie podawana stopniowo. Nie jest to wolne, ale jest zauważalne. Zrywa nie pociągniecie, nawet na piachu. Przyspieszenie do 38km/h to około <5 sekund.
Jeżeli komuś się to przyda, to opór jaki jest stawiany silnik jest reprezentowany przez ilość v, która wraca do kontrolera. Przy 20v następuje odcięcie zasilania do silnika.
Prękość maksymalna zmienia się w zależności od naładowania baterii, ale przy pełnej baterii wygląda to tak: 1 bieg: 25km/h, 2 bieg: 32km/h, 3 bieg: 39km/h. (zmierzone GPS)
Bateria: Zbudowana z ogniw 18650 o pojemności 1600mAh. Rozmieszczono je 8x8. Gdy nią trzęsiemy nic nie lata w środku, ponieważ zastosowano pianki. Posiada blokadę na kluczyk, która działa. Dane z etykiety: 18650-16S4P, 60V/12AH, HB10 2018F5, JinHua HongBang (na szczęscie jeszcze nie wybuchła) New Energy Souries.
Dodatkowe zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/4RfL...
Komentarze (7)
najlepsze
przejechane około 800-900 km, jeżeli o awaryjnosc chodzi najbardziej właśnie obawiam się tych amortyzatorów.