Ano bez problemu. Juz tlumacze. I pisze to jako gosc, ktory nie wyobraza sobie miec innego auta jak automat. W terenowce tez, ale bylby to swiadomy wybor, ktory przedkladalby wygodne nad wieksze ryzyko awarii.
@szkorbutny: z tymi kosztami napraw to też trochę mit. Dopiero wymiana całej skrzyni może być droższa w automacie, a awaryjność będzie mniejsza. + automat jest wysterowany pod dany samochód, więc poniekąd "chroni" pozostałe podzespoły napędowe przed fantazją kierowcy, oferując kolejne oszczędności :)
Mam XJ'ta z AW4, mam zamiar kupić Patrola po swapie ze skrzynią z BMW.
oceniając automat: +++podjazdy pod górkę, szczególnie piaszczystą - nie ma bata tak szybko manualem biegów zmieniać, żeby nie wytracić mocy i ogólnie wszystkie miejsca gdzie trzeba bieg na pełnej mocy zmienić, to jest chyba największa przewaga automatu +mniej niszczą napędy +o niebo wygodniej, można się skupić na kierowaniu, zamiast na zmianach biegów
@void1984: nawet jeżeli by miał coś w stylu sekwencji, czyli możliwości wyboru dowolnego biegu, to sprzęgło daje dużo więcej swobody + nie szarpie przy zmianach biegów w dół, a jak masz błotniste zjazdy, to trochę aż strach. To mam w subaru przerobione, które też miałem w automacie. W każdym innym przypadku automat jest wygodniejszy i naturalniejszy w użyciu. Nie dopisałem jeszcze zajebiście ważnego plusa. No i przy ruszaniu pod górkę
Za mim na dobre rozpętają się dyskusje na temat manuali i automatów, to chciałbym zaznaczyć, że panowie w filmiku jeżdżą na automatach starego typu - mokre sprzęgło (hydrokinetyczne) i przekładnia planetarna. Te są naprawdę pancerne i odciążają silnik.
Automatów są różne rodzaje. Te montowane w najnowszych samochodach nie mają często zbyt wiele wspólnego z tymi z terenówek i o tej całej słynnej niezawodności można zapomnieć.
@ToJestWolnyLogin: To na czym jeżdżą w filmiku to są automatyczne skrzynie biegów, to o czym szanowny kolegą napisał to są zautomatyzowane skrzynie biegów(czyli takie jak w lupo 3L, ciężarówkach i DSG) czyli takie, w których to komputer steruje pracą sprzęgła. Inna sprawa to skrzynie CVT.
@ToJestWolnyLogin: wszystko ma swoje wady zalety, akurat jedno auto mam z DSG, drugie hydrokinetykiem DSG: + nie zamula samochodu a wręcz przeciwnie + trzyma auto na niskich obrotach, dzięki czemu jest ekonomiczne - potrafi szarpnąć (pomimo tego ze auto nowe) - praca skrzyni w korkach czy manewrach parkingowych odstaje od klasycznego hydrokinetyka no i stacza się z górki po
W terenówkach nie ma dwusprzęgłówek, które w offroadzie padałyby jak muchy szczególnie przy swapach. Dwusprzęgłówki kończą się dość szybko w cywilnych autach, a co dopiero by było w offroadzie.
@bergers: Ta Vitara ma trochę zmodyfikowaną skrzynię biegów z tego co zrozumiałem. Wydaje mi się, że tam jest wyjęte jakieś zabezpieczenie, które w normalnych automatach nie pozwalają zapiąć wstecznego gdy koło kręcą się w przeciwnym kierunku.
Komentarze (151)
najlepsze
Ano bez problemu. Juz tlumacze. I pisze to jako gosc, ktory nie wyobraza sobie miec innego auta jak automat. W terenowce tez, ale bylby to swiadomy wybor, ktory przedkladalby wygodne nad wieksze ryzyko awarii.
+ automat jest wysterowany pod dany samochód, więc poniekąd "chroni" pozostałe podzespoły napędowe przed fantazją kierowcy, oferując kolejne oszczędności :)
źródło: comment_owR55YVpAWNh1uEc7O4q1TMGtvOZRxDq.jpg
Pobierzoceniając automat:
+++podjazdy pod górkę, szczególnie piaszczystą - nie ma bata tak szybko manualem biegów zmieniać, żeby nie wytracić mocy i ogólnie wszystkie miejsca gdzie trzeba bieg na pełnej mocy zmienić, to jest chyba największa przewaga automatu
+mniej niszczą napędy
+o niebo wygodniej, można się skupić na kierowaniu, zamiast na zmianach biegów
Automatów są różne rodzaje. Te montowane w najnowszych samochodach nie mają często zbyt wiele wspólnego z tymi z terenówek i o tej całej słynnej niezawodności można zapomnieć.
DSG:
+ nie zamula samochodu a wręcz przeciwnie
+ trzyma auto na niskich obrotach, dzięki czemu jest ekonomiczne
- potrafi szarpnąć (pomimo tego ze auto nowe)
- praca skrzyni w korkach czy manewrach parkingowych odstaje od klasycznego hydrokinetyka no i stacza się z górki po
źródło: comment_zMS9pECiegEO2ggh2EfRixRY6D7TiqIO.jpg
Pobierz