250 km/h z Krakowa do Gdańska - tak mogła wyglądać polska kolej
Poznaj historię niewybudowanej nigdy linii kolejowej nr 5 – CMK Północ z Korytowa przez Płock aż do Gdańska. Dzięki niej Pendolino pokonywałoby trasę z Krakowa nad morze w około 3 godziny! Co pozostało po projekcie CMK Północ? Czy taka linia kiedykolwiek powstanie?
koleo z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 122
Komentarze (122)
najlepsze
@bizn: O ile zgadzam się, że inwestycje kolejowe prowadzone są dużo mniej sprawnie niż np. drogowe, to jednak takie stwierdzenie to już lekka przesada: obecnie 160+ km/h jest wprowadzone na 11% sieci. Dla porównania w 2004 było to 4%.
Komentarz usunięty przez moderatora
Więc Pendolino nie może jechać z pełną prędkością, bo co chwila są małe stacyjki, na których się nie zatrzymuje.
Linie szybkich pociągów zawsze są odgrodzone od wszystkiego. W Chinach na przykład pociągi 300 km/h są poprowadzone na moście na całej linii.
U nas krowa może ci
Pociągi Lufthansy (1982-1993)
https://www.lufthansa.com/mu/en/lufthansa-express-rail
Standardowy przykład to Kolonia - przy prędkości ICE na trasie do Frankfurtu nie ma najmniejszego sensu podróż samolotem.
Powiedz to Niemcom gdzie oprócz głównych autostrad wiele nie spełnia standardu autostrady brak pasa awaryjnego, za ostre zakręty za krótka widoczność do przodu i nie przeszkadza im nazywać tych dróg autostradą. Powinniśmy zrobić to co Czesi pozmieniali ekspresówki na autostrady, a znakiem droga ekspresowa oznaczają teraz drogi bezkolizyjne tak samo jak na zachodzie.
@MatiPatriota: nawet nie podpowiadaj takich rzeczy, wystarczy że za te pseudoautostrady płacimy...