Kolejna kompromitacja państwa PiS: Koszty utrzymania viaTOLL wzrosły 3-krotnie!
„Kiedy Kapsch był operatorem, roczne utrzymanie wymagało 250-280 milionów złotych. Obecnie, kiedy państwo zajęło się tym systemem – to już 800 milionów złotych.”
Kismeth z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 96
- Odpowiedz
Komentarze (96)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Ale nie, prywatyzacja to zło, obcy kapitał zły.... nawet dzisiaj lament w komentarzach, bo Tusk sprzedał PKP Energetykę. Mentalności homo sovieticus.
Komentarz usunięty przez moderatora
https://www.wprost.pl/firmy-i-rynki/392257/Polacy-chca-by-rzad-zapewnil-im-prace.html
[...]Polskiemu Funduszowi Rozwoju przyjrzeć się należy z wielu powodów, ale ja wymienię tylko dwa. Są to: skład osobowy władz i zarządu oraz prowadzona polityka wydatkowania pieniędzy. A oto transakcje, jakie Polski Fundusz Rozwoju przeprowadził w ostatnim czasie.
Za około 500 milionów złotych odkupił Polskie Koleje Linowe, podczas gdy kilka lat temu zostały one sprzedane za około 200 milionów złotych, a ich zyskowność nie przekracza 10 milionów złotych rocznie. Koleje linowe wymagają poważnych inwestycji, a w tle są roszczenia górali do gruntu.
Drugim przykładem jest wykup lotniska w Radomiu i deklaracja o zainwestowaniu w ten port lotniczy około 500 milionów złotych. Tymczasem Radom nie posiada i długo jeszcze nie będzie miał sprawnych połączeń komunikacyjnych z całym krajem. Rozbudowa lotniska w Radomiu odbierze klientów lotniskom w Lublinie, Rzeszowie, na Śląsku, a może nawet w Krakowie. Ale najważniejsze pytanie, które ciśnie się na usta brzmi – jak będzie się miała rozbudowa lotniska w Radomiu do budowy Centralnego Portu Lotniczego w Baranowie.
Trzeci przykład jest powalający. Firma Solaris (producent autobusów) z dominującym polskim kapitałem została sprzedana za około miliard złotych hiszpańskiej firmie CAF. Polski Fundusz Rozwoju mógł kupić Solarisa taniej, ale tego nie zrobił. Po kilku tygodniach od transakcji PFR odkupił – podkreślam odkupił – od Hiszpanów 35% udziałów dawnego Solarisa (co nie daje żadnego wpływu na decyzje CAF) za … około 300 milionów złotych. Trudno uwierzyć, ale tak było.
A teraz smaczek dotyczący powyższych transakcji. Otóż hiszpańska firma CAF wygrała przetarg w Rumunii na dostawy wagonów do metra. Realizację przetargu wstrzymano, gdy okazało się, że Hiszpanie przekupili członka komisji przetargowej, a ten ujawnił im szczegóły ofert konkurentów. Oto jakich partnerów wybrał Polski Fundusz Rozwoju – śmiać się czy płakać?
@RobbieG: Co? Przecież Ursus zajmuje się produkcją jedynie pudła. Komponenty idą od firm zewnętrznych. Skąd te peany na temat tego truchła? Przecież ta firma ora się sama swoimi błędnymi decyzjami, które może nie są tak okropne jak w przypadku Autosana, ale jednak.
Solaris w rękach CAF to sprawa znacznie lepsza
Via toll "dostał" GITD
GITD wybrał jako operatora ministerialny Instytut Transportu.
A Instytut Transportu jako podwykonawcę (po różnych kombinacjach i błędach)
wybrał Kapscha :D :D