No cześć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
tl;dr:
- Zrobiłem neonowo-zręcznościową grę o tłumaczeniu słów w rytm muzyki elektronicznej.
- Wydałem ją na Steamie w tę środę, dokładnie w swoje 24. urodziny.
- Gra jest obecnie we Wczesnym Dostępie i dlatego jestem bardzo ciekaw Waszych uwag i opinii.
- Ponieważ spędziłem na Wykopie parę dobrych lat swojego życia, to chciałbym Wam podziękować za te wszystkie śmieszki i rozdać sporo darmowych kluczy -- tym więcej, im więcej będzie wykopów (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Na początek zaczynamy od 10 kluczy. Potem każde kolejne 100 wykopów zwiększy tę pulę o 5 kolejnych kluczy. Więc przykładowo przy 800 wykopach będzie to już 50 kluczy kompletnie za free (。◕‿‿◕。) #cebuladeals
Klucze zostaną rozlosowane wśród wykopujących 48 godzin po dodaniu znaleziska.
No dobra, ale co to w ogóle za gra?
Jeden JPG jest wart więcej niż tysiąc TXT, a więc Trancelation wygląda tak:
Ale ja to chcę zobaczyć w ruchu!
Bardzo bym chciał wrzucić tutaj fajne ruszające się obrazki, ale niestety Wykop mi nie pozwala (╥﹏╥)
Całe szczęście jest jeszcze Imgur, więc:
Jest też teaser:
Nauka języków? Brzmi lamersko...
Spoko! Do gry możesz wrzucić co tylko chcesz, np. quiz wykopowy (✌ ゚ ∀ ゚)☞
W grze jest dostępny też tryb Arcade, w którym nie łączysz żadnych słówek i liczy się czysty refleks! Na tym gifie widać jak to mniej więcej wygląda.
Już teraz dostępnych jest 7 poziomów, każdy z inną muzyką, wyglądem, mechanikami i zadaniami do wykonania. A to dopiero Early Access (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Nauka języków? Brzmi spoko!
Cieszę się! W grze jest dostępnych prawie 200 list słówek w 7 językach (polski, angielski, hiszpański, francuski, niemiecki, chiński, rosyjski). Wszystkie tłumaczenia zostały zweryfikowane przez native'ów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale co ważniejsze: możesz tworzyć swoje własne listy słówek (wydaje mi się, że to pierwsza gra, która daje taką możliwość) i dzielić się nimi z innymi. Każda lista słówek jest zwykłym plikiem TXT albo CSV, więc można ją bardzo łatwo przygotować i edytować w Notatniku lub Excelu. Zadbałem o to, żeby najpopularniejsze alfabety i kodowania znaków były poprawnie obsługiwane, więc jeśli interesuje Cię np. japoński czy chiński, to nie powinno być żadnych problemów z wyświetlaniem znaków.
Nie chce Ci się tworzyć własnych list? Żaden problem, możesz też zaimportować istniejące z takich serwisów jak Cram.com, Memrise.com, Quizlet.com i wielu innych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No i najważniejsze pytanie: na czym w ogóle polega nauka? Główna idea jest oparta na zasadzie fiszek. W grze jest dostępnych kilka trybów:
- Trening, który pozwala na zapoznanie się z nowymi słówkami
- Pytania-Odpowiedzi, który jest podobny do quizu: zbierasz słowo w jednym języku, a na ekranie pojawiają się 4 słowa w drugim języku -- Twoim zadaniem jest znaleźć prawidłowe tłumaczenie. Tutaj możesz zobaczyć, jak to wygląda w grze.
- Pytania-Litery, który działa jak Pytania-Odpowiedzi, tylko zamiast pełnych słów wyświetlają się pierwsze litery możliwych tłumaczeń. Przez to musisz sobie faktycznie przypomnieć tłumaczenie, bo nie możesz do niego dojść drogą eliminacji.
- Parowanie, w którym na ekranie pojawiają się cztery słowa i Twoim zadaniem jest je prawidłowo połączyć w pary. W grze wygląda to tak.
Czemu w ogóle taka gra?
Zauważyłem, że większość gier językowych za bardzo skupia się na aspekcie edukacyjnym. W efekcie powstają produkcje, w które po prostu nie gra się przyjemnie ( ͡° ʖ̯ ͡°) Jednocześnie różne aplikacje i serwisy do nauki języków wymagają motywacji, żeby do nich regularnie zaglądać. Brakowało czegoś, co włączasz sobie po prostu dla przyjemności, a przy okazji wykorzystujesz swój czas produktywnie.
No więc uznałem, że fajnym pomysłem byłoby zrobić coś takiego samemu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przy okazji mojemu szefowi pomysł również się spodobał, więc postanowił w niego zainwestować i pozwolił mi zrealizować ten projekt w godzinach pracy. W ten sposób Trancelation stało się jedną z produkcji w portfolio MythicOwl. Inną naszą grą (przy której co prawda nie pracowałem, bo byłem zajęty Trancelation), jest Hexologic -- też rozdawaliśmy klucze na Wykopie parę miesięcy temu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trancelation zostało napisane przeze mnie w Unity. Odpowiadałem za programowanie, game design, level design, art direction i kupę innych rzeczy. Przy czym miałem też sporo pomocy ze strony wielu osób, o czym możecie się przekonać otwierając creditsy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dobra, to gdzie ja to w ogóle mogę znaleźć?
Na Steamie: https://store.steampowered.com... Nawet jak nie uda Ci się wygrać klucza, to i tak zachęcam do dodania do wishlisty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A, no i do środy trwa promocja -15%! Tak tylko mówię (✌ ゚ ∀ ゚)☞
To tyle. Zapraszam do dzielenia się opiniami i uwagami w komentarzach! A jeśli macie jakieś pytania, to chętnie odpowiem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
PS. Uprzedzając:
- Wolałbym walczyć z jedną kaczką wielkości konia.
- Zarabiam wystarczająco. W końcu #programista15k ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarze (114)
najlepsze
Można pokombinować z wychodzeniem wzoru z linii ,,horyzontu" lub z linii ,,południków" razem z np. standardowym widokiem audio