Wszystko fajnie ale z jednym stwierdzeniem autora bym się nie zgodził. W muzyce generowanej z sampli nie traci się tylko trochę realizmu. Traci się cały realizm. Muzyka taka brzmi nienaturalnie i sztucznie, bo jest tworzona z kawałków, a nie przez żywych ludzi, którzy grając słuchają się na wzajem i razem w tym samym momencie tworzą spójne emocje. Dlatego do poważnych produkcji zamawia się orkiestrę, która nagrywa na żywo muzykę, a nie klei
@kabiz: No nie do końca. Ktoś te sample też musi zagrać, gdzie każdy dźwięk ma swoje osadzenie w czasie poprzez człowieka, poziom głośności zgodny z siłą uderzenia w klawiaturę sterującą, ogólnie można sterować dźwiękami podobnie jak klawiszami dźwiękami z pianina. Dodam jeszcze, że jest wiele wtyczek które na jeden konkretny dźwięk mają po kilkanaście/kilkadziesiąt oddzielnych próbek odpowiadających różnej sile uderzenia, nie jest to jedynie sterowane poprzez głośność odtwarzania. Nikt nie każe
@kabiz: Nie zaprzeczę temu co napisałeś, ale ja poruszałem jedynie kwestę realizmu który w pewnych obszarach muzyki, szczególnie tej komponowanej w daw jest często wystarczający, gdy środki nie są wystarczające, albo wypożyczenie jak i nagranie składu orkiestry symfonicznej się nie kalkuluje. (muzyka "odtwarzana", masowa)
Ty ciągle wspierasz się przykładami muzyki którą się gra live, słucha live, nagrywa się także live na setę( gdzie sam mix i master to jedynie kosmetyka do
Komentarze (100)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Dodam jeszcze, że jest wiele wtyczek które na jeden konkretny dźwięk mają po kilkanaście/kilkadziesiąt oddzielnych próbek odpowiadających różnej sile uderzenia, nie jest to jedynie sterowane poprzez głośność odtwarzania.
Nikt nie każe
Ty ciągle wspierasz się przykładami muzyki którą się gra live, słucha live, nagrywa się także live na setę( gdzie sam mix i master to jedynie kosmetyka do