Czy warto w dzisiejszych czasach wydawać demo gry? Moim zdaniem warto.
Po 7 miesiącach pracy nad grą doszedłem w końcu do etapu, gdzie demo można pokazać publicznie. Dziś rano dostałem wiadomość, że publikacja Steam ma zielone światło i tylko czeka na kliknięcie. Nie czekał długo.
Demko można pobrać prosto ze Steam, już w tej chwili. Gra jest w pełni spolszczona, choć jeśli komuś polskie nazwy zgrzytają, języki można przełączyć w opcjach. Demo pozwala na jakieś 15-20 minut zabawy lotem kosmicznym i zawiera kompletną mechanikę lotów i statku. Nie obsługuje za to zapisów gry, a powrót na stację Enceladus Prime zakończy demko - nie będziecie zatem mieć okazji naprawić statku, pohandlować, zatrudnić załogę czy też dokupić jakichś ulepszeń. Za to można polatać, pokopać i może coś ciekawego odkryć.
Chciałem w tym miejscu podziękować społeczności Wykopu, która mnie obserwowała za ciągłe wsparcie, cenne sugestie i wyłapywanie błędów.
FAQ:
1. Pełne wydanie planuję na pierwszy kwartał 2019.
2. Wersja demo będzie ciągle zsynchronizowana z najnowszymi pracami i ciągle aktualizowana.
3. Demo, jak i pełna gra, dostępne jest na Windows, Linux i Mac.
4. Prace były prowadzone w wolnym czasie, projekt zajął dotychczas między 300 a 400 godzin.
5. Tak, to jest oryginalny soundtrack. Będzie go można dostać osobno.
6. Gra korzysta z wolnego otwarto-źródłowego silnika Godot.
Komentarze (90)
najlepsze
Oczywiście, że warto. Teraz już praktycznie się tego nie robi, a szkoda. Bo jak mam kupić grę za ponad 100 zł to chciałbym sobie najpierw zagrać i zobaczyć czy warto. Kilku gier nie kupiłem przez to, że nie byłem pewien czy mi podejdą, a nie było dema.
Muzyczkę sam robiłeś czy wykorzystałeś coś gotowego? Dobrze dobrana - nieparzyste metrum, 'kosmiczna' skala, długie dźwięki w tle...
Nieco kojarzy się z JT Bruce z Jamendo.
Muzyka bardzo przyjemna. Pozdrów kompozytora. :)
Pytanie powinno brzmieć:
Czy warto w dzisiejszych czasach wydawać Asteroids?
- moim zdaniem nie warto...