Nieźle, jakie jest prawdopodobieństwo że wpadnie się na coś takiego :D Swoją drogą, pamiętam za gówniaka jaka była podjarka jak udało się znaleźć jakikolwiek nowy skrót, życie albo fasolkę.
Nieźle, jakie jest prawdopodobieństwo że wpadnie się na coś takiego
@slodkie_plastry_ananasa: Jak wiesz jak działa gra to raczej takich rzeczy się szuka. Tu na 95% jest problem z resetem flagi fasoli w pamięci po śmierci. Prawdopodobnie poziom 5-2 to jedyne miejsce w grze gdzie programiści nie ogarnęli, że możesz zginąć na fasoli. Gra ogóle ma w cholerę takich babolów ale programiści tworzyli poziomy pod konkretne zachowania graczy tak by unikać jakichkolwiek
@McRancor: @Chrzonszcz: @defaulttt: Z jakimś moim doświadczeniem mogę jedynie skrótowo spróbować wyjaśnić mniej więcej jak to może działać ale nie będzie to dokładny opis:
W dawnych czasach przez bardzo ograniczoną ilość pamięci stosowało się dużo sztuczek na oszczędzanie jej. Dla przykładu tak naprawdę każdy poziom w mario nie jest jednym długim ciągnącym się korytarzem a serią doczytujących się po kolei podmienianych plansz/ekranów. Dochodzi jeszcze do tego mechanika działania warpów
O tym sposobie juz jakis czas temu slyszalem, problem ze ten trick aby dzialal to tak na prawde trzeba przejsc mariana raz by pojawialy sie te zuki inaczej trick nie zadziala wiec to bardzie proof of concept niz cos przydatnego.
Jak byłem mały i grałem na grze telewizyjnej to udało mi się zrobić coś podobnego, w lvlu gdzie rybki skakały do góry jakoś zbugowałem nieświadomie grę, rybki ciagle skakały i dawały mi życia :)
Komentarze (92)
najlepsze
@slodkie_plastry_ananasa: Jak wiesz jak działa gra to raczej takich rzeczy się szuka. Tu na 95% jest problem z resetem flagi fasoli w pamięci po śmierci. Prawdopodobnie poziom 5-2 to jedyne miejsce w grze gdzie programiści nie ogarnęli, że możesz zginąć na fasoli. Gra ogóle ma w cholerę takich babolów ale programiści tworzyli poziomy pod konkretne zachowania graczy tak by unikać jakichkolwiek
W dawnych czasach przez bardzo ograniczoną ilość pamięci stosowało się dużo sztuczek na oszczędzanie jej. Dla przykładu tak naprawdę każdy poziom w mario nie jest jednym długim ciągnącym się korytarzem a serią doczytujących się po kolei podmienianych plansz/ekranów. Dochodzi jeszcze do tego mechanika działania warpów
Komentarz usunięty przez moderatora
2:47