Od dawana pewnie z 5lat Śledzę Wykop.
Do wpisy zmusiła mnie firma T-Mobile i ich super internet domowy. Otóż dzisiaj przyszła do mnie faktura na której do zapłaty jest 94zł zamiast standardowych 55zł mówię co jest. Pach w fakturę i Usługi Premium (wiadomości premium 6 w tym 5 płatnych koszt 75zł). Mówię co jest przecież żadnych wiadomości nie wysyłałem a dostęp do routera ma tylko ja. No to bach loguję się na router patrze w wiadomości wysłane zero bo żadnych nigdy nie wysyłałem.
Dzwonie do T-Mobile co się okazuję, na moim kącie są włączone usługi premium (w umowie nic o takich usługach że są, tym bardziej na stronie mójTmobile). Pytam się więc jak to możliwe przecież nie wysyłałem żadnych wiadomości premium? Na to miły Pan: to nie są wiadomości musiał Pan klikną w reklamę np. na Facebooku i tak została naliczona opłata. Bo wie Pan mamy umowę z firmą Global..coś tam (nie pamiętam dokładnie), która to prowadzi i tam proszę złożyć reklamację. Ręce mi opadły fakturę dostaję od T-Mobile a miła obsługa kieruje mnie do jakiejś wyśnionej firmy abym złożył tam reklamację. Czyli teraz nie posiadając żadnych danych wrażliwych możemy wparować kumplowi do domu, poprosić o dostęp do WiFi i natłuc mu usług premium, przez klikanie w płatne reklamy na Facebooku. Ludzie to jakiś absurd.
Małe tego jak poprosiłem o wyłączenie usługi premium to dostałem informację, że nie mogą mi jej wyłączyć tylko mogą założyć blokadę na usługę premium.
A grabili już sobie u mnie przy przekierowywaniu adresów www na stronę gdzie można pobrać ich nową aplikację na telefon mójTmobile. Ludzie no po prostu to była tragedia. Na początku myślałem, że mam jakie malware wpisuje sobie www.co##śtamcośtam.ii a to mi bach przekierowuje pobierz aplikacje na telefon mójTmobile. Jak zadzwoniłem do obsługi to dostałem informację, że spóźniłem się z opłatą za fakturę i przez to były takie przekierowania. Czy to w ogóle jest legalne?
Także przestrzegam wszystkich jak najprędzej wyłączcie pfu:* (załóżcie) blokadę na usługę premium bo inaczej czeka was wysoki rachunek.
PS.
I tak im tego nie zapłacę :D
Komentarze (148)
najlepsze
Spokojnie, komornik sobie poradzi z ewentualnym długiem.
A co do samego problemu to zostało to już dawno opisane: https://niebezpiecznik.pl/post/korzystasz-z-internetu-mobilnego-uwazaj-na-wap-billing-zwykle-klikniecie-w-link-na-stronie-www-moze-nabic-ci-wysoki-rachunek/
O ile tylko @TAGBA nie zacznie ignorować korespondencji z sądu i będzie się stawiał na każde wezwanie a gdy go spytają to odpowie, że żadnych usług mu nie świadczono i nie zawierał z żadną firmą globalcostam umowy. Nawet jeśli tamta druga strona będzie twierdziła co innego to na niej ciąży ciężar dowodu gdy to ona się stara o zwrot „długu”. Jeśli
Po czym reprezentant poszkodowanego podnosi, iż operator celowo skonstruował usługę, tak aby nie wymagała potwierdzenia przez użytkownika, a narażała go równocześnie na wysokie koszty. Sprawa wygrana, operator
Warto na to zwrócić uwagę - bez zablokowania usług premium, jest to banalny sposób na zapisanie abonenta na dowolnie wiele usług premium.
@TheVoytekBear: No niestety, ale z tego co wiem nie ma pośrednich rozwiązań.
Osobiście uważam że to skandal, że operator upiera się przy wspieraniu jakiś zamierzchłych technologii, całkowicie nieprzystających do obecnych zastosowań sieci.
Ta usługa miała sieć jak internet w komórce to był WAP, przeglądany wbudowaną przeglądarką.
A nie dziś kiedy smartfony są w
miałem podobną akcję w plus, ktoś kiedyś (może ja) może kliknął w jakieś gówno.
Więc napisałem że
nic nie zamawiałem, że SMS na routerze to mnie nie obchodzi bo nie zamawiałem routerem. A skrypt który za mnie coś klika to sobie sam mogę napisać i niech teraz udowodnią że świadomie wyraziłem zgodę na coś. Dodatkowo że nie będę się szarpał z firmą docelową bo to plus ode mnie
Mi Orange na Internecie mobilnym uruchomił subskrypcję premium POMIMO blokady wszystkich usług Premium.
Reklamacja jest u nich i czekam na wynik.
Dzięki Bogu regularnie sprawdzam konto i od razu zauważyłem, że zniknęła dodatkowa kasa - jedynie około 10 zł, ale takiego wyłudzania im nie odpuszczę.
T-M próbuje wmówić, że to forma płatności jak karty płatnicze, ale nie chcą brać odpowiedzialności jak w przypadku kart kredytowych czy paypal. Firmy typu Mobiltek czy DIMOCO obciążają konta SIM za pomocą
WAP Premium i Direct
(╥﹏╥)(╥﹏╥)(╥﹏╥)
Dnia 08-09-2018r. zawarłem umowę z państwa firmą, w salonie T-Mobile w Tarnowie Podgórnym (Salon Firmowy) ul. Antoniego 2, dotyczącą świadczenia usług telekomunikacyjnych INTERNET DOMOWY; nr telefonu …………………..; nr umowy-……………….
Podpisana umowa dotyczyła usług telekomunikacyjnych- internet, których comiesięczny koszt wynosić miał 70,00zł minus 5,00zł rabatu za zgody marketingowe.
Dnia 15-10-2018r otrzymałem rachunek nr ………… za w/w usługę, który wynosił 128,95zł. Do zapłaty doliczone zostały koszty
PIL! Ucię sło w tytu!
@wypokZwyboru:
Nie, płaci się jedynie tzw część bezsporną. A resztę jak chcą to niech dochodzą przed sądem.
"Szanowny Panie Jacku
Dziękuję za korespondencję z dnia 16.10.2018
Na wstępie przepraszam za nieprawidłowe naliczenia na fakturach 513490100918 i 513493911018 z tytułu usług Premium. W taryfie Internet Domowy dostęp do takich usług powinien być zablokowany dlatego też zleciłam korekty do faktury. Otrzyma je Pan w ciągu 30 dni w odrębnej korespondencji.
Raz jeszcze przepraszam za wszelkie
Komentarz usunięty przez moderatora
Zgadzam się, że Direct Billing to #!$%@?, i telekomy powinny od razu zadawać pytanie podczas zawierania umowy "Usługi premium mają być dostępne na kontrakcie czy blokujemy?" O wyrażenie zgód marketingowych czy dodatkowe ubezpieczenie telefonu zawsze pytają.
Cóż, bardziej bym
94-55=39
55+75=130
130 to nie 94.
O co chodzi z kwotami o których piszesz bo nie łapię?
@nadobny:
co? internet rzeczy :)
"Dzień dobry
Uprzejmie inform
uję, że przeanalizowałam Pani konto dla numeru: X.
Wyjaśniam, że Użytkownik ww. numeru skorzystał z transakcji Direct Billing. Direct Billing jest sposobem przeprowadzania transakcji w Internecie. Są one związane są z jednorazowymi zakupami płatnych elementów dokonanych za pośrednictwem karty SIM z przypisanym numerem: X. Zwracam przy tym uwagę, że to Abonent jest dysponentem karty