Straszna ta symulacja, dlaczego gęstsze substancje nie zostawiają śladu na powierzchni ? np. pasta do zębów, miód... co to za powłoka, na której nie pozostaje żaden brud, chętnie ją zastosuję w życiu codziennym
@Odbolik: Wykopki nie znają widać tego eksperymentu, który rozpoczęto w 1930 roku. Od tego czasu spadło 9 kropli smoły. Na filmiku time-lapse z okresu 2 lat końcowa faza upadku 9 kropli. Przerwa między ostatnimi kroplami wynosiła 13 lat.
Przecież to już stare jest :) wyszła już wersja 2019 wprowadzająca sporo poprawek do tego. Osobiście odradzam kupno/update do najnowszej wersji - 2018 jest w miarę stabilna.
Odnośnie samej symulacji w silniku maxa - bieda. W pracy korzystamy z Phoenix FD lub do bardziej złożonych symulacji Real Flow.
Robi wrażenie. Ale dwie rzeczy 1. Wyobraźcie sobie jaką tytaniczną pracę musieli wykonać programiści przy Terminatorze 2 z imitacją płynów mając do dyspozycji szczątkowe moce obliczeniowe dzisiejszych komputerów. 2. To co widzimy na prezentacji, będzie dostępne w grach dopiero za 15 lat porównując 3dmark sprzed 15 lat.
@mentools: Ale to nie były symulacje, tylko proste (jak na dzisiejsze czasy) animacje, rotoskopia, używanie realnych rekwizytów, odbicia były po prostu nałożonymi teksturami itd. Jak na 1991 to wow, ale to zupełnie inna technologia niż współczesne symulacje płynów. Jedno i drugie to komputerowa grafika 3D, ale poza tym nie mają ze sobą nic wspólnego.
Komentarze (155)
najlepsze
Od tego czasu spadło 9 kropli smoły.
Na filmiku time-lapse z okresu 2 lat końcowa faza upadku 9 kropli. Przerwa między ostatnimi kroplami wynosiła 13 lat.
Chyba, że sceny są jakoś strasznie szybko symulowane to wtedy może ma to sens..
Odnośnie samej symulacji w silniku maxa - bieda. W pracy korzystamy z Phoenix FD lub do bardziej złożonych symulacji Real Flow.
1. Wyobraźcie sobie jaką tytaniczną pracę musieli wykonać programiści przy Terminatorze 2 z imitacją płynów mając do dyspozycji szczątkowe moce obliczeniowe dzisiejszych komputerów.
2. To co widzimy na prezentacji, będzie dostępne w grach dopiero za 15 lat porównując 3dmark sprzed 15 lat.