Orange nie uznaje rękojmi iPhone 6s 1,5 roku po zakupie
![Orange nie uznaje rękojmi iPhone 6s 1,5 roku po zakupie](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_GlZ7pe2fU0taAsBxoohSppjAqPNAp7Ya,w300h194.jpg)
Historia próby skłonienia orange do naprawy/wymiany/zwrotu gotówki za iphone, który się wyłącza niezależnie od % baterii. Obecny etap inspekcja handlowa...
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 18
- Odpowiedz
Historia próby skłonienia orange do naprawy/wymiany/zwrotu gotówki za iphone, który się wyłącza niezależnie od % baterii. Obecny etap inspekcja handlowa...
Orange nie uznaje rękojmi iPhone
Witam, opisuję swoją sytuację ponieważ jestem ciekaw czy jest szansa wywalczyć coś w Orange.
W sierpniu 2016 roku zakupiłem w Orange iPhone 6s. Po prawie półtorej roku zaczęły się pojawiać problemy (telefon niezależnie od tego ile miał % baterii potrafił się wyłączyć). Po aktualizacji do nowego softu w informacji o baterii kondycja baterii jest określona na 86% natomiast jest notka:
Kolejnym argumentem o tym, że z bateriami w iPhone 6s jest coś nie tak była akcja naprawcza (link) Przy czym mój telefon nie łapie się na tą akcję.
Wracając do sprawy, telefon oddałem do naprawy do salonu orange w Bielsku-Białej. Oddając go zaznaczyłem, że chcę oddać go z tytułu rękojmi, ponieważ wiem, że gwarancja na iPhone to 1 rok i że już się skończyła. Specjalnie z tego tytułu Pani w salonie orange załatwiała dla mnie kopię faktury, po czym wypełniła druk naprawy z tytułu gwarancji. Nie zwróciłem na to uwagi i za 2 tygodnie dostałem odpowiedź, że telefon nie zostanie naprawiony, ponieważ gwarancja się już skończyła.
Wróciłem do salonu orange powiedzieć, że chcę w takim razie oddać telefon z tytułu rękojmi i w tym momencie zostałem wyśmiany przez pracownicę salonu, która stwierdziła, że orange wycofało się z rękojmi dla iphone'ów i że jak chcę "to mogę się odwołać do Pana Boga, bo mi to nic nie da".
Na następny dzień wróciłem do salonu z pismem żądania rękojmi na którym zaznaczyłem, że żądam zwrotu gotówki. Okazało się, że jednak można złożyć reklamację z tytułu rękojmi i to nawet na druku orange, który jest taki sam jak gwarancyjny tylko różni się nagłówkiem. Druk ten został wypełniony przy mnie i po 14 dniach dostałem odpowiedź listem:
Po rozmowie z rzecznikiem praw konsumenta zostałem skierowany do inspekcji handlowej przy pomocy, której został otwarty spór pozasądowy między mną a Orange. W piśmie opisałem wszystkie wątki opisane powyżej. Orange ostatecznie ustosunkowało się do sprawy tak, że nie naprawi/wymieni/odda pieniędzy, ponieważ nie jest to wada fabryczna. Informacja uzyskana przez telefon. Jak tylko dostanę oficjalne dodam screen. Dodam jeszcze, że telefon jest zakupiony przez osobę fizyczną i był użytkowany tylko do celów prywatnych.
Z tego co wiem kolejnym możliwym krokiem jest wniosek do sądu i stąd pytanie, czy i jaka jest szansa wygrać taką sprawę? Oraz jakie mogą być koszty takiej sprawy?
Komentarze (18)
najlepsze
Ale
źródło: comment_0ZoZbRhbgf3VevTAaZiI5hilEKz8lneD.jpg
PobierzZastanów się wpierw nad zleceniem ekspertyzy technicznej, bo jeśli wyjdzie, że masz rację, to wtedy może obejdzie się bez sądu i Orange załatwi sprawę polubownie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Jaka cebula XD
Usuń konto zielonko, jak co do czego to płakać na wykopie