Ciemna strona branży klimatyzacji
Wobec bandycko drogiego czynnika HFO-1234yf (oraz jego przerażającej toksyczności) przedstawiono ciekawe porównanie właściwości gazów używanych do klimatyzacji, oraz innych aspektów klimy.
trenosaurus z- #
- #
- #
- #
- 100
- Odpowiedz
Komentarze (100)
najlepsze
W powiązanych jest ciekawy filmik o nabijaniu klimy propanem ale nie wiem czy podzespoły w każdej klimie pozwalają na zmianę czynnika.
@TomaszEn: przed R134A w klimatyzacji samochodowej powszechnie stosowany był czynnik R12. Tak mniej więcej do 1992 roku.
Już czaisz czy jeszcze nie?
Instalacja nieszczelna, by po paru godzinach już nie pracowała. Bo nie byłoby czynnika krążącego pomiędzy skraplaczem, a 'grzałka'. Żadna instalacja nie jest 100% szczelna, bo to jest praktycznie niemożliwe. Dlatego trzeba po x latach uzupełniać czynnik.