Kierowca senior częściej się zbada
Obowiązkowe badania i krótki termin ważności dokumentu – tak w wielu krajach radzą sobie z kierowcami seniorami. U nas trwa dyskusja, co zrobić.
RzeczpospolitaPRAWO z- #
- #
- #
- #
- 9
- Odpowiedz
Obowiązkowe badania i krótki termin ważności dokumentu – tak w wielu krajach radzą sobie z kierowcami seniorami. U nas trwa dyskusja, co zrobić.
RzeczpospolitaPRAWO z
Komentarze (9)
najlepsze
Druga sprawa - co to #!$%@? za eksperci?
No sorry ale dla mnie to równie dobrze mogli stwierdzić że najlepiej
Najniebezpieczniejsi na drogach (w Polsce) są ludzie w przedziale 25-39 lat. Powodują dwa razy więcej wypadków niż tacy 60-latkowie.
Więc może zamiast kolejnej durnej nagonki na ludzi z powodu ich wieku, zająć się eliminacją najgroźniejszej grupy sprawców?
Bo o niedopuszczaniu do powożenia ludzi, którzy się do tego nie nadają nawet nie marzę, choć pojazdów autonomicznych coraz więcej...
A należałoby zadać sobie tutaj dwa istotne pytania:
- jaka jest populacja "jeżdżąca'
- ile z tych wypadków dotyczy kierowców a ile reszty
Bo inaczej wyjdzie na to że najlepiej dawać PJ przedszkolakom
Na pewno u seniorów mniej jeździ. Ale na pewno w przedziale 25-39 jeździ więcej niż młodych i doskonale widać, kto stwarza największe zagrożenie. Podobnie w przedziale 40-59, gdzie jest to jeszcze pełna sprawność i nadal duża ilość jeżdżących widać uspokojenie jazdy.
Główne problemy, na które są narażenie wiekowi kierowcy, to:
dłuższy czas reakcji na różne sytuacje