Samolot wygląda mi na Pitts Special, mały akrobacyjny wariat (6m rozpiętości), ale niestety kiepski szybowiec, bez silnika daleko nie zaleci.
Ciekawostka: ten druciany rombik na końcu skrzydła ułatwia wykonywanie akrobacji, w 0:19 pilot stara się ustawić samolot w taki sposób, by jedna poprzeczka była równolegle do horyzontu (pochylenie góra-dół) i równo na horyzoncie (odchylenie lewo-prawo). Dzięki temu pilot wie, że leci dokładnie pionowo do góry (kamerka nie jest w linii wzroku i
@Lynx_Lynx: Musiało tak być, bo widać po fazie lotu, że problem z brakiem paliwa. Ilu ludzi się na zlinach przez to ubiło, mimo tego że tak samo jak to miały ten zbiornik do lotów odwróconych.
Manewr zrobiony na potrzeby filmiku. To standardowy element szkolenia pilota. Tzw - "complete engine power loss" albo "partial engine power loss". Najpierw ocenia się wysokość i położenie. Jeżeli jest niedaleko od pasa startowego to stara się szybko zawrócić. W obu przypadkach kieruje się nos w dół żeby nabrać prędkości i potem wyrównać lot szukając stosownego miejsca do lądowania (puste pole, jezdnia etc) Jak widać gość pod koniec znowu włącza silnik i leci
@wiktor-wisniewski: Nie prawda. Ćwiczenie niesprawności silnika ćwiczy się na obrotach jałowych a nie wyłączonym silniku bo gdy coś pójdzie nie tak podczas podejścia możesz szybko wejść na obroty i odlecieć na drugi krąg. Poza tym ćwiczenie to wykonuje się nad lotniskiem, tutaj go nie widać. Facet miał mało paliwa i po chwili pionowego lotu pompa zassała powietrze i zgasł silnik. Kilkukrotnie próbował odpalić silnik co widać po obracającym się śmigle co
Plot twist: to była ustawka, pilot specjalnie wyłączył silnik sprytnie nie pokazując tego (zwróćcie uwagę, że kamera nie obejmuje całego panelu sterowania), po czym w ostatniej chwili odpalił. Wszystko pod kontrolą byleby zdobyć atencję w internecie.
@ariels: To nie jest tak jak mówisz. Pod tym linkiem co wysłałeś dyskutują na temat przeciągnięcia śmigła, które jest zależne od jego skoku oraz prędkości postępowej samolotu. Domyślam się, że chodzi Ci o to stwierdzenie : > If you make sure you over head the runway at about 4-5k pull the mixture then stall the aircraft. Keep it in the stall and really crank it back and don't let it spin.
Komentarze (105)
najlepsze
Ciekawostka: ten druciany rombik na końcu skrzydła ułatwia wykonywanie akrobacji, w 0:19 pilot stara się ustawić samolot w taki sposób, by jedna poprzeczka była równolegle do horyzontu (pochylenie góra-dół) i równo na horyzoncie (odchylenie lewo-prawo). Dzięki temu pilot wie, że leci dokładnie pionowo do góry (kamerka nie jest w linii wzroku i
Ilu ludzi się na zlinach przez to ubiło, mimo tego że tak samo jak to miały ten zbiornik do lotów odwróconych.
@CreativeSignal: to się nie zgadza. Naprawdę popuściłeś w spodnie oglądając ten filmik??? ;)
Najpierw ocenia się wysokość i położenie. Jeżeli jest niedaleko od pasa startowego to stara się szybko zawrócić. W obu przypadkach kieruje się nos w dół żeby nabrać prędkości i potem wyrównać lot szukając stosownego miejsca do lądowania (puste pole, jezdnia etc)
Jak widać gość pod koniec znowu włącza silnik i leci
Facet miał mało paliwa i po chwili pionowego lotu pompa zassała powietrze i zgasł silnik.
Kilkukrotnie próbował odpalić silnik co widać po obracającym się śmigle co
@wiktor-wisniewski: miałeś na myśli niezamieszkały teren?
Domyślam się, że chodzi Ci o to stwierdzenie : > If you make sure you over head the runway at about 4-5k pull the mixture then stall the aircraft. Keep it in the stall and really crank it back and don't let it spin.