Cześć,
Mam problem z firmą IBOOD SP. Z O O.
TL TR
- Kupiłem tam telefon (IPHONE 6 refurbished).
- Przysłali mi zepsuty egzemplarz (nie ładował się) - okazało się po tym jak go skonfigurowałem ze swoim kontem.
- Odesłałem im go na gwarancji
- Odrzucili gwarancję ponieważ stwierdzili, że nie wyrejestrowałem go z ICLOUD (mimo, że moje konto ICLOUD obecnie nie ma przypisanych urządzeń).
- Odesłałem go sprzedawcy w ramach rękojmi.
- Powtarzają tą samą mantrę.
Cała historia:
Telefon kupiłem w Marcu.
Był to egzemplarz odnawiany i to nie przez apple tylko przez jakiegoś dostawcę ibood.
Zarejestrowałem na swoim koncie jednak po podłączeniu ładowarki pokazywała się ikona ładowania ale telefon się nie ładował.
W rezultacie korzystając z strony www.ibood.pl zamówiłem kuriera, który odebrał zepsute urządzenia (po rozładowaniu baterii telefon już się nie uruchamiał).
Gwarant poprosił o PIN i o odpisanie telefonu od mojego konta ICLOUD. Pin przekazałem icloud odpiąłem
Po wymianie maili ze sprzedawcą gwarant odesłał telefon nie naprawiony. Dodatkowo sprzedawca uznał, że sprawa jest oczywista i stwierdził, że cytuje:
Pragniemy poinformować, iż w sieci dostępne jest wiele stron wskazujących status produktów Apple w związku z blokadą.
Na wszystkich tych stronach telefon widnieje jako odblokowany.
Odesłałem telefon z tytułu rękojmi do sprzedawcy. Sprzedawca odesłał telefon do tego samego serwisu i historia się powtórzyła.
Oferowałem sprzedawcy, że:
- przekaże mu dane do logowania do mojego icloud (nic nie mam na tym koncie)
- podałem mu telefon na infolinię apple gdzie sprawdzają status blokady od ręki
- poszedłem do autoryzowanego serwisu apple gdzie po numerze imei sprawdzono czy napewno usunąłem telefon z serwisu icloud.
Nadal twierdzą, że im po złości ten telefon zablokowałem.
Dodatkowo sprzedawca zamiast napisać prawdę, że odsyła telefon do swojego serwisu, który telefon odnawiał pisze:
Pragniemy poinformować, iż otrzymaliśmy informację, że na telefonie nadal widnieje blokada Apple ID. Jako dowód serwis Apple przesłał zdjęcie z Państwa telefonu.
Tylko, że sprawdawca nie wysłał telefonu do serwisu Apple tylko do swojego gwaranta nawet gwarant przesłał link do trackingu:
https://ibood.zir-online.com/portal/task/show/556e8018a5fbebc333e09fb
No i worze się z tym sprzedawcą od marca. Nie mam ani pieniędzy ani telefonu.
Ciekawe co mogło się stać z tym telefonem, ze zdjęć które przesyła serwis poprostu jest przypisany do mojego konta. Możliwe, że jest tak, że po tym jak go usunąłem z ICLOUD to oni go nigdy nie podłączyli do sieci? Może po usunięciu z ICLOUD oni powinni zrobić procedurę wymazania?
Ogólnie nie polecam www.ibood.pl mam wrażenie, że specjalnie chcą mnie zniechęcić, żebym odpuścił jednak to całkiem sporo kasy było.
Obsługa klienta jest zupełnie nie profesjonalna mam wrażenie, że po prostu próbują mnie okraść.
#
ibood #
ios #
apple #
iphone #
telefony
Komentarze (95)
najlepsze
Dzień dobry ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Too Long To Read?
1. Absolutnie nie odpuść sprawy z konkluzją "ok straciłem kasę, bywa". To są duże pieniądze o które warto nawet założyć proces sądowy i nie możesz po prostu ich dać w prezencie Holendrom.
2. Weź paper z Apple jasno mówiący jaki jest status urządzenia - musi być jasne że chodzi o ten konkretny telefon i że jest z nim tak i tak.
3. Uderz do sprzedawcy z tym papierem. Nazwij maila w
Zbieraj kwity na swoje koszty i im tam uzupełniaj kwotę pozwu jak będzie trzeba, i z zażądaj w pozwie odsetek ustawowych bo z automatu tego nie dostaniesz.
Dostaniesz dokładnie tyle ile wyliczysz i udokumentujesz. Nie napiszesz ze chcesz
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/63,tu-znajdziesz-pomoc.html
@Leniek: Niby czemu? Gwarancję wystawia sprzedawca realizuje ją Gwarant.
Rękojmie kupując na działalność gospodarczą jak najbardziej można realizować. Odpowiedzialny jest wtedy sprzedawca.
Zapoznaj się z Kodeksem Cywilnym wszędzie tam gdzie ustawodawca używa określenia klient prawo tyczy się również zakupu na fakturę. Ja powołuję się na KC 560 który mówi kliencie, a nie konsumencie.
Konsument ma trochę przywilejów zdefiniowanych