Właśnie robię uprawnienia na to i ciekawostką jest, że ostatni egzamin jest w Hamburgu bo Polacy nie mogą nadać międzynarodówki a tylko na UE za to niemiaszki już tak. Stawki w tej robocie to średnio 3400/4200 netto euro miesiąc. Ciekawostką, że te suwnice (jest kilka stanowisk) pracują 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni roku.
@KredytZeroProcent: Koles ma kamery przy mocowaniu, to standard przy takich ladunkach, nawet wozki widlowe w anglii zwane FLEXI albo BENDI już je mają, wiec troche #!$%@? ze z takiej perspektywy to widzi :D
@KredytZeroProcent żadne 8 godzin. Po pierwsze jako, że port działa przez cały rok przez 24h, to pracownicy zazwyczaj pracują w systemie czterobrygadowym 2 dni pracy/ 2 dni wolne ( dniowki, wolne, nocki). Ponadto operator Sts po 2 godzinach pracy ma godzinę przerwy :) Taki system jest w porcie DCT i wielu portach w krajach cywilizowanych.
@pawmie: ładowanie kontenerów do ładowni może być zautomatyzowane, bo prowadnice ułatwiają robotę, a na pokładzie nic nie załaduje szybciej niż wprawiony operator dźwigu, jeżeli poobserwowałbyś załadunek będąc na statku, to byś zdał sobie z tego sprawę
@pawmie jest, ale jest to bardzo droga technologia ABB i jeszcze przynajmniej jedną firmę ma takie w swojej ofercie. W Azji napewno już działa kilka portów w takim systemie, a teraz w rmt, albo Hamburgu chcą takie zrobić. W Polsce w jednym z portów obecnie mamy kamery z systemem OCR do sczytywania jakie kontenery wjeżdżają i wyjeżdżają z portu na wagonach
mialem okazje byc na takim kontenerowcu w czasie rozladunku/zaladunku. cos port #!$%@? i i statek odczuwalny przechyl zlapal. musial szeryf ladunku ich prostowac przez krotkofale. tu zdjecie statku
Komentarze (75)
najlepsze
Ciekawostką, że te suwnice (jest kilka stanowisk) pracują 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni roku.
tu zdjecie statku
Tutaj screen z ułatwień konstrukcyjnych do wsuwania kontenerów w dół.