Uszkodziła Ci się karta graficzna (najlepiej droga)? Chcesz ją odesłać na gwarancję ale sklep w którym ją kupiłeś zbankrutował? Oczekujesz że ktoś ci pomoże?
Info z ostatniej chwili
NIE!!!!!
Wszyscy mają Cię w dupie... Bolesie się o tym przekonałem, ale wszystko po kolei.
Zapnijcie pasy bo karuzela dopiero się rozkręca ( ͡° ͜ʖ ͡°).
WSTĘP czyli tak właściwie co się stało?
Wersja TL ; DR
Karta przestała działać -> chciałem odesłać na gwarancje -> sklep ogłosił upadłość, zero kontaktu -> chcę wysłać do producenta -> producent odsyła do dystrybutora -> dystrybutor odsyła do producenta -> nikt nie chce pomóc bo jestem os.fizyczną a nie sklepem -> rozmowa z rzecznikiem ds.konsumenta której owocem wyszło "zagmatwane to Pan masz, nie wiem jak pomóc a nawet jeśli to i tak miesiąc lub dwa kolejki i papirologii".
Wersja Long Story
Kupiłem 01-07-2014r. kartę graficzną MSI GTX 780Ti w sklepie techplanet.pl . W Listopadzie 2016 karta przestała działać ""komunikatem straciliśmy Twoje urządzenie renderujące". Oddałem do Techplanet do ich siedziby w Katowicach i odesłali do naprawy, naprawili a na pytanie co się stało usłyszałem że nie jest podane co.... W Marcu 2017 karta znów przestała działać komunikatem "straciliśmy Twoje urządzenie renderujące", chciałem odesłać kartę do Katowic do Techplanet ale ich sklep został zamknięty - upadł. Będąc na miejscu dowiedziałem się od "osób trzecich" że "wjechał komornik".
Postanowiłem odezwać się do MSI, na stronie znalazłem ich support w Polsce (MSI POLSKA ul. Magazynowa 1, 55 - 040 Kobierzyce , Bielany Wrocławskie, Poland). Po długich i żmudnych próbach dodzwonienia się udało mi się w końcu porozmawiać z jednym z pracowników serwisu. Poinformował mnie on że, nie mogą przyjąć karty i wykonać naprawy gwarancyjnej. W tym celu muszę się kontaktować z dystrybutorem (INCOM GROUP SA we Wrocławiu). Zadzwoniłem do dystrybutora i usłyszałem że, MSI nie może na nich wymagać naprawy ponieważ są tylko dystrybutorem. Dystrybutor polecił ponowny kontakt z MSI.
Kontaktując się ponownie z MSI powiedziano mi że nie naprawią karty bo jestem osobą fizyczną a nie sklepem, spekulowali że dystrybutor mógł kupić kartę w Czechach i może być lewa
(Nieźle *, co następne? Przemycana z papierosami z Litwy ?), a nawet jak by chcieli to nie pomogą bo nie mają mnie jak wrzucić w serwis bo obsługują tylko podmioty gospodarcze. Na pytanie "To co ja mam teraz zrobić?" Usłyszałem "-Nie wiem, niech Pan męczy dystrybutora"
Ponowny telefon do Dystrybutora. Dystrybutor też nie może przyjąć karty, informuje że, prawnie MSI musi naprawić i by konsultować się z rzeczkiem praw konsumenta.
Wybrałem się na spotkanie z rzecznikiem. Pani rzecznik która nie pozwalała dojść do słowa i opowiedzieć całej historii oświadczyła że, chce zobaczyć gwarancje do karty graficznej a jako że takowej nie miałem tylko fakturę potwierdzającą zakup, odprawiła mnie ze skwitowaniem "zagmatwane to masz, nie wiem jak pomóc".
Gwarancja na kartę jest do 1 lipca.
Kontaktując się z FB od MSI polecono mi utworzyć konto na
https://register.msi.com/home/login i opisać całą sprawę. Opisałem w j.angielskim problem i wysyłając zgłoszenie otrzymałem info automat o luźno tłumaczonej treści. " Hej, dziękujemy za zgłoszenie. Postaramy się odpowiedzieć na nie w ciągu 7 dni lub zamkniemy zgłoszenie jako nie rozwiązane". No po prostu iks de.
Szukając pomocy założyłem 2 tematy na forach (benchmark oraz pcformat), dodatkowo zapytałem o pomoc na Mikroblogu.
ROZWINIĘCIE
Na Benchmarku
Sklep zbankrutował i nie mogę odesłać karty na gwarancję ludzie starali mi się jakoś pomóc podając pomocne lub czasem "błyskotliwe" pomysły. Warto zerknąć a ja postaram Wam się streścić jak wyglądała dalsza walka o naprawę karty ...
Spojler Niema szczęśliwego zakończenia ( ͡° ʖ̯ ͡°) .
Do MSI na FB odezwałem się w sprawię karty już 29 marca 2017 gdzie karta nie działała już parę dni.
Polecili by wejść na ich stronkę i zarejestrować produkt. Przeklinając się przez milion komunikatów czy jesteś 100% pewien że problemu nie rozwiąże update sterowników, dotarłem do formularza kontaktowego i wypełniłem go tak jak chcieli po angielsku.
Obraz lepsza jakość 2
W międzyczasie koledzy z forum poradzili by odezwać się innych sklepów komputerowych w celu poświadczenia gwarancji.
Zapytałem w Sferis - nie mogli pomóc (podali e-mail do serwisu msi ale o serwisie rozpisze się niżej)
Zapytałem w Komputroniku. Pan mimo, że nie musiał to wyraził chęć pomocy. Niestety też nie miał jak pomóc.
Obraz lepsza jakość 3
Kolega z forum powiedział że, rozmawiał z X-Komem i by się do nich odezwać to ogarną sprawę. Niestety tutaj też się nie udało.
Obraz lepsza jakość 4
Dopiero po rozmowie ze znajomym który sam prowadzi sklep komputerowy dowiedziałem się dlaczego żaden ze sklepów nie może mi pomóc.
Faktura jest wystawiona na sklep techplanet.pl i tylko taki sklep może złożyć reklamacje karty ponieważ jej numery widnieją i w bazie sklepu i bazie dystrybutora.
Ogólnie na podzespoły komputerowe jest bardzo dziwna sytuacja jeżeli chodzi o gwarancję.
Postaram się Wam to zobrazować na przykładzie mojej karty graficznej z MSI
MSI sprzedało kartę dystrybutorowi (umowa gwarancyjna pomiędzy dystrybutorem a MSI)
Dystrybutor sprzedał kartę sklepowi Techplanet (umowa gwarancyjna pomiędzy dystrybutorem a Techplanet)
Techplanet sprzedało kartę klientowi (umowa gwarancyjna pomiędzy Techplanet a Klientem)
Wiedząc, że inne sklepy nic nie wskórają przystąpiłem do dalszego pisania e-maili na serwis@msi.pl. Problem w tym że nikt nie chciał na nie odpowiedzieć.
Główny e-mail serwis@msi.pl 0 odpowiedzi do dzisiaj
e-mail jednego z pracowników 0 odpowiedzi do dzisiaj
Inaczej było za to z FB od MSI tam przynajmniej odpisywali, bo pomocą ciężko to nazwać...
Obraz lepsza jakość 5
Obraz lepsza jakość 6
Obraz lepsza jakość 7
Obraz lepsza jakość 8
Obraz lepsza jakość 9
Końcówka to "crème de la crème"
Na forum dostałem e-mail do kogoś decyzyjnego jeżeli chodzi o serwis MSI w Polsce (Pan Szefu). Podsyłający powiedział że powinienem wszystko załatwić od ręki, tak jak on kiedyś ze swoim laptopem.
Pełen nadziei napisałem, a wyglądało to tak:
Obraz lepsza jakość 10
Obraz lepsza jakość 11
Odpowiedź:
Obraz lepsza jakość 12
Odpowiedź "zwaliła mnie z nóg" i szczerze zrobiło mi cię odrobinkę smutno. Wtedy zrozumiałem, że każdy kładzie na mnie lachę...
Jako że Pan Szefu nie wiedział co zrobić to mu podpowiedziałem :)
Obraz lepsza jakość 13
No nic ... ¯_(ツ)_/¯
W międzyczasie odezwało się register.msi.com. Przez chwilkę przeszła mnie myśl że mój problem zostanie kompleksowo rozwiązany. Eh....
Obraz lepsza jakość 14
Zostało mi już tylko wybrać się znów do Rzecznika. Przed tym postanowiłem odezwać się jeszcze do zagranicznego MSI. Pomyślałem że może angielski lub niemiecki serwis/facebook podejdzie bardziej ludzko do mojego problemu. Wybór padł na MSI Global.
Obraz lepsza jakość 15
Obraz lepsza jakość 16
MSI Global jest botem który kieruje na register.msi.com w celu rozwiązania problemu. Na screenie widać że bot nie wyświetlił nawet mojej kolejnej wiadomości.
Wizytę u Rzecznika pozwolę sobie wrzucić jako screena.
Obraz lepsza jakość 17
ZAKOŃCZENIE
Podsumowując, wydałem 2 400 zł na kartę graficzną której nie ma kto teraz naprawić, gwarancja minęła i jestem w kropce.
Sytuacje tą opisuję nie tylko by wylać swoje smutki. Chcę naświetlić sprawę i przestrzec przyszłych kupujących przed podobnymi sytuacjami. (Chociaż ja nigdy bym nie podejrzewał że ten sklep padnie...).
Jakieś sugestie, pomysły ?
Komentarze (420)
najlepsze
@LITWIN:
wskazesz moze gwarancje, ktora dostales od MSI? Albo gwarancje ktora dostal autor?
Nie wskazesz, bo nie dostal gwarancji od MSI.
Gwarancja producenta/dystrybutora/sklepu jest swiadczeniem DOBROWOLNYM - czyli nie trzeba jej dawac (ale jak juz sie ja da, to trzeba go respektowac).
Obowiazkowym swiadczeniem jest rekojmia ktorej
https://redd.it/6l9jfe
Dla porównania opiszę moją przygodę z EVGA.
W 2008 toku kupiłem PC w Komputroniku. Składany w konfiguratorze z ich kartą. Nie pamiętam chyba GTX 960 czy jakoś tak. W 2010 miesiąc po gwarancji padła ta karta. Napisałem bezpośrednio do EVGA Europe, że jestem zawiedziony jakością i żałuję, że padła zaraz po gwarancji. Mogli olać, nie musieli nic robić. Jednak prosili zgłosić usterkę przez formularz i odesłać kartę do Niemiec. Po 2
Te karty wyszły w 2014 roku XD
Zepsuł się GeForce 9800 GTX a wymienili na EVGA GeForce GTX 460 SE Superclocked. Jak pisałem działa do dziś i jeszcze 2 lata temu był w kompie do pracy i rozrywki. Sprawdziłem maile żeby Ci odpisać i z tego co widzę to wymienili aż 6 miesięcy po gwarancji!
Następnym razem kup kartę EVGA to nie będzie problemów z supportem.
Sprzedawcy już nie ma dlatego nie ma komu wysłać karty na serwis.
W praktyce wygląda to tak:
1. Klient przynosi zepsuty sprzęt do sklepu.
2. Sklep wysyłka sprzęt do dostawcy, w tym przypadku INCOM.
3. INCOM, wysyła do serwisu MSI.
4. Serwis naprawia, albo wydaje decyzję że karta będzie wymieniona na nową.
5.
@Sorn: Celownik, liczba mnoga?
thx
Przedsiębiorca, pomimo zlikwidowania swojej działalności, zobowiązany jest ustosunkować się do tak złożonej reklamacji w ustawowym terminie 14 dni. Nie może argumentować nierozpatrzenia reklamacji likwidacją działalności gospodarczej. Polecam odnaleźć dane właściciela sklepu przy pomocy Ewidencji Działalności Gospodarczej lub za pomoca KRS. W przypadku spółki cywilnej zgodnei z art 864 kc odpowiadają wspólnicy w częściach równych. Przy ZOO chyba odpowiadają do wartości kapitału ale tutaj nie wiem :V. W razie nieuznania reklamacji przez
Dobrze to słyszeć. Pewnie teraz też by można było coś ogarnąć.
Problemem może być tylko termin gwarancji, ale można powołać się na rękojmię.