Konstrukcja silnika V8 z 2 korbowodami
Niemiecki konstruktor Dieter Hartmann-Wirthwein postanowił przerobić Ducati 900SS zamieniając oryginalny dwucylindrowy silnik w układzie L, na podobny, ale własnej konstrukcji ośmiocylindrowy. Dieter użył w nim jedynie dwóch korbowodów.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/PrettyHotProgrammer_9RXf627FFx,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 8
Komentarze (8)
najlepsze
To co dyskwalifikuje ten pomysł to korbowody tego silnika.
W normalnym układzie korbowód przenosi wyłącznie siły w swojej osi - rozciąganie i ściskanie. Tutaj będzie dodatkowo zginany bo zapłon w cylindrach 2-3 i 4-5 nie następuje jednocześnie. Standardowy korbowód tego nie wytrzyma (na dłuższą mete) i trzeba zwiększyć jego przekrój na boki, co wymusza poszerzenie panewek, a to z kolei wydłuża
Tak to już jest jak się spało na wykładach.( ͡º ͜ʖ͡º)