Jak ten samochód przegląd przeszedł? Normalnie. W Angli każdy samochód musi przejść badanie spalin. Ostatnio jak byłem na MOT (angielski przegląd) i jednemu ciapkowi taksówka się w normie nie mieściła to chłopaki podpięli inne autko i już było o.k.
@jack-lumberjack: Diesel kopci na czarno jak jest za duzo paliwa w stosunku do powietrza i spalanie nie jest optymalne (czytaj duze przedmuchy, rozwalone wtryski, za niskie ciośnienie wtrysku etc) Diesle mogą też kopcic na niebiesko jak cos sie poprzestawiło w pompie i jest nieodpowiedni kąt wtrysku (kiedys czesty widok w starych polskich autobusach czy ciezarówkach) albo jak mają uszkodzone pieścienie/ uszczelniacze zaworowe/ turbine i palą olej silnikowy
@yourij: masz racje białe spaliny to na 90% para wodna. Wiec ma uszkodzoną uszczelke pod głowica i spala płyn chłodzący. Zeby leciało tyle dymu, to musza byc na serio pokaxne ilosci- co pare km dolewka, albo sie silnik zagotuje i zatrze.
Wiec nijak nie ma szans, zeby tak długo pojeździł
A co do przeglądu, mógł go dostac legalnie, bo ta awaria zdarza sie nagle. Ot z dnia na dzien uszczelka sie
Ale oczywiście największe akcyzy nie będą od trupów z TDI, tylko od wolnossących benzynowców, które najmniej smrodzą. No bo by kukle januszom popękały, jakby sąsiad kupił sobie wolnossące 3.5L w benzynie.
@h1688183: Dodajmy do tego, że najbardziej dojebią największym benzynom, które są zasilane najczęściej LPG, czyli najmniej trującym paliwem, taka 4-litrowa v8 na gazie truje mniej niż 1.9tdi
@sledzik1984: Tez sa, chodzi o to, ze kraków jest usadowiony w takiej niecce, ze rzadko kiedy trafia sie tam taki wiatr, zeby te truciznę z powietrza rozpędził po okolicy.
A w takim powiedzmy trójmiescie, to dosc czesto wieje. Czasami tak, ze głowe chce urwać. To ratuje sytuację.
Komentarze (183)
najlepsze
@iwadrian: od 6ciu lat jeżdżę podbijać do gościa który wszystko podbije. taksówki to fakt, co 5ta kopci gorzej niż to auto z filmiku.
Diesle mogą też kopcic na niebiesko jak cos sie poprzestawiło w pompie i jest nieodpowiedni kąt wtrysku (kiedys czesty widok w starych polskich autobusach czy ciezarówkach)
albo jak mają uszkodzone pieścienie/ uszczelniacze zaworowe/ turbine i palą olej silnikowy
A jak kopcą na
białe spaliny to na 90% para wodna. Wiec ma uszkodzoną uszczelke pod głowica i spala płyn chłodzący.
Zeby leciało tyle dymu, to musza byc na serio pokaxne ilosci- co pare km dolewka, albo sie silnik zagotuje i zatrze.
Wiec nijak nie ma szans, zeby tak długo pojeździł
A co do przeglądu, mógł go dostac legalnie, bo ta awaria zdarza sie nagle. Ot z dnia na dzien uszczelka sie
chodzi o to, ze kraków jest usadowiony w takiej niecce, ze rzadko kiedy trafia sie tam taki wiatr, zeby te truciznę z powietrza rozpędził po okolicy.
A w takim powiedzmy trójmiescie, to dosc czesto wieje. Czasami tak, ze głowe chce urwać. To ratuje sytuację.