Ja tu czegoś nie pojmuję: przyśpieszaj gwałtownie, bo skraca się czas wysokiego zużycia paliwa? Słaby byłem z fizyki, ale czy niezależnie od przyśpieszenia (w rozsądnych granicach) nie potrzeba na to tyle samo energii?
@marek-sisey-tymoszczuk Taka jest teoria przy idealnym układzie. Ale w samochodzie z praktyki wychodzi ze najlepiej dość dynamicznie przyspieszyć do docelowej prędkości, a później ja utrzymywać. To jest jedna z zasad eco driving.
Nienpowinno sie czesto i długo jezdzic na rezerwie, ale nie z powodu zanieczyszczen w baku, a głównie dlatego ze moze sie spalic pompa. Pompa w baku chłodzona jest paliwem im go mniej tym gorsze chłodzenie. A co do zanieczyszczeń to nawet na pompie jest juz siateczka która zatrzymuje grubsze zanieczyszczenia. Dalej tez są filtry, które prędzej sie zapchają niż coś przepuszczą.
Ten materiał to chyba do jakiś Grażynek niedzielnych jest skierowany, przecież każdy normalny kierowca wie takie rzeczy (np. przejazd przez garb i hamowanie)...
Komentarze (17)
najlepsze
@mnlf: Baki w dzisiejszych samochodach sa wielokomorowe - to jest, moim zdaniem, rozwiazanie tej zagadki.
Ponizej masz schemat baku A8 - widac roznice w poziomach instalacji przewodow paliwowych, jak i prawdopodobnie samych komor.
źródło: comment_07aqCkbgDYetH51yPVjAWDxyBpNeUhvU.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora