Trójwymiar w czasach 2D | arhn.edu
Dziś spróbujemy (na razie dość pobieżnie) rzucić okiem na sposoby w jakie twórcy gier radzili sobie z trzecim wymiarem w grach wideo przed "rewolucją 3D" lat 90.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/feelfree_2jiVf8ws9L,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 88
Dziś spróbujemy (na razie dość pobieżnie) rzucić okiem na sposoby w jakie twórcy gier radzili sobie z trzecim wymiarem w grach wideo przed "rewolucją 3D" lat 90.
Komentarze (88)
najlepsze
-Ale pedalski głos
-Wybil się na wykopie i usunął konto, proszę go nie dodawać
-Widać ze prawiczek, gra w gierki i ten glos HEHEHE
-CO, nie zgadzała się kasa na patronejcie to się konto usunęlo?
-Przecież widac ze się sprzedał, jakby tak nie posmarowali to by gorzej ocenil
Stunts rządził, podobnie jak wcześniej Lotus 3 :-)
Ja należę do tych drugich ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@abc1112: https://youtu.be/f1jzUpltOGo?t=212
Gdyby wtedy były jeszcze okulary VR...
Przykładowy Super Mario Bros został napisany ręcznie w assemblerze 6502.
Tu przykład przewijania ekranu (czyli jak zmieścić wielką planszę gry w 256x240 pixelach):
https://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_scrolling
Komentarz usunięty przez moderatora
https://www.google.pl/search?q=Comanche:+Maximum+Overkill&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2xd2P-fDOAhXCkywKHY1qA34Q_AUICCgB&biw=1280&bih=676
https://en.wikipedia.org/wiki/Voxel
co czeka nas w przyszłości? (ofc w kwestii grafiki 3D)
okulary VR wydają się być zbyt uciążliwe dla oczu przy dłuższym korzystaniu,
hologramy?
jakieś inne trendy?
@focusx100: okulary VR, ktore nie beda uciazliwe dla oczu przy dluzszym korzystaniu
https://youtu.be/RN-bo7zwpfk?t=488