Jak zwykle o tej porze miesiąca na oficjalnej stronie twórców Squad pojawiło się krótkie podsumowanie tego nad czym pracowali przez ubiegłe ca. 30 dni. Nie sądzę, żeby dla kogokolwiek był zaskoczeniem fakt, że większość pracy była skierowana na zapowiedziane pojazdy, które mamy zobaczyć już pod koniec lipca.
Pojazdy
Obecnie sytuacja wygląda tak jak na poniższym video. Będą zmienione dźwięki i ogólny „feeling”, ale to jest tym czego możemy się spodziewać o czym przypomina Kory (programista) na
reddit. Zapraszam do oglądania:
Devowie chwalą się, że szczególną uwagę przykładają do tego, w jaki sposób pojazdy będą się zachowywać zarówno gdy chodzi o reakcje pojazdu jak i jego możliwości. Będą rozróżniane różne rodzaje zawieszenia, uwydatniając ich wady i zalety. Technicale (czyli znane i lubiane Toyoty Terrorystki) będą o wiele bardziej zwrotne i dużo szybsze niż, np. Humvee. Różnice pomiędzy pojazdami dostępnymi dla każdej frakcji wprowadzą dodatkowe elementy tak bardzo oczekiwanego balansu asymetrycznego. Frakcje regularne (obecnie US oraz Rosjanie) będą poruszały się nieco wolniej, tworząc konwoje i licząc na przewagę siły ognia i pancerza. Partyzanci i Milicja będą starali się wykorzystać mocne strony swoich pojazdów poprzez stosowanie taktyk…. partyzanckich… kto by się spodziewał?
Dużo czasu zostało poświęcone na to, żeby wszystko sprawiało dobre wrażenie, szczególnie gdy pojazdy zostają trafione albo zniszczone. Stworzono dużo efektów dźwiękowych, animacji zarówno pasażerów jak i systemów broni.
Logistyka
Już w V7 zostanie wprowadzona pierwsza wersja systemów logistycznych. Pojazdy dowożące zaopatrzenie zaczną odgrywać ogromną rolę w systemie FOB’ów. Regeneracja punktów z powietrza (którą mamy obecnie) nie zostanie usunięta, ale będzie bardzo zredukowana. Postawienie radia będzie wymagało obecności pojazdu logistycznego. System skrzyń z zaopatrzeniem zostanie wprowadzony później i początkowo zaopatrzenie będzie „magicznie” przekazywane z pojazdu do FOB’a. Moim prywatnym zdaniem wywróci to rozgrywkę do góry… kołami.
Poprawione Menu Dowódcy
Menu używane przez Squad Leaderów również zostanie nieco zmienione (znowu – chciałoby się powiedzieć). Nie ma co tego opisywać – każdy może nowy koncept zobaczyć sam. Nowością będzie możliwość umieszczania markerów na mapie przy użyciu tego właśnie menu.
Nowe Modele US Army
Zapowiadana wielokrotnie zmiana wyglądu sił amerykańskich zbliża się wielkimi krokami.
Moździerz M1937
Stary, sowiecki model moździerza trafi do gry po stronie Milicji i Partyzantów. Mimo, iż jego konstrukcja pochodzi jeszcze sprzed drugiej Wojny Światowej to twórcy uznali, że będzie wystarczająco skuteczny aby przeciwstawić go bardziej nowoczesnym systemom używanym przez armie regularne.
Ciężki karabin maszynowy DShK
Pierwsze modele tego 12,7 mm karabinu pojawiły się już w podsumowaniu zeszłego miesiąca. Obecnie w grze jest już w pełni animowana oraz oteksturowana wersja, którą będziemy mogli zobaczyć zarówno w wersji na trójnogu jak i zamontowanej na technicalu. Ciekawostką będzie to, że w tej pierwszej konfiguracji będzie można ją obracać o 360 stopni, co niestety będzie okupione bardzo dużym narażeniem stojącego strzelca na ostrzał.
M110 SASS
Półautomatyczny karabin wyborowy armii amerykańskiej został już zaimplementowany i będzie stanowił wyposażenie nieistniejącego w tej chwili strzelca wyborowego. Początkowo zostanie wprowadzona wersja z ACOGiem o powiększeniu 4x, gdyż zwykle montowany celownik Leupold o powiększeniu dziesięciokrotnym sprawiał problemy techniczne (chodzi o znany bug z horyzontalną rozbieżnością punktu celowania i upadku pocisku widoczne przy strzelaniu w górę i w dół, szczególnie dobrze widoczne przy używaniu optyki – komentarz autora.) Ciekawe natomiast co z tłumikiem, który stanowi standardowe wyposażenie M110.
Pepesza oraz SKS
Są już w grze, wyglądają zabawnie i myślę, że dostarczą dużo dobrej rozrywki. Zapraszam na film:
Nowe blokowiska
Dzięki wytężonej pracy tej części DEV-teamu, która nie zajmowała się kodowaniem pojazdów, możemy poczuć się jak w domu oglądając piękne, wschodnioeuropejskie blokowiska. Stay Cheeki-Breeki and Rush „B”.
Mapy – Yehoriovka
Mapa systematycznie się rozrasta i już ma pierwsze wioseczki (czyż to nie słodkie?). Duże, otwarte przestrzenie i łatwe do bronienia miejscowości. Jak dla mnie b---a.
Mapy – Gorodok
Najnowszej mapie również przybyło trochę nowych elementów, które będą używane przy nowych layout’ach flag. Przy okazji zrobiło się tak trochę słoneczniej.
Sumari Bala – nowe detale.
Mapa, która została znacznie rozszerzona w V6 i miejscami była nieco pustawa otrzyma dużo nowych drobiazgów poprawiających jej wygląd. Dodatkowo kilka wariantów ustawienia flag zostanie zmienionych, a dla trybu Insurgency pojawią się nowe lokacje… "spaunu wepon kejsza"… wiecie o co chodzi.
Oczywiście nadal możecie zakupić Squad w wyprzedaży letniej Steam (kończy się 4 lipca)
Link do sklepu steam:
//store.steampowered.com/app/393380
Link do dość dobrego artykułu na Eurogamer przybliżający charakter gry:
//www.eurogamer.pl/articles/2016-02-12-przystepny-realizm-strzelanki-squad
Link do portalu polskiej społeczności gry Squad:
//naszsquad.pl
Serwer Discord (taki nowy IRC):
https://discord.gg/RYpa8
To by było na tyle.
Dziękuję za uwagę.
@
popo_von_kox
Komentarze (124)
najlepsze
955BE
16GB RAM
SSD
Uruchomię? Pogram?
Kolega zmodernizował swojego starego laptopa w ten sposób. Sprzęt teraz przeżywa kolejną młodość.
U mnie też jest spory wzrost wydajnościowy. Szybko startuje system i świetnie działa photoshop który jest moim narzędziem pracy. Teraz już wiesz po co mi tyle ramu i dysk ssd.
#pcmasterrace #heheszki