Cholerne koło dwumasowe. Co to jest? Fakty i Mity - Diagnoza
Czy można usunąć/zastąpić koło dwumasowe ? Jak eksploatować koło dwumasowe ? Jak zdiagnozować uszkodzenie koła dwumasowego ? Nie ważne czy to Skoda Audi BMW ...
![konrad-flisinski](https://wykop.pl/cdn/c3397992/konrad-flisinski_FlLZKBo9zV,q52.jpg)
- #
- #
- #
- 160
- Odpowiedz
Czy można usunąć/zastąpić koło dwumasowe ? Jak eksploatować koło dwumasowe ? Jak zdiagnozować uszkodzenie koła dwumasowego ? Nie ważne czy to Skoda Audi BMW ...
Komentarze (160)
najlepsze
Jak ktoś się na samochodach zna to może i ciekawe, tytuł trochę na wyrost.
W dużym skrócie: Silnik pracuje tak, że się telepie, dostarcza mocy impulsami jak następuje zapłon w cylindrze. To telepanie trzeba wytłumić, bo raz, że wszystko się telepie z pasażerami włącznie, dwa, że takie impulsy są jak walenie młotem i psują inne podzespoły, np. skrzynie biegów. Najprościej jest dać duże i ciężkie koło zamachowe (jednomasowe) i wspomóc się sprężynami tłumiącymi w tarczy sprzęgła. Ale telepie się
Zresztą cały VAG to tak naprawdę nic specjalnego.
Nie mam pojęcia czemu w Polsce porównuje się jakiekolwiek auto do przysłowiowego Passata.
Diesle mają sporo znanych problemów.
Benzynowe silniki też nie są jakoś szczególnie udane.
Dużo lepsze wolności benzyny maja Japończyki.
Turbo benzyna najmniej awaryjna to w tylko w Volvo.
Diesle ponad 10 letnie to owszem
130 tyś km to 130 tyś km.
W twoim przypadku było by to ponad 5 lat zanim by ci się zwróciła dopłata za diesla.
Oczywiście pod warunkiem, że jeden z kosztownych elementów konstrukcji nowoczesnych dieslów by najpierw nie padł - wtedy czas zwrotu by się dodatkowo odwlekł.
Jakoś mi widzi mi się czekanie 5 lat, żeby diesel zaczął pomagać oszczędzać.
To już wolę LPG,
Książki nie znam, ale jeśli władasz angielskim to polecam tę stronkę:
http://www.howacarworks.com/
Ja zatem nie narzekam :)