Powinien być zakop za informację nieprawdziwą w podanej pierwszej przyczynie. Owszem powietrze ponad skrzydłem porusza się szybciej, jednak nie jest to stricte źródłem siły nośnej (zwłaszcza, że opływające górną krawędź dotrze do końca skrzydła wcześniej niż to na dole - w filmiku jest to źle pokazane ). Właściwie, to powietrze płynące poniżej skrzydła porusza się wolniej z powodu tego co podali w drugiej przyczynie. Energia kinetyczna molekuł powietrza jest przekształcana w energię
Powinien być zakop za informację nieprawdziwą w podanej pierwszej przyczynie. Owszem powietrze ponad skrzydłem porusza się szybciej, jednak nie jest to stricte źródłem siły nośnej (zwłaszcza, że opływające górną krawędź dotrze do końca skrzydła wcześniej niż to na dole - w filmiku jest to źle pokazane ).
Górna krawedź jest wypukła, a dolna płaska, więc powietrze opływające skrzydło z góry płynie szybciej ale ma dłuższą drogę. Teoretycznie dwie cząsteczki powietrza rozdzielone przy krawędzi natarcia gdzie jedna płynie górą a druga dołem skrzydła spotykają się na krawędzi spływu. Teoretycznie bo w zasadzie to tak nie jest, ale dobrze tłumaczy zasadę powstawania siły nośnej na profilu aerodynamicznym.
Właściwie, to powietrze płynące poniżej skrzydła porusza się wolniej z powodu tego co podali w drugiej przyczynie. Energia kinetyczna molekuł powietrza jest przekształcana w energię potencjalną samolotu. Najlepszy dowód? Samoloty potrafią latać do góry podwoziem. Jeżeli miałoby to być źródłem siły nośnej to leciałyby prosto w ziemię.
Komentarze (2)
najlepsze
Górna krawedź jest wypukła, a dolna płaska, więc powietrze opływające skrzydło z góry płynie szybciej ale ma dłuższą drogę. Teoretycznie dwie cząsteczki powietrza rozdzielone przy krawędzi natarcia gdzie jedna płynie górą a druga dołem skrzydła spotykają się na krawędzi spływu. Teoretycznie bo w zasadzie to tak nie jest, ale dobrze tłumaczy zasadę powstawania siły nośnej na profilu aerodynamicznym.
@