Wykopki, Mireczki i Mirabelki
Chciałbym Wam przedstawić sposób rozliczania cyklicznych pakietów internetowych Orange.
Być może nie wszyscy wiedzą i ustrzegę kogoś przed wyczyszczenie konta.
Załóżmy, że jak w moim przypadku macie wykupiony 30 dniowy pakiet 2GB którego ważność kończy się 29 stycznia.
Ostatniego dnia obowiązywania pakietu korzystacie sobie beztrosko, bo został Wam jeszcze spory zapas danych.
Później kładziecie się spać i jeśli macie pecha rano budzicie się bez środków na koncie.
Okazuje się, że dane które pobraliście ostatniego dnia nie będą Wam rozliczone w ramach pakietu, jeśli Wasze połączenie z internetem nie zakończy się przed północą.
Tak, musicie pamiętać kiedy dokładnie wygasa Wasz pakiet i najlepiej zresetować telefon, żeby internet się rozłączył.
W moim przypadku połączenie z internetem trwało cały 29 stycznia i zakończyło się 30 stycznia o 7mej rano, dlatego wszystkie pobrane w tym czasie dane rozliczono mi po normalnych stawkach.
Inną kwestią się to, że kwoty którą straciliście przez noc nie znajdziecie na stronie internetowej z wykazem kosztów. Przynajmniej tak było w moim przypadku, dwa razy kiedy straciłem większą kwotę koszt internetu wynosił 0zł w tych dwóch granicznych dniach.
Załączam screeny ze strony Orange.
Jeżeli nie kontrolujecie uważnie stanu konta możecie nie wiedzieć ile (i czy) zniknęło Wam z konta.
Problem ze stroną zgłaszałem kilka razy, albo był pomijany w reklamacjach, albo sugerowano, że mogę sobie zamówić billing…
Powiedzcie, czy tak to działa u wszystkich operatorów?
W XXI wieku nie ma możliwości płacenia za pobrane dane w konkretnym czasie?
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/21ArVRN_nMFuVtiLT40W40e77Zgy2QdOHeRReuPQ,wat600.jpg?author=Koscik121&auth=11b877370afb450f2e6441ba52057efc)
Komentarze (22)
najlepsze
Oni uważają, że wszystko jest ok. Konsultant powołuje się za punkt.
14. 1. Jeżeli w trakcie transferu danych nastąpi wykorzystanie MB z pakietu internetowego 2 GB za 12 zł
lub 2 GB + SMS lub 5 GB + SMS, w wersji jednorazowej/cyklicznej oraz jednocześnie Abonent nie będzie
posiadał środków z żadnego innego Nowego pakietu (lub z Dotychczasowego pakietu) , dalsza część
transferu będzie realizowana bezpłatnie z prędkością do 64 kb/s do
Zgadzam się, tak to chyba wcześniej działało. Może zwyczajnie jakiś błąd się wkradł, a konsultanci się bronią bo myślą, że tak ma być. Jeśli pakiet jest rozliczany w czasie, to nie może być mowy o połączeniach.
Przytoczony punkt dotyczy wyłącznie wersje jednorazowej. Jeśli posiadałeś wersję cykliczną pakietu, jak wspominasz w pierwszym poście, sytuacja jest do odratowania, ale jak pisałem wyżej - radzę korzystać z czatu - tam pracuje tylko kilku(nastu) pracowników, z których większość zna się na swojej robocie.
PS. Daj znać, czy na czacie udało się rozwiązać sytuację :)
Przy okazji,
Wiesz, że standardowa stawka za transmisję danych w Orange na kartę to od 1,23
Przejrzyj dokładnie regulamin, sprawdź definicję połączenia i czasu trwania. Jak nie dojdziecie z naszym ekspertem do porozumienia, to chyba najlepiej zwrócić się o pomoc do UOKiK.
@Koscik121:
Zapraszam jutro na czata Orange - wejdź na orange.pl > Mój Orange > Zgłoś sprawę. Poczekaj na zaproszenie do kontaktu z konsultantem. Kliknij. Opisz sprawę na czacie.
W regulaminie NIE MA ZAPISU, który uwzględnia sytuację o której piszą w reklamacji. Taka sytuacja opisana jest dla pakietu jednorazowego, oraz dla pakietu 200/500 MB w obu wersjach.
Na 99%, jeśli sytuacja wyglądała tak jak piszesz, jutro otrzymasz zwrot :)
Jeżeli pakiet jest ważny DO 29 stycznia, to znaczy, że kończy się 28 stycznia o 23:59:59. Niekiedy jeżeli na rachunkach dostawcy piszą mi, że oczekują wpłaty do 4 stycznia to znaczy, że chcą mieć ją trzeciego, bo od czwartego już jest zaległość, chyba, że na fakturze było napisane tylko "termin zapłaty 4 stycznia" - wtedy oczekują wpłaty do czwartego włącznie. Nie widziałem twoich komunikatów o pozostałym czasie pakietu, więc nie
@Koscik121: Jak masz nr na kartę to zmień operatora i tyle. Zobacz sobie ofertę np. w/w operatorów.
Rzeczywiście, napisali, że wyłączyli 30-go.