@Prophet1111 6-8h nauki dziennie, stary jak ja Ci zazdroszcze samozaparcia. Powiedz jak to zrobiles? Ja jak bym chociaz 1/4 marnowanego czasu przeznaczyl na nauke np. jakiegos jezyka to by bylo zajebiscie :/
@cdrw: Nie zawsze miałem takie samozaparcie. Ale na pewno pomogło robienie tego od rana, a nie wieczorami. Wieczorem zawsze coś Cię zdekoncentruje i nie ma się ochoty. Przynajmniej w moim przypadku... Nie mam żadnego magicznego sposobu, po prostu siedziałem i robiłem ;)
Matmę raczej zawsze lubiłem i byłem z niej dobry, ale nie pamiętam ocen...
@Prophet1111: Bardzo fajna gra, prosta a zarazem wciągająca. Odkryłem buga w grze. Jak masz 4 i szybko klikniesz dwa razy na kwadrat, to pojawia się on od nowa(z jedynką). Mam nadzieję, że zrozumiałeś to co chciałem przekazać.
@kto3: Dzięki:) I dzięki za info o bugu, ale "It's not a bug - it's a feature!":) Nawet nie trzeba szybko klikać - jak klikniesz na puste pole po prostu to pojawia się jedynka. Jak klikniesz w jedynkę pojawia się dwójka itd. Puste pole jest traktowane jak 0 ;)
@Prophet1111: Racja na to nie wpadłem :) Ale chyba dzisiaj ogólnie jakiś roztargniony jestem, bo chwile mi zajęło, zanim się zorientowałem, że można kontynuować rozgrywkę po zamknięciu aplikacji.
@Prophet1111 mam problem, u mnie nie działa tak jak trzeba ... normalnie się uruchamia, level się ładuje, w momencie kliknięcia na 1 skacze na 2, z 2 na 3, z 3 na 4, a jak klikam na 4 to "Niestety, aplikacja POP4 została zatrzymana".. HTC M9, android 5.1 oryginalny.
@Smiechol: Zrobiłem to celowo po to, żeby był element, który denerwuje (jak się przypadkowo dotknie pustego pola);) Ale w sumie nie pomyślałem o przypadku jak już masz zupełnie pustą planszę... Na chwilę obecną musisz czekać aż plusy przelecą :) Ale wpiszę sobie na listę "do rozważenia" ;)
@Hrabia_Serek_von_Hochland: Sorki, że nie odpowiadałem - trochę dużo pisania ;) Jeszcze aktualizację musiałem wrzucić w międzyczasie :)
Mieliśmy przedmioty typu PHP, C, nawet Ruby on Rails. Ale wszystko się zdało i zapomniało. Pisałem już - PHP umiałem przed nauką, ale w stopniu bardzo amatorskim, a o programowaniu obiektowym zielonego pojęcia nie miałem.
@Prophet1111: Napisz ile w sumie godzin poświęciłeś na naukę do etapu na którym teraz jesteś (365dni*6h/dzień=2190h?) Napisz też ile mniej więcej czasu trzeba poświęcić aby dojść do jakiegoś konkretnego poziomu, np.: 1h - "Hello Word" 100h - prosta aplikacja ze średniorozbudowanym interfejsem, wyświetlająca komunikaty, etc.
@websterpl1: O kurde - trudne pytanie :) Ciężko czasem rozgraniczyć co jest jeszcze nauką a co już tworzeniem, bo często tworząc coś - jeszcze się uczysz. Powiedziałbym tak - żeby nauczyć się samego języka na poziomie pozwalającym pisać proste programy (metody itp. weźmiesz sobie z Internetu, chodzi tylko o umiejętności stosowania wiedzy) - jakieś 3 miesiące nauki ~4-5h dziennie w dni robocze. Żeby posługiwać się językiem swobodnie - kolejne 3 miesiące
@calmbird: Z mojego doświadczenia wynika, że ludziom najzwyczajniej w świecie nie chce się robić. Pracy jest sporo, każdy pracodawca narzeka na brak chętnych do pracy ludzi (a akurat pracodawców w okół mnie dużo). Nie chcę nikogo urazić, bo oczywiście są różne sytuacje...
@calmbird: W 2020 będzie w USA brakowało 400k programistów. Japonia pierwsza się ogarnęła i zamyka dupiate uniwersytety i niepotrzebne kierunki w stylu nauk społecznych. Niestety u nas jeszcze długo będą produkować idiotów z papierkiem (raport OECD z 2014 pokazuje, że mamy największy odsetek osób ze studiami w EU, ale jesteśmy najgorsi w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i wyszukiwaniu informacji).
Skąd pomysł na grę? Co w tworzeniu tej gry było najtrudniejsze i kosztowało najwięcej pracy? Chyba nie programowanie, czy jednak? Czytałem, że gra działa na wielu platformach, na jakiej platformie ją tworzyłeś (tzn jakich narzędzi używałeś). Jak myślisz, ile czasu zajmie Ci wydanie kolejnej gry? Jak to widzisz - samodzielne robienie gier jako praca, czy raczej hobby po pracy? Czy dużo roboty jest z samą publikacją i reklamą?
Szukałem inspiracji i jakoś tam w zlepku kilku wyszło to :)
Co w tworzeniu tej gry było najtrudniejsze i kosztowało najwięcej pracy?
W zasadzie to nauka, ale jeżeli chodzi o faktyczną pracę, to bardzo dużo czasu spędziłem na określeniu stopniowania poziomu trudności i wymyśleniu instrukcji. Ale samo tworzenie też nie było spacerkiem - każdą animację i pozycję trzeba niejako policzyć - klikasz w
@Prophet1111: Dzięki, przydatne informacje. Też byłoby moim marzeniem robienie gier. Ale chyba nie pozwolę sobie na to zanim nie zarobię na odpuszczenie sobie kilku miesięcy z życia i pracy.
Zawsze zniechęcała mnie do robienia gier konieczność tworzenia grafiki. Mam 2 lewe ręce do tego. Z kolei do wymyślenia gry logicznej chyba nie mam "łba". Co innego przeróbka istniejącego pomysłu. Takich pomysłów mam całą masę. Jak zobaczyłem, jak sprytnie ostatnio Microsoft rozwinął
Komentarze (459)
najlepsze
6-8h nauki dziennie, stary jak ja Ci zazdroszcze samozaparcia. Powiedz jak to zrobiles? Ja jak bym chociaz 1/4 marnowanego czasu przeznaczyl na nauke np. jakiegos jezyka to by bylo zajebiscie :/
Jakie miales oceny z matmy na studiach?
Matmę raczej zawsze lubiłem i byłem z niej dobry, ale nie pamiętam ocen...
Nawet nie trzeba szybko klikać - jak klikniesz na puste pole po prostu to pojawia się jedynka. Jak klikniesz w jedynkę pojawia się dwójka itd. Puste pole jest traktowane jak 0 ;)
Ale chyba dzisiaj ogólnie jakiś roztargniony jestem, bo chwile mi zajęło, zanim się zorientowałem, że można kontynuować rozgrywkę po zamknięciu aplikacji.
Ale w sumie nie pomyślałem o przypadku jak już masz zupełnie pustą planszę...
Na chwilę obecną musisz czekać aż plusy przelecą :) Ale wpiszę sobie na listę "do rozważenia" ;)
Mieliśmy przedmioty typu PHP, C, nawet Ruby on Rails. Ale wszystko się zdało i zapomniało. Pisałem już - PHP umiałem przed nauką, ale w stopniu bardzo amatorskim, a o programowaniu obiektowym zielonego pojęcia nie miałem.
@Benti: @Prophet1111: ?
Napisz też ile mniej więcej czasu trzeba poświęcić aby dojść do jakiegoś konkretnego poziomu, np.:
1h - "Hello Word"
100h - prosta aplikacja ze średniorozbudowanym interfejsem, wyświetlająca komunikaty, etc.
Gratuluję samozaparcia i życzę powodzenia ;)
Powiedziałbym tak - żeby nauczyć się samego języka na poziomie pozwalającym pisać proste programy (metody itp. weźmiesz sobie z Internetu, chodzi tylko o umiejętności stosowania wiedzy) - jakieś 3 miesiące nauki ~4-5h dziennie w dni robocze.
Żeby posługiwać się językiem swobodnie - kolejne 3 miesiące
Pracy jest sporo, każdy pracodawca narzeka na brak chętnych do pracy ludzi (a akurat pracodawców w okół mnie dużo).
Nie chcę nikogo urazić, bo oczywiście są różne sytuacje...
Szukałem inspiracji i jakoś tam w zlepku kilku wyszło to :)
W zasadzie to nauka, ale jeżeli chodzi o faktyczną pracę, to bardzo dużo czasu spędziłem na określeniu stopniowania poziomu trudności i wymyśleniu instrukcji. Ale samo tworzenie też nie było spacerkiem - każdą animację i pozycję trzeba niejako policzyć - klikasz w
Dzięki, przydatne informacje. Też byłoby moim marzeniem robienie gier. Ale chyba nie pozwolę sobie na to zanim nie zarobię na odpuszczenie sobie kilku miesięcy z życia i pracy.
Zawsze zniechęcała mnie do robienia gier konieczność tworzenia grafiki. Mam 2 lewe ręce do tego. Z kolei do wymyślenia gry logicznej chyba nie mam "łba". Co innego przeróbka istniejącego pomysłu. Takich pomysłów mam całą masę. Jak zobaczyłem, jak sprytnie ostatnio Microsoft rozwinął