Witajcie Mireczki
Jestem abonentem platformy NC+ od dłuższego czasu. Będzie krótko i treściwie - podczas podpisywania umowy jeszcze z Enką nie wyraziłem zgody na jakiekolwiek informacje handlowe kierowane na mój email czy na numer telefonu, po przejściu do NC+ podobnie. Dbam o swoją prywatność jak tylko mogę i aby nikt nie przysyłał mi SPAMu, bo go po prostu nienawidzę i tępię ze wszystkich sił.
14 Lipca 2015 przyszła na mój numer telefonu reklama
"Plus miesiąca! Wyprobuj bezpłatnie w lipcu kultowe seriale w kolekcji AXN Now. Zadzwoń i zamów: 22 310 45 11 Więcej na : ncplus.pl/plus-miesiaca"
Tego samego dnia telefon do BOKu i reklamacja. Na złożoną reklamację zareagowali dość szybko, pismem poniżej
Dla niewtajemniczonych pismo wygląda normalnie i nie ma w nic nic niezwykłego. Zwykła reklamacja , jest jakiś tam błąd (buahahaha) i koniec tematu.
Pragnę zwrócić uwagę na jedną ciekawą rzecz, zdanie "Wyjaśniam, że na Pana kontrakcie zaznaczony został sprzeciw na marketing usług własnych"
Niby nic szczególnego, ale jednak jest haczyk. Zwrot "kontrakt" oraz "został zaznaczony sprzeciw" wskazuje na to, że platforma NC+ od momentu zakupu TVN przez Scripps Networks Interactive przeszła na amerykański model dotyczący informacji handlowych "opt-out". Zwrot "kontrakt" jest to żywcem przetłumaczone "contract". W Poslce w umowach zawieranych pomiędzy osobami fizycznymi a podmiotami gospodarczymi nie stosujemy nazewnictwa "kontrakt" tylko "umowa".
Zgodnie z polskim prawem, zdanie powinno być mieć brzmienie
- "Wyjaśniam że na Pana umowie, odznaczona została zgoda na otrzymywanie ofert handlowych"
A mamy zdanie:
- Wyjaśniam, że na Pana kontrakcie zaznaczony został sprzeciw na marketing usług własnych"
W Polsce obowiązuje zasada opt-in (przesyłanie jakichkolwiek wiadomości marketingowych środkami komunikacji elektronicznej, w tym pocztą elektroniczną wymaga uzyskania uprzedniej zgody adresata) nie zaś zasada opt-out - gdzie można wysyłać do momentu do kiedy ktoś nie wyrazi sprzeciwu.
Reasumując :
Domniemam, że wraz z zakupem przez Scripps Networks Interactive TVNu oraz większości pakietu NC+ wprowadzili swój model opt-out odnośnie ofert marketingowych dla wszystkich klientów.
Kto jeszcze dostał oferty handlowe z NC+ pomimo braku zgody na ich otrzymywanie, niech się podzieli komentarzem
Dodam, że zgodnie z polskim prawem zabronione jest wysyłanie ofert reklamowych do podmiotów które nie wyraziły na to zgody.
Pozdrawiam
Komentarze (4)
najlepsze
Odszkodowanie? Obniżenie abonamentu? Rozwiązanie umowy z powodu nie dotrzymania warunków umowy?
Powiedziałbym że się nie gniewam i nie płacę abonamentu w tym miesiącu z powodu ich błędu