AMA - serwisant ASUS'a
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_ueaq8b5ipM36QTbKi98Q2MF4Jb63QNWd,w300h194.jpg)
AMA - Serwisant ASUS'a UK Hej, jestem serwisantem który zajmuję się naprawą urządzeń asus'a. Czyli tablety, laptopy, pc i telefony. Jeśli macie jakieś pytania walcie śmiało. Również będę się opiekował #asusserwis więc jeśli będziecie mieli później jakieś pytania, wołajcie :) #asus #serwispc...
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Sefni_OEzPgUMOPB,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 629
Komentarze (629)
najlepsze
2.Najdziwniejsze uszkodzenie?
3.Ile zarabiasz?
4.Jakaś ciekawa historia?
1. Zaznaczę że osoba, która wysyła na sprzęt podpisuje papierek, który zawiera informacje że pozwala nam grzebać w plikach. Jeśli chodzi o laptopy to raczej nie zajmujemy się grzebaniem w plikach, ograniczamy się do pulpitu, gdzie już znalazłem pare razy pornosy :)
2. Zależy co masz na myśli? Ja najbardziej zapamiętałem baterię, która eksplodowała
3. 13,5k Ł na rok
4. Ciekawe historie wiążą się z opisami którzy przysyłają nam ludzie.
Nigdy wiecej Asusa
1. wymień listę wszystkich programów, które pamiętasz, używanych przez serwisantów
2. jakie najdziwniejsze pliki widziałeś u kogoś na komputerze?
3. ilu murzynów, muzułmanów i żydów pracuje w serwisie, mniej więcej, procentowo?
4. czy masz laptopa, z jakiej firmy?
5. najczęstsze przyczyny awarii nie licząc zawiasów i ekranu?
6. gdy dysk psuje się i wymaga wymiany, ale nadal jest sprawny, gdzie trafia? I jest szansa by ktoś ukradł ten dysk?
7.
1. Główne programy są opisane nazwą firmy, więc nie mogę powiedzieć wszystkich, niemniej używamy seatool, memtest86, i linuxy na penach
2. Facet miał mnóstwo swoich zdjęć na pulpicie (wszystkie takie same)
3. Zero
4. Nie posiadam laptopa
5. Lapki- baterie, Tablety- płyty główne
@Sefni: jak taka bateria może przymulać komputer, jak to wygląda/o co w tym chodzi?
@Sefni: ASUSa
#niepotrzebnyapostrof #grammarnazi
Moim problem była głośna praca dysku. Komputer nie upadł - nagle zaczął rzęzić dysk głośno tak jakby był uszkodzony. Laptop wysłany na serwis - po tygodniu dostaje mail o naprawie (wymieniony dysk twardy) i że laptop do mnie jedzie.
Laptop do mnie wrócił - dysk dalej chodzi głośno. Dodatkowo na wyświetlaczu pojawiły się "przejaśnienia" - takie bielsze plamy które pojawiają się chyba gdy za mocno naciśnie się wyświetlacz.
Sprawa trochę
Jeśli chodzi o polskie serwisy, są one jakie są, my się nie bawimy w wymianę koski biosu bo jest wadliwa, wymieniamy całą płytę główną i to mi się podoba w serwisie w uk. Jeśli chodzi o dysk, nie powinien chodzić głośno więc według mnie wina polskiego serwisu, a te białe plamy to uszkodzenia ekranu, więc kolejna wina serwisu.
1.Tak jak wyżej.
2. Wada fabryczna, nic nie zrobisz, radziłbym sprzedać
3.
Echo :)
Sprawdziłem na poczcie - asus usa odpisał w październiku, że przeprasza wszystko sprawdzi i będzie informował mnie na bieżąco. Odpisałem, że minęły 4 miesiące i nic dalej
Jak się ona sprawuje ? Czy te laptopy są jakoś lepiej konstruowane (coś na kształt think-padów) i jego zakup minimalizuje ryzyko problemów, czy to tylko chwyt marketingowy i nie mam po co przepłacać.
Co robicie z przypadkami typu "raz na dzień cały komputer wariuje i się resetuje/odprawia voodoo, ale testy MEM/GPU/CPU/HDD przechodzi"? Sprawdza to ktoś, czy po prostu wpisujecie, że działa bo przelazł pięciominutowy quick test?
BTW: Ta zamawiana P/G, CPU i GPU to jadą nówki sztuki, czy robicie na refurbished? A te refurbished z czego są robione/składane?
1. Dlaczego najnowsze modele G751JY, G751JT to taki szmelc?
2. Dlaczego nikt z was w przypadku w/w modeli nie potrafi odpowiednio docisnąć ramki od matrycy żeby nie występował bleeding?
3. Możesz zdradzić jakiej pasty termoprzewodzącej używacie?
1. Dla mnie większość ROG są awaryjne,
2. U nas kiedy jednostka jest skończona zostaje skierowana na "Final Test", gdzie sprawdzane są wszystkie podzespoły i wygląd jednostki, więc nie ma możliwości abyśmy wysłali jednostkę uszkodzoną.
3. Asus dostarcza nam pastę, ale nie ma na niej żadnych oznaczeń więc nie pomogę.
Szybko wysycha, same właściwości przewodzące też raczej słabe.
1. Technik elektronik (nie studiuje)
2. Po przylocie do uk wysyłałem CV gdzie się dało, po paru tygodniach niepowodzeń zacząłem pracować w fabryce. 4 miesiące później udało zdobyć mi się pracę. Wysłałem CV przez portal z ofertami pracy i oto jestem. Na mój plus mogło działać to, iż praktyki odbywałem w serwisie komputerowym :)
Nie mogłem lepiej trafić :) Mam problem z laptopem MSI (wiem, że to konkurencja, ale proszę o odpowiedź).
Otóż kupiłem nowy laptop za 3000 -. Przez 14 dni nie miałem czasu go sprawdzić (pilny wyjazd) a kiedy go już sprawdziłem okazało się ze port USB do myszki (laptop gamingowy) czasami przerywa. Najczęściej przy dotknięciu wtyczki, tudzież mocniejszym poruszeniu blatem. Windows rejestruje to jako szybkie odłączenie – przyłączenie sprzętu. I teraz tak.
@Panda1112: poużywaj ten port tak z tydzień i później ponownie oceń
Trzymajcie się :)
W sumie to chyba jednak wykopię bo takiego stężenia #lolcontent dawno nie było na wykopie. Zapisałem sobie kilka Twoich komentarzy żeby w pochmurne dni poprawiać sobie humor.
2. Pracujesz w serwisie bardziej przy uszkodzeniach software czy hardware?
3. Serwis jest umieszczony w jakieś dużej hali czy raczej coś w stylu lokal w kamienicy?
4. Otrzymujecie sprzęt ASUSa dla siebie albo przynajmniej jakieś zniżki?
5. Jeżeli zepsułby ci się laptop Asus to czy
2. To i to, zależy co mi się natrafi, jednakże znaczna większość to usterki hardware.
3. Hala
4. Nie, jedynie możemy liczyć na darmową naprawę, niemniej cała firma stoi na asusach.
5. W teorii nie musiałbym go odsyłać, ale lepiej jest to załatwić "normalną"
2. Jak wygląda taka praca ? Masz swoje stanowisko przy którym zasiadasz codziennie ?
3. Podrzucił byś jakieś fotki jak wygląda taki serwis o środka ?
1. Większość części (za wyjątkiem LCD i innych pomniejszych) są "refurbished"
2. Siadam przy swoim stanowisku, jestem na początku linii bo zajmuję się "debugem", biorę jednostki z linii i zaczynam swoją pracę, potem to już zależy jest parę opcji:
a) Zamawiam części i przekazuję na rozkręcanie (tak od tego są ludzie), potem jednostka "czeka" na części
b) Jeśli jest to wina software, daję to innym osobom, które się tym zajmują.
Często w serwisie?
Mam pytanie, posiadam della studio 1749. Problem jest taki, że od czasu do czasu przestaje ładować baterie (bez baterii komputer po prostu się wyłącza) - pomaga tylko wyłączanie i włączenie. Sam zasilacz jest w słabym stanie wizualnym - jest pęknięta obudowa, lecz nie wiem, czy wymieniać zasilacz, czy to wina samego laptopa. Jak myślisz?